Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1503
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1500

Følg bodybuilding.dk på

Problemer med protein?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej jeg er sikker på at det her emne ikke er blevet taget op før. Jeg stiller ikke spørgsmål om, hvor godt proteinet er. Jeg har for nylig købt de 5 kg whey protein fra (Slettet). Jeg plejede at bruge nutramino, men det gør ondt i pengepungen hver gang man skal betale for produktet. Altså er det økonomien, der har hersket i dette tilfælde.

For omkring 2 uger siden begyndte jeg at tage vikingproteinet, og i omkring 2 ugers tid har jeg haft dårlig fordøjelse. Det mad jeg tygger kommer tygget ud igen. Selv majs osv. fordøjes ikke. Det skal siges at jeg har styr på min kost, den er vildt sund med masser proteiner og en del kulhydrater og fedt og fibrer! Men jeg er ved at gå psykisk ned over om det er proteinpulverets kvalitet der gør det eller hvad. Har tabt mig omkring 2-3 kg, på de to uger hvilket er chokerende meget.
Jeg starter normalt min morgen med 20 gram protein, +havregryn eller æg, og så 40 gram protein efter træning og 20 gram før sengetid. Måltiderne er der self. også.

Men jeg vil høre, er der nogen der har oplevet det samme med (slettet) proteinet? Eller er det kreatin der er synderen?.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det lyder nærmere som sygdom, hvis din mad bogstaveligt talt ikke bliver fordøjet og at du har et radikalt vægttab. Har du styr på hvor meget du indtager? For meget/Lidt i forhold til dit aktivitetsniveau?

En af mine venner har vist ikke haft problemer med pulveret. Jeg har kun oplevet normal diarre til tider (bruger ikke Viking) og det tror bare generelt er på grund af mig kostsammensætning.

Hvordan ser din vandladning ud? tisser du mere end normalt?

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Jeg kan kun konkluderer at det er problemer med for lidt mælkesyrebakterie fordøjelsessystemet. Jeg har købt Biovinci, og bare 2 dage så gik det som smurt :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Majs fordøjes aldrig synderligt meget, da vi ikke producerer enzymet cellulase, til at nedbryde cellulosen i cellevæggen på majsstykkerne.

Nu er det svært at bedømme via et skriftligt medie, men hvis din mad kommer stort set ufordøjet ud igen, så har du seriøse fordøjelsesproblemer. Mad der ikke fordøjes = næringsstoffer der ikke udnyttes = not good
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online