Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1221
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1218

Følg bodybuilding.dk på

Program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej i frække muskelbundt

Har haft henvendt mig herinde før dog uden held så har prøvet at lave mit eget Fb program.

Pulldowns 3*8 - indtil jeg kan lave nok pullups
Bor 3*8
Bænkpress 4*6 (udføres i smith da jeg blev rådet til det da det var det nemmeste at starte ud med)
Skrå bænkpress 3*8 (samme her)
Siddende military press 3*8 (ville lave stående, men går i et mikro gym hvor de kun har en bænkpress stang og den er desværre for tung)
Pushdown 3*8
Tætte armbøjninger 3*10
Barbell curl 3*8
Hammer curl 3*8
Mave bøjninger (bade alm. Og skrå) 3*8

Det er meningen jeg ikek træner ben da min fys siger jeg ikke må. Ellers det fedeste at træne! Så har øvelser der styrker knæ da det er der min skade sidder.
Hvad siger i til det?
Og nej kan ikke kører squat og dødløft da de går i knæene så må ikke.
Og ja der er lidt fokus på mine arme.
Ser det ellers fornuftigt ud my homies?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Øvelsesvalget er for så vidt fint. Du kunne overveje dips frem for tætte armbøjninger :)

Der er jo ikke så meget at sige til det, når det blot er øvelsesvalg og lidt volumen vi skal tage hensyn til. Nogle store solide øvelser + en fornuftig volumen = vækst.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Enig i at dips ville være en god øvelse at tage ind fremfor armbøjningerne.

En anden ting er jeg ikke er enig i at du bør tage bænkpres i smithstativ. For det første så er det egenligt ikke lettere - den bevægelse stativet begrænser dig til er unaturlig i bænkpres - og for det andet så får du let dårlige vaner som kan være svære at smide senere når du kører normal bænkpres.

Tag i stedet at starte op med mindre vægt så du kan styre stangen ordenligt. Se nogle videoer om teknikken, husk at hive dine skulderblade ind under dig, og træk albuerne en anelse ind så de ikke står ud i ret vinkel til kroppen. (Da dette er meget hårdt ved skulderen).

Almindeligt bænkpres er ikke farligt så længe du tager den med ro i starten - du får nok ikke flere kg på en du let kan vippe stangen af eller rulle den ned af brystet (mod lændet er nok en god ide... :P) hvis det går galt.
Husk, ikke træn med ego, træn med hovedet.

Jeg startede med bænkpres i smith fordi jeg ikke havde en spotter og troede det var mere sikkert/bedre. Det var det ikke, og det har taget lang tid at få smidt de dårlige vaner og få en ordenlig bænkpres teknik.

K.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog

Ville os gerne have haft anden øvelse end tætte armbøjninger, men har ikke mulighed for at lave dips. Nogle der kender en anden god triceps øvelse med håndvægte?

[quote="wireframed"]Enig i at dips ville være en god øvelse at tage ind fremfor armbøjningerne.

En anden ting er jeg ikke er enig i at du bør tage bænkpres i smithstativ. For det første så er det egenligt ikke lettere - den bevægelse stativet begrænser dig til er unaturlig i bænkpres - og for det andet så får du let dårlige vaner som kan være svære at smide senere når du kører normal bænkpres.

Tag i stedet at starte op med mindre vægt så du kan styre stangen ordenligt. Se nogle videoer om teknikken, husk at hive dine skulderblade ind under dig, og træk albuerne en anelse ind så de ikke står ud i ret vinkel til kroppen. (Da dette er meget hårdt ved skulderen).

Almindeligt bænkpres er ikke farligt så længe du tager den med ro i starten - du får nok ikke flere kg på en du let kan vippe stangen af eller rulle den ned af brystet (mod lændet er nok en god ide... :P) hvis det går galt.
Husk, ikke træn med ego, træn med hovedet.

Jeg startede med bænkpres i smith fordi jeg ikke havde en spotter og troede det var mere sikkert/bedre. Det var det ikke, og det har taget lang tid at få smidt de dårlige vaner og få en ordenlig bænkpres teknik.

K.[/quote

tusind tak for rådet! Så prøver jeg alm. Bænk næste gang!

Nogle der kender en anden god triceps øvelse med håndvægte?

DB Floor Press.

http://www.youtube.com/watch?v=jK-jaXQYIsA

Den kan også laves på et par bænke.

http://www.youtube.com/watch?v=ruzMZbtNMnc

Eller Rolling triceps extensions - har dog aldrig selv prøvet den.

http://www.youtube.com/watch?v=rD5Mz2262fU
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Kostplan: Vis kostplan

Tak for øvelsen vil helt sikkert give den en prøve. Men har faktisk lige fundet ud af at jeg har en stang til rådighed så tænkte på om CG bænk ville være en god øvelse?
Og så et helt andet spg. - Er det bedst at køre bænkpress med BB eller DB? Eller er varition bedst? Har vist hørt at DB bænkpress ikke lægger et pres på skuldrene ligesom BB bænkpress gør. hvad ved i om det?

Sportsatlet skrev:...så tænkte på om CG bænk ville være en god øvelse?

Helt bestemt. Min foretrukne øvelse til triceps.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Kostplan: Vis kostplan

Ratz skrev:
Sportsatlet skrev:...så tænkte på om CG bænk ville være en god øvelse?

Helt bestemt. Min foretrukne øvelse til triceps.

Jamen mange tak for dine råd til øvelser. Er taknemlig :)

Sportsatlet skrev:Tak for øvelsen vil helt sikkert give den en prøve. Men har faktisk lige fundet ud af at jeg har en stang til rådighed så tænkte på om CG bænk ville være en god øvelse?
Og så et helt andet spg. - Er det bedst at køre bænkpress med BB eller DB? Eller er varition bedst? Har vist hørt at DB bænkpress ikke lægger et pres på skuldrene ligesom BB bænkpress gør. hvad ved i om det?

DB øger kravene til skulderstabiliteten, hvilket er en god ting at få arbejdet på. Du kan evt. veksle mellem BB og DB over nogle uger.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Styrkeliste

flamingopikken skrev:
Sportsatlet skrev:Tak for øvelsen vil helt sikkert give den en prøve. Men har faktisk lige fundet ud af at jeg har en stang til rådighed så tænkte på om CG bænk ville være en god øvelse?

DB øger kravene til skulderstabiliteten, hvilket er en god ting at få arbejdet på. Du kan evt. veksle mellem BB og DB over nogle uger.

okay TUSIND tak.. kan jeg så skifte ved hver 4. uge?
Eller køre det sådan at jeg kører skrå med DB og alm. med BB den ene træning og så omvendt i den næste?

Sportsatlet skrev:
flamingopikken skrev:

okay TUSIND tak.. kan jeg så skifte ved hver 4. uge?
Eller køre det sådan at jeg kører skrå med DB og alm. med BB den ene træning og så omvendt i den næste?

Begge dele kan lade sig gøre. Jeg ville dog blive ved de samme uger i fx 4 uger, som du selv påpeger. Fx:

BB Bænkpres
DB Incline

Når de fire uger er gået:

DB Bænkpres
BB/DB Incline

Men altså, det er sq bagateller og har næppe den store betydning i sidste ende :) At inkorporere DB øvelser, som øger skulderstabiliteten, er altid en god ide (hvis de udføres korrekt, naturligvis).
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Styrkeliste