Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Archilles skrev:Hej bb.
Jeg har et spørgsmål angående pistacienødder for at få en mere præcis måling af mit daglige kcal-indtag.
Jeg spiser i forbindelse med mit nuværende bulk pistacienødder hver aften, men jeg er lidt i tvivl om, hvor mange kcal de nødder jeg spiser egentlig indeholder, da nødderne som bekendt er beskyttet af en skal der også udgør en del af vægten.
Derfor går mit spørgsmål på, om de 584 kcal som fødevaredeklarationen skriver er medregnet skaller eller ej.
Dvs, hvis jeg spiser en pose på 200 gram, som de poser jeg køber typisk vejer - vil jeg så indtage 584 kcal x 2 = 1168 kcal - med andre ord findes der 584 kcal i posens indhold pr 100 gram - eller mener de at der går 584 kcal på 100g SPISELIGE nødder, således at der ikke findes 584x2 kcal i posens indhold, men derimod mindre, da skallerne ikke er medregnet?
Mvh Anders.

rubo skrev:Well...Hvis han spiste skallerne ville han ikke indtage 2 * 584 kcal, da skallerne formentlig ikke har samme energiindhold som selve nødderne...
Til TS: Energiindhold er altid opgivet pr. spiselig del. En banan skal ikke spises med skræl, ergo er eventuelt næringsindhold opgivet pr. 100 gr. skrællet banan

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster