Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

På gale vej, eller?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle sammen
Jeg er ny her på siden, men har fulgt med i et stykke tid efterhånden.
Jeg er en pige på 19 år, en højde på 165 og vejer 52 kg. Min fedtprocent ligger på 15,7%
Jeg styrketræner 4-5 gange om ugen (en musklegruppe af gange i 1-1.5 time af gange) og løber derudover ca. 7 km 1-3 gange om ugen.
Derudover spiser jeg 5-6 måltider om dagen, bestående af alt hvad der skal til (havregryn, skyr, frugt, fisk, kylling, grøntsager, avocado, peanutbutter :king: ,mandler, æg, proteinpulver osv.)
Jeg har trænet i godt 6 måneder, men brugte de første 4 måneder på, at misforstå konceptet fuldstændig, og gik fra en vægt på 58 kg til en vægt på 48 kg ved "hjælp" af et meget lille kalorieindtægt og tonsvis af cardio og boksetræning.. Har nu fået mig sat nogenlunde ind i, hvordan det skal foregå, er dog stadig lidt i tvivl... :-k

Så spørgsmålet er, er jeg på rette vej?
Er der evt. noget jeg burde gøre anderledes? Spise mere/mindre? Træne mere/mindre?
Eller skal jeg bare være mere tålmodig?

Formålet med det hele er, at jeg gerne vil have en trimmet og markeret krop. Gerne med tydelig six-pack, men hvor langt skal min fedtprocent ned, før det bliver tydeligt? Lige pt, er der stadig inden markeringer..

Alt i alt, en meget lang smøre, med en masse "måske latterlige" spørgsmål, men ja... :-k
På forhånd tak, og fortsat god weekend

Mvh :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Squat: 40.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder til at du har umildbart godt styr på kosten, dog er de mange måltider ikke nødvendigvis bedre end færre, men hvis 6 måltider passer din hverdag så fortsæt blot med det.
Med hensyn til træningen ville jeg dog anbefale en højre frekvens ala 2-3 gange pr uge(eksempevis fullbody eller 2-split) specielt når du er så ny som du fortæller.
Du har virkeligt fat i noget med hensyn til tålmodighed dog, det tager lang tid at bygge sit tempel, specielt hvis man har ambitioner som er lidt højere end den gennemsnitlige person.
jeg tvivler lidt på at din fedtprocent er 15,6 da du ville have en rimelig markering af mavemusklerne der som kvinde, men lad være med at hænge dig for meget i tallene, i det store hele er det jo spejlet som tæller og ikke et eller andet abitrært tal. koncentrer dig hellere om at skrælle fedt af i et meget roligt tempo, såfremt markering er dit eneste ønske.

btw er 70kg i bænkpres faktisk ret godt gået af en kvinde på 52kg :o
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Hvis du vil tabe dig, hvilket øjensynligt er det du vil, i følge det du skriver, så få styr over kosten. Det hele handler om kosten.
Uddyb dine spørgsmål, hvis du vil have specificerede svar - dit mål er at blive trimmet, men vil du gaine muskelmasse først, bare tabe dig, nå det til et hvis tidspunkt osv.?

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 191.00
- Dødløft: 250.00

ElStigo skrev:Hvis du vil tabe dig, hvilket øjensynligt er det du vil, i følge det du skriver, så få styr over kosten. Det hele handler om kosten.
Uddyb dine spørgsmål, hvis du vil have specificerede svar - dit mål er at blive trimmet, men vil du gaine muskelmasse først, bare tabe dig, nå det til et hvis tidspunkt osv.?

Jamen det er sådan set det mit spørgsmål er: Jeg ved ikke hvad jeg skal?
Målet er som sagt en trimmet og markeret krop, men hvordan kommer jeg dertil?
Skal jeg tabe mig først? Synes min vægt samt fedtprocent er forholdsvis lav.
Eller skal jeg spise mere, så jeg tager på i muskelmasse?

Styrkeliste

ABA93 skrev:Det lyder til at du har umildbart godt styr på kosten, dog er de mange måltider ikke nødvendigvis bedre end færre, men hvis 6 måltider passer din hverdag så fortsæt blot med det.
Med hensyn til træningen ville jeg dog anbefale en højre frekvens ala 2-3 gange pr uge(eksempevis fullbody eller 2-split) specielt når du er så ny som du fortæller.
Du har virkeligt fat i noget med hensyn til tålmodighed dog, det tager lang tid at bygge sit tempel, specielt hvis man har ambitioner som er lidt højere end den gennemsnitlige person.
jeg tvivler lidt på at din fedtprocent er 15,6 da du ville have en rimelig markering af mavemusklerne der som kvinde, men lad være med at hænge dig for meget i tallene, i det store hele er det jo spejlet som tæller og ikke et eller andet abitrært tal. koncentrer dig hellere om at skrælle fedt af i et meget roligt tempo, såfremt markering er dit eneste ønske.

Har målt min fedtprocent ved hjælp af en vægt, men ved ikke hvor troværdig den er..
Men min vægt er jo forholdsvis lav i forvejen?
Men du vil anbefale, at jeg "taber" mig, i stedet for at bygge muskelmasse op?

Styrkeliste

fravalg6e skrev:
ABA93 skrev:Det lyder til at du har umildbart godt styr på kosten, dog er de mange måltider ikke nødvendigvis bedre end færre, men hvis 6 måltider passer din hverdag så fortsæt blot med det.

Har målt min fedtprocent ved hjælp af en vægt, men ved ikke hvor troværdig den er..
Men min vægt er jo forholdsvis lav i forvejen?
Men du vil anbefale, at jeg "taber" mig, i stedet for at bygge muskelmasse op?

Med hensyn til vægten er den langt fra troværdig.
Det må være din egen vurdering, tror du at du har nok masse til at du vil se pæn ud helt trimmet? hvis svaret er ja, så skal du jo blot tabe det "overflødige" fedt. hvis svaret er nej så vil det være mest hensigtsmæssigt at bulke(tage på) i en periode for herefter at cutte(tabe sig), for at opbygge den ønskede mængde muskelmasse.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

fravalg6e skrev:Men du vil anbefale, at jeg "taber" mig, i stedet for at bygge muskelmasse op?

Det er jo svært at anbefale noget uden at vide mere om udgangspunktet, hvad jeg dog kan sige er, at det virker skørt at anbefale dig at tage på, hvis du allerede nu mener, du er for tyk. :)
Hvor bor du henne af i landet? Evt. kunne du betale en erfaren person for at sætte dig igang på ret kurs ifht. at opnå dine mål.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Mon ikke de 70 kilo er presset i maskine :)

Held og lykke med projektet, fire måneders spildt træning, er kortere tid end manges trial and error periode. :lol:

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster