Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1494
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1492

Følg bodybuilding.dk på

Problemer med vægten.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.dk

Lad mig starte med at sige, at jeg har læst alt hvad der findes om hvor meget, hvad, og hvor tit man bør spise for at gøre hvad man nu vil (Tabe fedt, gaine masse etc.)
Jeg er 15 år, vejer 74kg og har en fedt% på 19,5% :? Jeg var i sommers nede på 14% og så ret så lean ud, om end ikke så stor/muskuløs.

Jeg ved ikke hvorfor, men da jeg så tænkte, ok nu skal jeg blive større, spiste jeg omkring de 2500 kcal om dagen (altså i en nærmest bulking fase) og der gainede jeg så 10 kg og 5,5% fedt.
Og som så mange ved, så er 2500 kcal jo forholdvist ikke mange kcal (Nogle cutter med 2500 eller et højere antal kcal).

Hvorfor tror i jeg kan få så høj en fedt % når jeg kun spiser 2500 kcal om dagen og kun spiser "clean", måske med undtagelse af en fredag eller lørdag.

Jeg spørger fordi jeg skal til at cutte, og jeg tror jeg skal ned på 2000 kcal eller mindre for at tabe mit fedt eller hvad tror i ?

Bonusspørgsmål: synes i det ligner jeg har 19,5 % fedt (bare af ren nysgerrighed)
Sidst rettet af Hano34 12. jun 2020, 07:22, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

først og fremmest er der ingen videre grund til at cutte. udfra disse to billeder, ser det bestemt ikke ud som om din fedt % ligger på 19%. nærmere 12..

hvis jeg var dig havde jeg bulket videre og først tænkt i retningen af cut om et par måneder.

hvis du alligevel har lyst til at cutte er det jo såre enkelt - spis mindre. spis sundere.. mindre animalsk, mættet fedt..
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Vis kostplan

Hano34 skrev:Hej BB.dk

Lad mig starte med at sige, at jeg har læst alt hvad der findes om hvor meget, hvad, og hvor tit man bør spise for at gøre hvad man nu vil (Tabe fedt, gaine masse etc.)
Jeg er 15 år, vejer 74kg og har en fedt% på 19,5% :? Jeg var i sommers nede på 14% og så ret så lean ud, om end ikke så stor/muskuløs.

Jeg ved ikke hvorfor, men da jeg så tænkte, ok nu skal jeg blive større, spiste jeg omkring de 2500 kcal om dagen (altså i en nærmest bulking fase) og der gainede jeg så 10 kg og 5,5% fedt.
Og som så mange ved, så er 2500 kcal jo forholdvist ikke mange kcal (Nogle cutter med 2500 eller et højere antal kcal).

Hvorfor tror i jeg kan få så høj en fedt % når jeg kun spiser 2500 kcal om dagen og kun spiser "clean", måske med undtagelse af en fredag eller lørdag.

Jeg spørger fordi jeg skal til at cutte, og jeg tror jeg skal ned på 2000 kcal eller mindre for at tabe mit fedt eller hvad tror i ?

Bonusspørgsmål: synes i det ligner jeg har 19,5 % fedt (bare af ren nysgerrighed)

ja, som allerede er sagt, så tror jeg næppe på at de fedt% er så høj, jeg ville skyde på omkring 10%
Du kan regne ud hvor mange kcal du forbrænder, og så bare spis ca. 500 kcal mindre end det du forbrænder :king:

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog

synes også det var en smule underligt. Men jeg har fået det udregnet af en maskine i mit lokale fitnesscenter, derfor syntes jeg bare det ville være underligt hvis denne tog fejl.

Altså jeg tror næppe jeg KAN spise sundere, men at spise mindre er jo så oplagt. Jeg spurgte egentligt mest fordi, det da er underligt at jeg skal så langt ned i energiindtaget.

Hmm. Kan godt være jeg skal bulke lidt mere, men jeg taber fedt relativt langsomt, derfor tænkte jeg bare det bør gøres tidligst muligt, så jeg er klar til sommeren.

Forresten kan min høje fedt % ikke have noget med min alder at gøre? jeg tænker bare at dengang jeg var nede på 14% (Og det var målt med et andet apperat) vejede 65 kilo (180cm høj), og desuden er 16% det anbefalede hos teenagere. Måske har det noget med det at gøre, eller også vrøvler jeg bare :whistle:

Hano34 skrev:Forresten kan min høje fedt % ikke have noget med min alder at gøre? jeg tænker bare at dengang jeg var nede på 14% (Og det var målt med et andet apperat) vejede 65 kilo (180cm høj), og desuden er 16% det anbefalede hos teenagere. Måske har det noget med det at gøre, eller også vrøvler jeg bare :whistle:

Jeg tvivler på at det har noget med din alder at gøre. :wink:

Og prøv at tælle kalorier bare et par dage, jeg tvivler på at du har kunnet gaine på 2500kcal, hvis du laver noget fysisk arbejde overhovedet..
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Præcis. Det tvivler jeg nemlig også på. men det gør jeg åbenbart. (Skal lige siges at jeg styrketræner 4 dage om ugen og interval løbetræner 2 dage om ugen ( på ikke træningsdage)) :-s

jeg tæller for at tjekke en af de nærmeste dage :)

Hano34 skrev:Præcis. Det tvivler jeg nemlig også på. men det gør jeg åbenbart. (Skal lige siges at jeg styrketræner 4 dage om ugen og interval løbetræner 2 dage om ugen ( på ikke træningsdage)) :-s

Well, jeg spiser cirka det dobbelte, og jeg løber sgu ingen steder. :mrgreen:
Prøv du at tælle dem.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det prøver jeg, tror jeg. Men kan det at du kan spise så meget ikke skyldes anderledes kropsbygning ? hvis jeg gik hen og spiste 5000 kcal ville jeg gaine om dagen :D

Men hvad mener i om det med fedt %?

Hano34 skrev:Det prøver jeg, tror jeg. Men kan det at du kan spise så meget ikke skyldes anderledes kropsbygning ? hvis jeg gik hen og spiste 5000 kcal ville jeg gaine om dagen :D

Men hvad mener i om det med fedt %?

Altså, jeg vejer lige 20kg mere end dig, men det har ikke noget med kropsbygning at gøre, nej.

Fedt% er svær sådan lige at vurdere, og da endnu sværere ud fra billeder, men jeg tvivler på at den er oppe på de 20%. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud