Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 763
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 760

Følg bodybuilding.dk på

På vej til en bedre form..

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa.

Jeg er i den situation at jeg arbejder utrolig meget og meget af tiden sidder jeg ned. Det betyder at jeg ikke får mig rørt ret meget i løbet af dagen, og at jeg ikke kan finde tiden/overskud til at tage i motionscenter længere. Det er et par år siden jeg sidst har trænet - og det kan ses og mærkes!

I min "storhedstid" dyrkede jeg både taekwondo, spillede basket ball og lidt atletik. Da jeg blev lidt ældre begyndte jeg på et rimelig hårdt liv med masser af sprut og stoffer - dog trænede jeg samtidig i motionscenter og havde da om ikke andet end krop jeg kunne være bekendt og kunne "tage fat".

Nu føler jeg mig i en alder af 25 gammel og slidt uden meget overskud med et par kilo for meget - og jeg er blevet utrolig slap af ikke at lave noget!

Nu vil jeg så gerne tabe mig lidt, få lidt af bredden på mine skuldre tilbage, kraftigere og stærkere arme samt et knap så flommet overparti.
Jeg ville gerne have begyndt til noget sport som f.eks taekwondo der giver en god over-all træning men har simpelthen ikke tiden pga arbejde.

Jeg startede så med at få fat i et løbebånd og nu løber jeg et par kilometer eller tre af gangen 3-4 gange om ugen. Nogle gange knækker jeg turen over i to for lige at strække ud og få ro i min ene ankel som jeg ofte får ondt i, gammel taekwondoskade..

Jeg har også anskaffet mig en stang til pull ups og det går stille og roligt frem ad.

Jeg er også begyndt på det program her Billede samt fået anskaffet mig en stang til at lave pull ups i.

Jeg var lige på min kammerats vægt med fedt måler osv..

Den siger følgende:
Jeg er 25 år
180 cm høj (disse to har jeg selvfølgelig selv fortalt den ;))
82,8 kg (har allerede tabt mig 2,2 kg faktisk)
fedtprocent 19%

Vægten siger også at jeg er for fed :P

Jeg er begyndt at spise havregryn uden sukker om morgenen (hader det lort) og så spiser jeg ellers bare generelt meget alm. Er dog begyndt at spise lidt flere kartofler og mere pasta og skåret ned på sauce/dressing osv..

Det vil sige at jeg:

-løber omkring 10-14 km i ugen (bliver forøget hen ad vejen)
-er begyndt på push-up programmet i sidste uge
-er begyndt at lave pull-ups (spæd start så har jeg ikke sagt for meget)
-spiser, om ikke andet, så betydeligt sundere
-på et tidspunkt når jeg får tid køber et sæt med håndvægte/stang.

Vægten ville jeg egentlig gerne holde, måske endda forøge. Det skal bare sidde de rigtige steder hehe-

Jeg er ikke ude efter at blive hårdt pumpet som mange herinde, jeg savner bare min gamle energi og kropsholdning, For mig er jeg allerede godt i gang hvorfor man føler sig lidt dum at spørge her hvad jeg evt kunne supplere med af diverse, enten træning eller kost, andet?

Jeg leder ikke efter et decideret program eller kostplan da jeg som regel ikke har tid/mulighed for at overholde det. Jeg vil bare rigtig gerne vide hvordan jeg får mest muligt ud af min tid og de resurser jeg har til rådighed herhjemme.

Men min psyke mangler lidt overordnede retningslinjer og struktur for at kunne holde den gejst jeg igen har fundet..

Håber noget vil dele et par tips eller erfaringer for jeg har brug for lidt benzin på bålet inden det går helt i ud igen..

På forhånd takker :) Nu vil ind ved siden af og løbe mig en tur!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det lyder til at du har fat i det vigtigste mht. kost osv.

Så mit råd er egentlig bare, at du skal fortsætte med det du siger, du er igang med nu, for rom blev ikke bygget på én dag :wink:

Så bare klø på!
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Logbog: Vis logbog

Din fedtprocent kan umulig være 19% hvis du vejer 82kg og er 180 høj.

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Kostplan: Vis kostplan

Qmega skrev:Din fedtprocent kan umulig være 19% hvis du vejer 82kg og er 180 høj.

Hvorfor??
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Old school skrev:
Qmega skrev:Din fedtprocent kan umulig være 19% hvis du vejer 82kg og er 180 høj.

Hvorfor??

Jeg vil nu også mene, at netop de stats vil passe meget god til den gennemsnitlige danske mand i samme størrelse. Det er bestemt ikke urealistisk at den ligger omkring de 20% med den højde kontra vægt, såfremt vi antager at der er tale om en utrænet person.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Flere kartofler og pasta er ikke ligefrem at have fat i det rigtige mht kosten - Kartofler og pasta(formentlig hvid) indeholder rigtig mange kulhydrater, hvilket du garanteret får en del af i forvejen. Spis hellere noget mere protein og sundt fedt, det får du sikkert ikke nok af :)
Godt med løb og pull-ups, det er trods alt en start. Pøj pøj med det!

Reputation point: 15

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster