Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1547
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1544

Følg bodybuilding.dk på

Paleo og sundhed

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Intet nyt under solen imo.

Og ja, hvis du spiser lort, ligner du lort og du har det omtrent af lort'ens til. Makes sense, right?
Brugeravatar

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Her er så også et link hvor de skriv er at det ikke er bevist at det er sundere end de 8 kostråd.
http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... -kostraad/
Jeg tror det i det hele taget det kommer an på hvam man tror på virker, for jeg kan se gode elementer i Stenalderkost, men alting med måde som min far vil sige.
Det hele kommer jo an på hvor meget man forbrænder, i henhold til hvad man spiser.
For gik da min far var en ung mand for mange år siden, de spiste de mange kartoffeller og som han siger de var sku ikke tykke, de skulle jo arbejde en del for føden, når de boede på landet, og nu skal man jo helst undgå alt stivelse og sådan, og maden var jo ikke fedt fattig den gang.
Vi incl. mig selv er sku bare blevet dovne, og sidder for meget ved pc'en og tv.
Jeg vil sige spis varieret og dyrk motion, det tror jeg på man kommer alt med!!

Vil det sige du mere eller mindre vil sige at mange af de generelle kostråd vi har fået ud stukket af sundhedsstyrelsen er lort?

Styrkeliste

karsten6623 skrev:Her er så også et link hvor de skriv er at det ikke er bevist at det er sundere end de 8 kostråd.
http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... -kostraad/
Jeg tror det i det hele taget det kommer an på hvam man tror på virker, for jeg kan se gode elementer i Stenalderkost, men alting med måde som min far vil sige.
Det hele kommer jo an på hvor meget man forbrænder, i henhold til hvad man spiser.
For gik da min far var en ung mand for mange år siden, de spiste de mange kartoffeller og som han siger de var sku ikke tykke, de skulle jo arbejde en del for føden, når de boede på landet, og nu skal man jo helst undgå alt stivelse og sådan, og maden var jo ikke fedt fattig den gang.
Vi incl. mig selv er sku bare blevet dovne, og sidder for meget ved pc'en og tv.
Jeg vil sige spis varieret og dyrk motion, det tror jeg på man kommer alt med!!

Selvom man bevæger sig og ikke er overvægtig kan sagtens være usund. Jeg kender også personer som stort set lever af "sukker" og de er ikke overvægtige. Og den der alt med måde tanke er så udefinerbar, hvis du havde sagt til en grønlænder der for 100 år siden der kun levede af spæk og fisk hvad skulle han så spise, sne?

Styrkeliste

er meget i tvivl omkring, hvorvidt mælkeprodukter er okay på paleo? jeg tænker hytteost, youghurt, skyr, mælk osv
Kærlighed & Energi !
Brugeravatar

Geografisk sted: fitness world Haderslev

Begrebet Paleo er jo noget fis, vi kan ikke spise som stenalderfolk. det vi spiser er til stor forskel på det der fandtes dengang. Vi er ikke stenalderfolk der er sket meget siden. Men derfor kan man sagtens henføre nogle af principperne og ideerne til nyere tid.
Bland andet at store mængder stivelse, sukker og forarbejdet mad nok ikke er sundt for mennesker der stammer fra vores nordlige himmelstrøg. Jeg forstår ikke den der med at man generalisere alle mennesker på jorden til at skulle spise ens, hvad der er sundt for os er måske ikke nødvendigvis godt for mennesker der bor i kina.

Styrkeliste

LouiseB1 skrev:er meget i tvivl omkring, hvorvidt mælkeprodukter er okay på paleo? jeg tænker hytteost, youghurt, skyr, mælk osv

Kort sagt, spiser man det ikke, nej. :)
Man spiser kød, fisk, skaldyr, nødder, kerner, frugt og grøntsager uden stivelse (altså ikke kartofler). - Så vidt jeg ved.
De ting som man udelukker er: korn, raffineret sukker, salt, bønner, ris, olier og mælkeprodukter(herunder mejeriprodukter).
Brugeravatar

Træner her: Sport & Fitness

Nicklas4L skrev:
LouiseB1 skrev:er meget i tvivl omkring, hvorvidt mælkeprodukter er okay på paleo? jeg tænker hytteost, youghurt, skyr, mælk osv

Man spiser kød, fisk, skaldyr, nødder, kerner, frugt og grøntsager uden stivelse (altså ikke kartofler). - Så vidt jeg ved.
De ting som man udelukker er: korn, raffineret sukker, salt, bønner, ris, olier og mælkeprodukter(herunder mejeriprodukter).

Kommer alt sammen an på om du spiser efter Paleo 1.0, Paleo 2.0, Paleo 3.0, Paleo 4.0 Beta, Paleo2012 eller PaleoXP.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Har hørt der er kommer en opdatering til Paleo der skulle lukke nogle sikkerheds huller. En sund fornuft update skulle den hedde. Den fjerner en fanatisme trojan der har inficeret de fleste Paleo systemer.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Poul Haacker skrev:Har hørt der er kommer en opdatering til Paleo der skulle lukke nogle sikkerheds huller. En sund fornuft update skulle den hedde. Den fjerner en fanatisme trojan der har inficeret de fleste Paleo systemer.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2

Like!

Folk søger systemer, så de ikke skal tænke selv! Vejen mod idiocracy!
Brugeravatar

Reputation point: 20

Nicklas4L skrev:

Mjah. Lidt nemmere at sige: Du spiser ikke forarbejdede fødevarer. Ergo spiser du kun ting, der er naturligt forekommende.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
Nicklas4L skrev:

Mjah. Lidt nemmere at sige: Du spiser ikke forarbejdede fødevarer. Ergo spiser du kun ting, der er naturligt forekommende.

Er tun på dåse naturligt forekommende? Vokser de på særlige havplanter? Drop nu det religiøse fis. Alt, hvad vi spiser, er bearbejdet i én eller anden forstand. Vi kan ikke leve som stenaldermænd.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Moby Dick skrev:
Garik skrev:
Nicklas4L skrev:

Er tun på dåse naturligt forekommende? Vokser de på særlige havplanter? Drop nu det religiøse fis. Alt, hvad vi spiser, er bearbejdet i én eller anden forstand. Vi kan ikke leve som stenaldermænd.

Din verden er utrolig sort/hvid, fornemmer jeg? Er tun på dåse naturligt forekommende? Nej. Er tun naturligt forekommende? Ja. Er tun på dåse ikke palæo nok? Køb en hel tun eller fang den selv. Er ost naturligt forekommende? Nej, det producerer vi ud fra mælk.

Derudover ved jeg, du ikke er imbecil, hvorfor du bevidst misforstår mig - spørgsmålet er bare, hvorfor du bevidst misforstår mig?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Selvfølgelig er jeg klar over, hvad du mener. Jeg bruger dit indlæg til at eksemplificere en pointe. Mantraet "lev som en stenaldermand" er fjollet - og for nogle har det opnået status af en religion. Alene vor tids forbrug af kemikalier gør al snak om "naturlighed" omsonst.
Brugeravatar

Moby Dick skrev:Selvfølgelig er jeg klar over, hvad du mener. Jeg bruger dit indlæg til at eksemplificere en pointe. Mantraet "lev som en stenaldermand" er fjollet - og for nogle har det opnået status af en religion. Alene vor tids forbrug af kemikalier gør al snak om "naturlighed" omsonst.

Enig. Spiser ikke selv palæo.

Min ytring var nu også bare, at det var nemmere at udelukke forarbejdede fødevarer (eller sammensatte) end at opremse, hvad man skal spise :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Enig - jeg var nok også for skarp i min formulering. Emnet er bare en af mine kæpheste.
Brugeravatar

Moby Dick skrev:Enig - jeg var nok også for skarp i min formulering. Emnet er bare en af mine kæpheste.

Har det på samme måde. Den fanatisme og religiøsitet fortalere for eksempelvis palæo og CF ligger for dagen, er ikke lige min kop te.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

de fleste der spiser paleo som jeg selv gør ved godt at vi ikke rigtig spiser "paleo" og vi ved godt at verden er fyldt med kemikalier. og ja, vi har nok ændret os en smule gennem evolution, og de ting vi spiser har nok også ændret sig en smule gennem evolution.
ikke engang paleo folket spiste paleo. det er et meget meget meget løst begreb. "paleo" er en tid med forskellige istider, vulkaniske aske skyer og alt muligt andet som har ændret status quo og mad-tilgængelighed over de flere millioner år som "paleo" normalt dækker over. spørgsmålet er om folk efter at have tænkt 10 sekunder over selve ordet "paleo" og set at: "hey, det ord der det giver sgu ikke helt mening" er tilfredse nok med deres "research" og går tilbage til brød og mælk?

jeg ved selv at hvis jeg hører nogle sige "brød er dårligt" uanset om det kommer fra keto,paleo eller hvad-ved-jeg-diæter, så ser jeg lige deres argumenter igennem, også hvis kritikken er på mad som paleo foreslår. brød,pasta bringer ikke så meget på bordet som andre madprodukter ikke kan gøre bedre, så selv hvis det var at de ikke var problematiske for kroppen, så mener jeg at det er sub-optimal kost.

sukker og wheat germ agglutinin har effekter på opiate-receptorene i hjernen, mon ikke bare det er jeres indre narkoman som ikke har lyst til at stoppe med at spise brød?:D
Ragnarok is impending.
Paleo. IF.
Brugeravatar

Carsten2002 skrev:
Nicklas4L skrev:

Kommer alt sammen an på om du spiser efter Paleo 1.0, Paleo 2.0, Paleo 3.0, Paleo 4.0 Beta, Paleo2012 eller PaleoXP.

good one :D og primal
Ragnarok is impending.
Paleo. IF.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster