Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pind skrev:Pålidelig kilde? Hvad er det at du forestiller dig der sker ved opvarmning af proteinerne? Fordampning?
NID skrev:Ved høj varme ændres eller ødelægges proteinstrukturen. Fx. har valleprotein en denatureringtemperatur på 65c.

Kristen skrev:Er der nogen der ved fra en pålidelig kilde, om der stadig er lige så mange proteiner i pasturiserede æggehvide som måske har været udsat for en højere varme end kogning og stegning? Jeg synes de enormt nemme og håndtere og det er især dejligt om morgenen, hvor jeg kan vil have min mad hurtigst muligt, så kommer jeg dem fx i proteinpandekager.
NID skrev:Pind skrev:Pålidelig kilde? Hvad er det at du forestiller dig der sker ved opvarmning af proteinerne? Fordampning?
Nu er det jo ikke et dumt spørgsmål, som du får det til at lyde.
Ved høj varme ændres eller ødelægges proteinstrukturen. Fx. har valleprotein en denatureringtemperatur på 65c.
OP, jeg kan dog ikke svare på dit spørgsmål - det er der nok en anden der kan.

EsbenChr skrev:Denaturering er irrelevant. Proteinerne denatureres alligevel i mave-tarmsystemet.

In this study, it was shown that after ingestion of 25 g of raw egg protein, almost 50% is malabsorbed over 24 h. The higher digestibility of cooked egg protein presumably results from..........

NID skrev:Pind skrev:Pålidelig kilde? Hvad er det at du forestiller dig der sker ved opvarmning af proteinerne? Fordampning?
Nu er det jo ikke et dumt spørgsmål, som du får det til at lyde.
Ved høj varme ændres eller ødelægges proteinstrukturen. Fx. har valleprotein en denatureringtemperatur på 65c.
OP, jeg kan dog ikke svare på dit spørgsmål - det er der nok en anden der kan.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster