Fistandantilus skrev:Noget, der ikke er med i artiklen, er, at det er mindst lige så latterligt at flegne ud over at kosten én dag ikke er optimal, som det er at flegne ud over at man én dag ikke får trænet, eller får trænet uoptimalt.
Og hvis man får alle sine macros, er det pisse ligegyldigt, og man spiser kage til fødselsdagen, med mindre man er ved at peake sit cut.
Og generelt set, kan man holde et meget højt niveau, ved bare at optimere på de dage, hvor det nu er muligt.
Vise ord.

Selvom jeg i perioder vejer maden og tæller kalorier ret nøje, så er jeg ikke mere fanatisk, end jeg
tilvælger kalorietunge madglæder i sociale sammenhænge uden at skele til makronæringsstoffer og energiindhold. Det er næppe godt for det psykiske velbefindende at styre kosten ned i mindste detalje dag efter dag året rundt. I perioder bør man utvivlsomt spise efter ens naturlige sult- og mæthedsfornemmelse.
Fistandantilus skrev:Når man bliver ældre, og ikke kan holde til træningen med de tunge løft, som man kunne en gang, så må man sadle om, og planlægge sin træning anderledes.
Jeg kan ikke se hvorfor træningen ikke kan være en grundpille i ens liv, når man er kommet op i årerne og har fået børn og ansvar. Det handler om prioriteringer, og fair nok, hvis man ikke gider det mere, men alle de glæder og fordele, der er beskrevet i artiklen og flere til, får jeg stadig af træningen, så jeg kæmper videre!
Ja, og derfor træner jeg også - og vil blive ved med det, så længe jeg kan i en eller anden forstand. Alternativet - ingen eller
"tilfældig" træning - er ikke en mulighed længere. Jeg hepper i øvrigt fra sidelinjen.