Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65670 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049572 indlæg i 100421 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 865
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 864

Følg bodybuilding.dk på

Alternativ til leg press

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Det hvor jeg træner er der ikke alverden vægt på leg press maskinen, så flere af os kan maxe på den. Dvs. vi kan ikke skrue yderligere op for hvor meget vægt der skal på.

Kan nogen af jer anbefale et godt alternativ til leg press, hvis det skal være en maskine? (altså ikke squat med stang etc.)

Tak for hjælpen.

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 25. nov 2010, 01:08
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der er nu andre alternativer til squat i form af squatvarianater og det ville jeg nok hellere fokusere på, såfremt du allerede har inkorporeret squat i din træningsrutine.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 838
Tilmeldt: 16. feb 2007, 23:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



madspg skrev:Det hvor jeg træner er der ikke alverden vægt på leg press maskinen, så flere af os kan maxe på den. Dvs. vi kan ikke skrue yderligere op for hvor meget vægt der skal på.

Kan nogen af jer anbefale et godt alternativ til leg press, hvis det skal være en maskine? (altså ikke squat med stang etc.)

Tak for hjælpen.


Jeg ved godt det her virker næsten for lige til, men..

Hvad med at bruge kun et ben?

Der stilles større krav til de stabiliserende muskler og ego'et skal skrues heftigt ned, men det er en åbenlys mere krævende øvelse der vil resultere i flere gains på sigt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Beingofglass skrev:
madspg skrev:Det hvor jeg træner er der ikke alverden vægt på leg press maskinen, så flere af os kan maxe på den. Dvs. vi kan ikke skrue yderligere op for hvor meget vægt der skal på.

Kan nogen af jer anbefale et godt alternativ til leg press, hvis det skal være en maskine? (altså ikke squat med stang etc.)

Tak for hjælpen.


Jeg ved godt det her virker næsten for lige til, men..

Hvad med at bruge kun et ben?

Der stilles større krav til de stabiliserende muskler og ego'et skal skrues heftigt ned, men det er en åbenlys mere krævende øvelse der vil resultere i flere gains på sigt.


Enig. Det er et godt udgangspunkt og jeg er allerede begyndt at køre et ben ad gangen, men det kunne være fedt hvis der også var en alternativ maskine eller to.

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 25. nov 2010, 01:08
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Længere excentrisk fase er også en mulighed (3-4 sekunder) og med pause i bunden fjerner du ligeledes al momentum og gør derfor øvelsen betydelig mere krævende.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 466
Tilmeldt: 27. mar 2018, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har dit center hack squat maskine? Ellers kan et smith stativ vel også bruges - fx ved at lægge sig på ryggen og bruge benene til at presse stangen op (ja, det ser tåbeligt ud i praksis) :lol:
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 15. maj 2015, 18:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for de fremragende svar.

Der er desværre ikke nogen hack squat maskine, så jeg tror løsningen indtil videre bliver et ben ad gangen + længere faser.

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 25. nov 2010, 01:08
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster