Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1006
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1004

Følg bodybuilding.dk på

Pre- og post workout shakes

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej gutter,

Jer efter 4 års hyggetræning begyndt at kikke lidt på kost og ernæring, samt at sammensætte et ordentligt program. Jeg har læst mig til at pre- og post workout meals er noget af de vigtigste og har derfor sammensat et par shakes som jeg tager 45min inden træning (Pre workout) og umiddelbart efter træning (Post workout).
Jeg ville bare høre om der er nogen der har input til disse - man kan jo ligeså godt lære af andres erfaringer :)

Pre workout:
Whey Protein - 22g
Kreatin - 5-7g
Blandet med 1/2l skummetmælk

Post workout:
Whey Protein - 22g
L-Glutamin - 5-7g
HMB - 6 kapsler tømt i shakeren
Dextrose/Carbs 70-75g
Blandet med 1/2l vand

Det skal siges at jeg vejer 83kg.
Håber der er nogen der har nogle gode input - evt. om der er noget jeg mangler eller noget der er off :)
På forhånd tak,
Martin
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvorfor ikke bare spise et måltid inden træning? Flyt kreatinen til post-WO - Window of Opportunity.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Well det havde jeg også tænkt på, men jeg oplevet at hvis jeg spiser fast føde op til 3 timer før træning, så ligger det i maven ufordøjet og generer. Fx. når jeg laver maveøvelser :/

Jeg har også læst at det skulle være gavnligt ikke at spise noget op til træningspassene, men så "fylde på" efter træning.

Jeg blander min post-workout shake før træningen og tager den med. Og så tilsætter jeg væske i omklædningsrummet efter træning for derved at udnytte WO mest muligt. Så går der ca. 45min-1 time før jeg spiser aftensmad som er low-carb/hi-protein. Jeg mener at have fået nok carbs i min post-workout shake?
Brugeravatar

mbmahs skrev:1) Well det havde jeg også tænkt på, men jeg oplevet at hvis jeg spiser fast føde op til 3 timer før træning, så ligger det i maven ufordøjet og generer. Fx. når jeg laver maveøvelser :/

2) Jeg har også læst at det skulle være gavnligt ikke at spise noget op til træningspassene, men så "fylde på" efter træning.

3) Jeg blander min post-workout shake før træningen og tager den med. Og så tilsætter jeg væske i omklædningsrummet efter træning for derved at udnytte WO mest muligt. Så går der ca. 45min-1 time før jeg spiser aftensmad som er low-carb/hi-protein. Jeg mener at have fået nok carbs i min post-workout shake?

1) Kender godt problematikken. Så synes jeg det er helt fint, du napper en pre-WO shake.

2) Tjah. Personligt træner jeg fasted (altså uden at have fået noget at spise), men da jeg først træner om eftermiddagen, går jeg jo lidt længere uden føde. Og selvom du ikke "spiser" noget, får du alligevel tilført energi, så du har i princippet fyldt på både før og efter træning.

3) Den er jeg med på. Jeg siger bare, at kroppen optager kreatinen (ikke carbs) bedre efter træning end før. Derfor synes jeg, du bør smide det i din post-WO shake. Personligt nupper jeg en banan eller et stykke frugt i stedet for at bruge carbs i en shake, men det er jo smag og behag.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Tak for rigtig godt input :)
Det lyder rigtig fornuftigt, så vil helt sikkert flytte kreatin til post-workout shaken :)

Jeg var under indtryk af at det var smart at tage kreatinen umiddelbart inden træning, men det er selvfølgelig ikke så hurtigt optageligt at det giver en effekt på 45min, og derfor er det vel egentlig ganske fint at tage det post-workout :) Carbs tager jeg kun i pulverform fordi det er nemmere at afmåle og vil forsøge ikke at få for mange carbs - de er jo kun gode når der er brug for dem :)
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster