Den metode TJ beskriver, er for så vidt den mest optimale position ifh. til at undgå skader og løfte så tungt som muligt. Den måde at udføre bænkpres kaldes Power Lift-style, så vidt jeg er informeret.
Når du kører Dumbell Presses (både incline, decline eller flad) gælder de samme regler som ved alm. Bænkpres, da det jo er meget lignende øvelser.
Jeg er lidt i tvivl om jeg har fanget din hentydning, men generelt for alle pres/træk-øvelser gælder det at spænde godt op i kroppen og holde en fast og stabil postur under hele øvelsen. Forstå mig ret, du skal ikke stå 100 % fastlåst i alle øvelser, som en statue, men det er en god tommelfinger regel at have i baghovedet.
Jeg plejer at huske mig selv på følgende: Forestil dig at du er til en konkurrence. Din præsentation skal være 100 % i orden, du skal være motiveret og vise de andre hvad du duer til.. Når du lægger dig ned på bænken, for at køre bænkpres, så lægger du dig ikke ned fladt på bænken og tager det hele på afslappet vis. Hvis du virkelig skal præstere dit bedste, lægger du dig ned og spænder op i kroppen og psyker dig selv til at løfte de forpulede kg, uanset hvor hårde de end må være