Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1424
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Problem ved at varme mandler?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey, er der nogen her inde som ved om der sker noget ved at man salter mandler? Altså at man varmer dem på en pande med vand og salt, og derefter 10 min i ovnen. Tænker bare om det måske ville ødelægge noget af det sunde fedt der er i dem?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

mortenara skrev:Hey, er der nogen her inde som ved om der sker noget ved at man salter mandler? Altså at man varmer dem på en pande med vand og salt, og derefter 10 min i ovnen. Tænker bare om det måske ville ødelægge noget af det sunde fedt der er i dem?

Det ødelægger ikke den gode fedt i mandlerne, men hvorfor dog varme dem på en pande og derefter salte dem. Mandler er bedst i sin naturlige form og med det menes, at de bare skal spises uden nogen form for tilberedning, det er min vurdering. :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Åben posen, æd dem, spar tiden, problem solved.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

denaturering, (af fr. dénaturer 'forvanske', egl. 'fjerne nogets natur'), i biokemien en proces, hvorved den naturlige tredimensionale struktur af biologiske makromolekyler, fx proteiner og nukleinsyrer (DNA og RNA), ødelægges under ændrede fysiske betingelser, fx forhøjet temperatur (fx æg ved kogning), eller ved behandling med denaturerende stoffer. Ved denaturering af proteiner ødelægges ikke-covalente bindinger, som er ansvarlige for aminosyrekædens foldning, hvilket normalt resulterer i et biologisk inaktivt, ofte uopløseligt, protein. Ved denaturering af DNA brydes hydrogenbindingerne, der holder de to nukleotidkæder sammen i en dobbeltspiral-struktur.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Ingen kostplan

De smager bare tusind gange bedre saltet, men mange tak for svarende (:

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

TankeN skrev:Åben posen, æd dem, spar tiden, problem solved.

Lad være med at steg dit kød, æd det råt, spar tiden, problem solved.
Meget brugbart indlæg

Anyways

Ved denaturering af proteiner ødelægges ikke-covalente bindinger, som er ansvarlige for aminosyrekædens foldning, hvilket normalt resulterer i et biologisk inaktivt, ofte uopløseligt, protein.

Bør det samme ikke ske med æg når de denaturere ved stegning så?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

TrexMode skrev:denaturering, (af fr. dénaturer 'forvanske', egl. 'fjerne nogets natur'), i biokemien en proces, hvorved den naturlige tredimensionale struktur af biologiske makromolekyler, fx proteiner og nukleinsyrer (DNA og RNA), ødelægges under ændrede fysiske betingelser, fx forhøjet temperatur (fx æg ved kogning), eller ved behandling med denaturerende stoffer. Ved denaturering af proteiner ødelægges ikke-covalente bindinger, som er ansvarlige for aminosyrekædens foldning, hvilket normalt resulterer i et biologisk inaktivt, ofte uopløseligt, protein. Ved denaturering af DNA brydes hydrogenbindingerne, der holder de to nukleotidkæder sammen i en dobbeltspiral-struktur.

Hvis du ikke forstår tekstens sammenhæng, skal du ikke kopiere den ind.

Denaturering er selvfølgelig en uhensigtsmæssig process, hvis det foregår i de brugbare og aktive enzymer i menneskekroppen, som nedbryder vores mad. Hvis denaturering, derimod, foregår i vores fødes proteiner, kan det sagtens være hensigtsmæssigt for os. Denaturering kan, i nogle tilfælde, gøre, at proteinet bliver lettere nedbrydelig for vores kroppe (det får en højere biologisk værdi). Som bone-14 siger, så får æg, bl.a. en højere biologisk værdi, når det er blevet varmet op, så æggene er denatureret.

til TS: jeg kan ikke svare på dit spørgsmål.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Det med æggene var ikke for at være ironisk, det var et spørgsmål :) Mente jeg havde hørt noget om der ikke skete noget, men hvis det skete med mandler hvorfor så ikke med æg?

Dingo hvor er du?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Det med æggene var ikke for at være ironisk, det var et spørgsmål :) Mente jeg havde hørt noget om der ikke skete noget, men hvis det skete med mandler hvorfor så ikke med æg?

Dingo hvor er du?

Hvis du varmer nok på æg, så denaturerer proteinerne i ægget selvfølgelig også, men som der bliver skrevet betyder det ikke, at det ikke kan optages.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Når vores mad rammer saltsyrebadet i mavesækken denaturerer proteinerne også. Det er smart, fordi det betyder, at proteinet "åbner sig op", hvilket gør det lettere for de proteinnedbrydende enzymer at komme ind og klippe det i småstykker...
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Ioxer skrev:
TrexMode skrev:denaturering, (af fr. dénaturer 'forvanske', egl. 'fjerne nogets natur'), i biokemien en proces, hvorved den naturlige tredimensionale struktur af biologiske makromolekyler, fx proteiner og nukleinsyrer (DNA og RNA), ødelægges under ændrede fysiske betingelser, fx forhøjet temperatur (fx æg ved kogning), eller ved behandling med denaturerende stoffer. Ved denaturering af proteiner ødelægges ikke-covalente bindinger, som er ansvarlige for aminosyrekædens foldning, hvilket normalt resulterer i et biologisk inaktivt, ofte uopløseligt, protein. Ved denaturering af DNA brydes hydrogenbindingerne, der holder de to nukleotidkæder sammen i en dobbeltspiral-struktur.

Hvis du ikke forstår tekstens sammenhæng, skal du ikke kopiere den ind.

Denaturering er selvfølgelig en uhensigtsmæssig process, hvis det foregår i de brugbare og aktive enzymer i menneskekroppen, som nedbryder vores mad. Hvis denaturering, derimod, foregår i vores fødes proteiner, kan det sagtens være hensigtsmæssigt for os. Denaturering kan, i nogle tilfælde, gøre, at proteinet bliver lettere nedbrydelig for vores kroppe (det får en højere biologisk værdi). Som bone-14 siger, så får æg, bl.a. en højere biologisk værdi, når det er blevet varmet op, så æggene er denatureret.

til TS: jeg kan ikke svare på dit spørgsmål.

Han spørger om der sker forandringer i makronutrienternes sammensætning ved opvarmning af mad. Jeg poster en tekst der forklarer hvad der sker ved makronutrienternes sammensætning ved opvarmning. Hvad er det præcis jeg "ikke forstår"? Jeg skrev intet om proteinets optagelse i kroppen. Jeg understregede bare, hvad der sker med proteiner når du opvarmer dem.

Edit: Teksten har ingen "sammenhæng". Det der er hele teksten. Jeg forstår ikke hvor du vil hen.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online