Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

muren skrev:Jeg blev pålagt at skifte et forholdsvis stort tag af ''ASPEST''
Har efterfølgende læst mig til hvor farligt ASPEST egentlig er, og at det er ulovligt at arbejde med uden uddannelse, dragt og andre former for beskyttelse.
Så mit spørgsmål er, hvad bør jeg gøre?
Og hvor farligt er det??
Af hvad jeg har læst mig til kan jeg være blevet forgiftet uden selv at vide det.
Tænker at hvis jeg ikke anmelder det nu, kan jeg måske i fremtiden blive syg uden nogen form for bevis eller mulighed for erstatning.
Tak på forhånd

troublemaker skrev:muren skrev:Jeg blev pålagt at skifte et forholdsvis stort tag af ''ASPEST''
Har efterfølgende læst mig til hvor farligt ASPEST egentlig er, og at det er ulovligt at arbejde med uden uddannelse, dragt og andre former for beskyttelse.
Så mit spørgsmål er, hvad bør jeg gøre?
Og hvor farligt er det??
Af hvad jeg har læst mig til kan jeg være blevet forgiftet uden selv at vide det.
Tænker at hvis jeg ikke anmelder det nu, kan jeg måske i fremtiden blive syg uden nogen form for bevis eller mulighed for erstatning.
Tak på forhånd

muren skrev:Så mit spørgsmål er, hvad bør jeg gøre?
muren skrev:Og hvor farligt er det??
muren skrev:Af hvad jeg har læst mig til kan jeg være blevet forgiftet uden selv at vide det.
muren skrev:Tænker at hvis jeg ikke anmelder det nu, kan jeg måske i fremtiden blive syg uden nogen form for bevis eller mulighed for erstatning.
troublemaker skrev:Er selv arb miljø rep på mit arbejde. Hvis du ikke har de rette redskaber må du gerne nægte hvis asbest er ødelagt eller ikke gjort "rent"
Udgaard skrev:troublemaker skrev:Er selv arb miljø rep på mit arbejde. Hvis du ikke har de rette redskaber må du gerne nægte hvis asbest er ødelagt eller ikke gjort "rent"
Du må sku da ikke arbejde med asbest ud beskyttelses udstyr??? Hvad du gør i din fritid er noget andet.
Redigeret:
Hmm, mildere en jeg regnede med
Citat Arbejdstilsynet:
Ved udvendig nedtagning skal der ikke træffes særlige foranstaltninger. Særligt arbejdstøj og åndedrætsværn skal være til rådighed.
Ved indvendig nedtagning af ødelagte bølgeplader i en sportshal, fjernes pladerne forsigtigt uden at de går yderligere i stykker, og kan transporteres til en losseplads eller containerplads. Efterfølgende foretages der en grundig rengøring af rummet med støvsugning med særligt filter og afvaskning af alle overflader. Brug af dragt og maske med minimum P2 filter.
Ved indvendig nedtagning af store arealer fx en hel loft- eller vægbeklædning. Også her skal pladerne tages ned i hel tilstand, uden de går yderligere i stykker.
Det kræver en særlig uddannelse at udføre denne type indvendig nedrivning af asbestplader.
Adgang til rummet skal ske igennem en sluse, hvor der er undertryk og ventilation, rensning af luften. Efter nedtagning af pladerne rengøres rummet med en støvsugning med særligt filter og vådvask af alle overflader.
Personerne der nedtager pladerne skal være iført personlige værnemidler med dragt og luftforsynet åndedrætsværn.
http://arbejdstilsynet.dk/da/arbejdsmil ... l-ned.aspx
Men ikke ti vilde heste fik mig til at gøre det arbejde.

troublemaker skrev:Skriver jeg noget forkert? Jeg skriver jo, at han gerne må nægte at arbejde med nedrivningen hvis han ikke har de rette redskaber. Måske skulle jeg have skrevet dragt og maske, så det ikke kan misforstås måske.
Udgaard skrev:troublemaker skrev:Skriver jeg noget forkert? Jeg skriver jo, at han gerne må nægte at arbejde med nedrivningen hvis han ikke har de rette redskaber. Måske skulle jeg have skrevet dragt og maske, så det ikke kan misforstås måske.
Nej det gør du ikke.
Jeg gik ind på arbejdstilsynet hjemmeside og blev lidt klogere og redigerede derfor i mit indlæg. Ville dog ikke fjerne det, da jeg gerne står ved når jeg tager fejl.
Jeg troede faktisk man skulle arbejde i noget nær rumdragt, når man lavede den slags arbejde udenfor. Det skal man så ikke. Min fejl. At folk så ville være væsentlig bedre beskyttet, hvis de også skulle have "ordenlig" beskyttelse på, når de arbejder uden for er så noget andet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster