Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1149
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1146

Følg bodybuilding.dk på

Problemer med træningen

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er ny på forummet...

Skriver for at høre om andre har haft lignende problemer i forbindelse med deres træning.

Er en såkaldt hardgainer, og har trænet siden juni 06, så det er ikke så længe. Jeg synes ikke selv jeg har haft den store fremgang størrelsesmæssigt, men mine omgivelser er uenige.
Jeg har det "problem" at jeg jeg sætter mig noget for, så engagerer jeg mig nok for meget. Jeg forsøger at køre hårdt på med min træning (ikke at jeg er den storekrafkarl af den grund, men kan lide at yde noget), spiser nok også for usundt for lettere at komme op på et energioverskud og jeg tager weightgainer samt proteindrik (jeg ved ikke om spiller den store rolle at jeg måske blander det op efter egen regler og måske ikke fortynder det ret meget).
Er heller ikke sikker på min krop får nok tid til at restituere, jeg føler tit jeg går rundt i et smertehelvede.
Min træning er et fullbody program, 3 gange om ugen (fundet på anden hjemmeside), med lidt varierende øvelser fra gang til gang.

Mandag
Back Squat 5 sæt x 5 reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps
Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag
Dødløft 5 sæt x 5 reps
Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps
Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Fredag
Front Squat 5 sæt x 5 reps
Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps
Dips 5 sæt x 5 reps

Så supplerer jeg op med forskellige øvelser alt efter hvad humøret er til, og noterer ned hver gang så jeg hele tiden kan holde styr på fremgang, sæt, reps osv osv

Mit problem er så dette;
På det sidste (de sidste 3 måneder) har jeg haft meget let ved at blive syg, føler jeg ligger i sengen hele tiden og mine venner synes også det er ret voldsomt. Det går selvfølgelig ud over studie, træning osv osv, ret irriterende.
Har andre har lignende problemer, og hvis, hvordan kom I så ud af det???

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej Kralle,

Nu ved jeg ikke hvor meget du sveder når du træner, men det siges vist, at du kan svede vitaminer/mineraler væk. Jeg ved ikke om det skyldes, at tarmen jo bliver "nedprioriteret" når kroppen skal arbejde, og at det derfor bare ryger ud igen, eller om det rent faktisk svedes ud.

Jeg har i hvert fald selv haft problemer med at være meget syg, specielt da jeg løb meget, og det hjalp for mig at sørge for hver dag at få den anbefalede mængde vitaminer gennem vitaminpiller.

Et andet tip kan være at spise masser af hvidløg - det indeholder antioxidanter, som styrker dit immunforsvar.

Hvis det er "slimtilstande" du har problemer med (fx forkølelse, ondt i halsen, ect.), så kan det hjælpe at tage et ekstra skud c-vitaminer (du kan bare spise et par appelsiner), da c-vitaminer skulle hjælpe gevaldigt på disse slimtilstande.

Søvn kan også være en væsentlig faktor - faktisk kan det være derfor du også går og er øm hele tiden! Hvis du ikke får nok søvn (anbefalet mængde er 8 timer pr døgn), så går det ud over både dit immunforsvar og din restitution. Ja, det går også ud over din intelligens, men det synes jeg ikke er helt relevant at komme ind på her :D Bare husk at få sovet nok! hehe...

Held og lykke med det!

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

kralleyeah skrev:Er ny på forummet...

Skriver for at høre om andre har haft lignende problemer i forbindelse med deres træning.

Er en såkaldt hardgainer, og har trænet siden juni 06, så det er ikke så længe. Jeg synes ikke selv jeg har haft den store fremgang størrelsesmæssigt, men mine omgivelser er uenige.
Jeg har det "problem" at jeg jeg sætter mig noget for, så engagerer jeg mig nok for meget. Jeg forsøger at køre hårdt på med min træning (ikke at jeg er den storekrafkarl af den grund, men kan lide at yde noget), spiser nok også for usundt for lettere at komme op på et energioverskud og jeg tager weightgainer samt proteindrik (jeg ved ikke om spiller den store rolle at jeg måske blander det op efter egen regler og måske ikke fortynder det ret meget).
Er heller ikke sikker på min krop får nok tid til at restituere, jeg føler tit jeg går rundt i et smertehelvede.
Min træning er et fullbody program, 3 gange om ugen (fundet på anden hjemmeside), med lidt varierende øvelser fra gang til gang.

Mandag
Back Squat 5 sæt x 5 reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps

Onsdag
Dødløft 5 sæt x 5 reps
Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps
Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Fredag
Front Squat 5 sæt x 5 reps
Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps
Dips 5 sæt x 5 reps

Så supplerer jeg op med forskellige øvelser alt efter hvad humøret er til, og noterer ned hver gang så jeg hele tiden kan holde styr på fremgang, sæt, reps osv osv

Mit problem er så dette;
På det sidste (de sidste 3 måneder) har jeg haft meget let ved at blive syg, føler jeg ligger i sengen hele tiden og mine venner synes også det er ret voldsomt. Det går selvfølgelig ud over studie, træning osv osv, ret irriterende.
Har andre har lignende problemer, og hvis, hvordan kom I så ud af det???

hej efter have kigget på dit program og alt det du har ser det ud til at du har overtrænet. http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=2776/sprog=1/grp=8/menu=15/. Jeg vil anbefale dig at prøv at holde en pause bare i en uge sådan at kroppen kommer til sig igen. Og det synes hvor du bruger 5*5 et synes jeg lyder lidt for hårdt. Og grunden til at du ikke har fået den store fremgang kan også være fordi du træner til failure. Det betyder tager så mange gentagelser at din sidste gentagelse skal du have hjælp til at løfte. Jeg vil anbefale dig at prøve at køre et split program måske hvis du gerne vil :D. prøv det her prgram http://www.workout.dk/Default.asp?Action=Details&Item=970

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Jeg sveder rigtig meget når jeg træner, så det bliver til meget hvis træningen varer omkring to timer, inklusiv opvarmning.
Jeg tager altid i forvejen en dgl multivitamin + 500 mg C-vitamin + noget kosttilskud (der også indeholder antioxidanter), har jeg endda oppet det til 1000 mg C-vitamin dagl, netop fordi jeg også troede det kunne være det.
OG det er meget "sygdomme", der omhandler slimhinder.

Jeg prøver også at være meget opmærksom på min søvn, idet jeg godt ved den spiller en rigtig stor rolle. Selv da jeg fik omkring 9 timer (om natten, ikke spredt udover hele dagen) havde jeg problemet

Min teori består også i det er overtræning, og jeg synes ellers jeg havde ændret det, og det var derfor jeg begyndte på programmet jeg kører nu, der stod det var et godt begynderprogram.

Det er ellers ikke fordi jeg træner til failure, ikke som sådan, det er jeg holdt op med af samme grund. Jeg passer også meget på ikke at at tage forced reps

dit humunforsvar er nede i den tid efter træning.. Kan ikke huske hvorfor men har læst et sted herinde :)

Geografisk sted: aalborg

Logbog: Vis logbog

kralleyeah skrev:Min teori består også i det er overtræning, og jeg synes ellers jeg havde ændret det, og det var derfor jeg begyndte på programmet jeg kører nu, der stod det var et godt begynderprogram.

Det er ellers ikke fordi jeg træner til failure, ikke som sådan, det er jeg holdt op med af samme grund. Jeg passer også meget på ikke at at tage forced reps

jeg synes også at det er lige i overkanten at træne i to timer. Har fået at vide at træningen må varer en time eller en smule mere. Men to timer det er vist alt for meget. Det lyder godt at du ikke træner failure fordi chancen for at få skader den er rimelig stor. Jeg synes at det er en god start med en begynder program fordi så starter du stille og roligt ud igen. Et godt råd husk at træn kort og intensivt :D.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster