Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1012
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1010

Følg bodybuilding.dk på

Positionering på enkelte øvelser.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg læste Thomas Jagd's artikel om Bænkpres, hvori han skriver:

Skulderbladene presses sammen og "trækkes" ned imod fødderne, så man får en god stram position.

Dette bliver ikke fortalt i de fleste trænings/instruktions-videoer og beskrivelser, hvilket gør det ret interessant.

Er der nogle lignende metoder brugbare til andre øvelser, for at få det maksimale ud af dem? F.eks. Dumbbell Presses o.l.

Tak på forhånd :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Er en rimelig fundamental del i bænkpres teknik :P

I alle skulderpres skal du stå ret, ikke noget med at bøje bagover hvis du ellers er glad for din thoragiske del af rygsøjlen. Derudover skal man i military press have albuerne foran stangen for at få en ordentlig kraftudvikling.

Logbog: Vis logbog

Den metode TJ beskriver, er for så vidt den mest optimale position ifh. til at undgå skader og løfte så tungt som muligt. Den måde at udføre bænkpres kaldes Power Lift-style, så vidt jeg er informeret.

Når du kører Dumbell Presses (både incline, decline eller flad) gælder de samme regler som ved alm. Bænkpres, da det jo er meget lignende øvelser.

Jeg er lidt i tvivl om jeg har fanget din hentydning, men generelt for alle pres/træk-øvelser gælder det at spænde godt op i kroppen og holde en fast og stabil postur under hele øvelsen. Forstå mig ret, du skal ikke stå 100 % fastlåst i alle øvelser, som en statue, men det er en god tommelfinger regel at have i baghovedet.

Jeg plejer at huske mig selv på følgende: Forestil dig at du er til en konkurrence. Din præsentation skal være 100 % i orden, du skal være motiveret og vise de andre hvad du duer til.. Når du lægger dig ned på bænken, for at køre bænkpres, så lægger du dig ikke ned fladt på bænken og tager det hele på afslappet vis. Hvis du virkelig skal præstere dit bedste, lægger du dig ned og spænder op i kroppen og psyker dig selv til at løfte de forpulede kg, uanset hvor hårde de end må være :wink:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Det står i alle standard instruktioner og er altid en god idé. Det tager stresset fra rotatormanchetten og hvis du skyder brystet ordenligt op kan du lettere aktivere det.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Kostplan: Vis kostplan

Mange tak for de hurtige svar :)

Jeg blev nemlig i tvivl om man også skulle spænde skuldrene sammen og trække dem ned mod benene, ved f.eks. Dumbbell Press. Jeg er ikke så erfaren, så jeg er stadig ikke sikker på hvilke øvelser, der skal ramme præcis hvilke muskler, men jeg kommer da derind af med tiden :p

Det står i alle standard instruktioner

Kan du eventuelt henvise til en god komplikation her på internettet?

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster