Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1109
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1106

Følg bodybuilding.dk på

Pludseligt fald af styrke og stigning igen, under træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg træner Chest & Delts samme dag og det går strålende, men jeg har et spørgsmål.
Efter jeg har trænet Chest og derefter påbegynder træningen af Delts, er det med et stort fald i styrke.

Bemærkelsesværdigt er det dog at den tabte styrke kommer igen, men det tager 5~20 min. før den er tilbage, men hvad er forklaringen?

Jeg indtager følgende én halv time før træning:
5~6 stk. Amino tabletter
2 stk. Magnesium +300
Sidst rettet af Barbell 28. sep 2009, 20:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har det på samme måde.

Hvis du er i det tilfælde at du træner incline eller en anden bryst øvelse som uhensigtsmæssigt rammer front delts i større grad, så kan det sagtens gå ud over f.eks. en øvelse som military press.

Min kommentar er sikkert overflødigt, da du virker som en gut der er rimelig meget inde i tingene :)
Brugeravatar

Reputation point: 160

Kostplan: Vis kostplan

Niels1 skrev:Jeg har det på samme måde.

Hvis du er i det tilfælde at du træner incline eller en anden bryst øvelse som uhensigtsmæssigt rammer front delts i større grad, så kan det sagtens gå ud over f.eks. en øvelse som military press.

Min kommentar er sikkert overflødigt, da du virker som en gut der er rimelig meget inde i tingene :)

Ingen kommentar er overflødig, jeg er meget nysgerrig efter en forklaring/andres erfaringer etc.

Jeg laver både Bench Press, Incline Bench Press, Bench Press Machine og Cable Fly's men jeg føler ikke min delts er blevet brugt særlig meget.

Yderligere har jeg det som om mine delts er umættelige, når min styrke endelig kommer tilbage, det er en fed følelse.
Brugeravatar

Barbell noget jeg har tænkt over er at du kører dine træninger pyramide-style, hvilket jeg ikke mener er optimalt. Hvis jeg var dig lagde jeg mig på en fast rep range alle set igennem, og så kørte traditionel opvarmning før.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:Barbell noget jeg har tænkt over er at du kører dine træninger pyramide-style, hvilket jeg ikke mener er optimalt. Hvis jeg var dig lagde jeg mig på en fast rep range alle set igennem, og så kørte traditionel opvarmning før.

Jeg opvarmer altid lokalt og strækker ud ingen jeg putter ordentlig vægt på stangen, ligemeget hvilken stor øvelse det er.

Du kan have ret mht. pyramide-style, jeg er ikke så meget indeni alle de forskellige teorier, men det er min grådighed under træningen, der gør jeg altid lige vil have et set mere.
Brugeravatar

Barbell skrev:
Moqensen skrev:Barbell noget jeg har tænkt over er at du kører dine træninger pyramide-style, hvilket jeg ikke mener er optimalt. Hvis jeg var dig lagde jeg mig på en fast rep range alle set igennem, og så kørte traditionel opvarmning før.

Jeg opvarmer altid lokalt og strækker ud ingen jeg putter ordentlig vægt på stangen, ligemeget hvilken stor øvelse det er.

Du kan have ret mht. pyramide-style, jeg er ikke så meget indeni alle de forskellige teorier, men det er min grådighed under træningen, der gør jeg altid lige vil have et set mere.

Det kan jo netop have noget at gøre med din manglende styrke. At du laver en masse sub-maximale løft inden de egentlige worksets. Ordentlig opvarmning er godt, men så hold det til opvarmning. En andet godt råd er ikke at varme op med alt for høje reps, da det også går ud over styrken. Dit bænk kunne se således ud:

12 x 60 - opv.
10 x 100 - opv.
10 x 150
10 x 150
10 x 145
10 x 145
Brugeravatar

Moqensen skrev:Det kan jo netop have noget at gøre med din manglende styrke. At du laver en masse sub-maximale løft inden de egentlige worksets. Ordentlig opvarmning er godt, men så hold det til opvarmning. En andet godt råd er ikke at varme op med alt for høje reps, da det også går ud over styrken. Dit bænk kunne se således ud:

12 x 60 - opv.
10 x 100 - opv.
10 x 150
10 x 150
10 x 145
10 x 145

Du har fuldstændig ret, min nye træningspartner sagde det samme, :"hvorfor spilder du kræfter på 12 x 120 kg?" Jeg tager omkring 30~40 reps med 60 kg når jeg varmer op i Bench Press.

Mine dårlig vaner skal afvænnes, jeg har tænkt mig at gøre sådan på torsdag.
Brugeravatar

Barbell skrev:
Moqensen skrev:Det kan jo netop have noget at gøre med din manglende styrke. At du laver en masse sub-maximale løft inden de egentlige worksets. Ordentlig opvarmning er godt, men så hold det til opvarmning. En andet godt råd er ikke at varme op med alt for høje reps, da det også går ud over styrken. Dit bænk kunne se således ud:

12 x 60 - opv.
10 x 100 - opv.
10 x 150
10 x 150
10 x 145
10 x 145

Du har fuldstændig ret, min nye træningspartner sagde det samme, :"hvorfor spilder du kræfter på 12 x 120 kg?" Jeg tager omkring 30~40 reps med 60 kg når jeg varmer op i Bench Press.

Mine dårlig vaner skal afvænnes, jeg har tænkt mig at gøre sådan på torsdag.

Du vil netop have en meget bedre styrke når at du går lige til stålet i worksets.
Er spændt på at se din træning torsdag så. Det skal nok blive godt.
Brugeravatar

jeg har det på samme måde, og tror det kan have noget at gøre med at man ikke kan træne bryst uden samtidig at trætte skuldrene en smule. Derudover er der jo triceps, som også bliver træt, men det er jeg ikke i tvivl om at du ved.

Det jeg gør, for at kunne løfte så tungt som muligt i skuldre efter at have trænet bryst er, at køre mave imellem de to muskelgrupper, således:

Bænk
Skrå Bænk
Mave
Skulderpres
Latraises
Triceps
Evt. Flyes

På den måde har skuldrene lige fået 10 minutters pause, og er klar til at køre en del tungere.
Håber det kunne være til hjælp.
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 5.00
- Dødløft: 5.00

Logbog: Ingen logbog

Barbell skrev:

så bør du tage de ekstra sæt på vej "ned" igen efter dit/dine topsæt. Altså først lave opvarmningen, lave topsæt(tene), og så køre lidt ekstra af på vej ned igen.

For at vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål, så har jeg set noget lignende beskrevet et sted før. En af de kendte "guru'er" har et navn for det, men fuck mig om jeg kan huske det lige nu. Jeg vender tilbage når det dukker op..
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00