Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 796
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 794

Følg bodybuilding.dk på

Program til den definerede, muskuløse krop

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle bb genier.

Jeg er efterhånden kommet igang med at træne meget seriøst, og vil gerne bruge meget tid på min træning.

Jeg vil gerne have råd til et træningsprogram, da jeg er en smule forvirret, hvad det angår. Målet med mine træning er, at få en slank, defineret/markeret og let muskuløs krop. Når jeg tidligere har fået råd om træningsprogrammer, har det været fra store fyre, der er dobbelt så brede som mig. Dette er også fint, men det er ikke det, jeg går efter.

Hvis jeg skal nævne nogen, som har den krop, jeg efterspørger, skal man kigge efter personer som Brad Pitt, David Beckham, Robert Buckley m.fl.

Jeg er klar over, at det først og fremmest kræver en meget lav fedtprocent. Men min tvivl går på, om man skal undgå tunge øvelser som squat, dødløft og bænkpres, og istedet træne mere "lette" øvelser.

Håber meget på noget respons, og et link til et program vil være helt optimalt.

- Johnjack

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du er jo nødt til at opbygge noget muskelmasse, og det kan du ligeså godt gøre med nogle ordenlige øvelser såsom SQ, DL og BP. bare fordi du kører disse øvelser kommer du helle rikke til at ligne dem du har fået råd af på en måned.
Jeg ved ikke hvad du mener med lette øvelser.
Sidst rettet af SørenDP 24. jan 2009, 19:38, rettet i alt 1 gang.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Johnjack skrev:Hej alle bb genier.

Jeg er efterhånden kommet igang med at træne meget seriøst, og vil gerne bruge meget tid på min træning.

Jeg vil gerne have råd til et træningsprogram, da jeg er en smule forvirret, hvad det angår. Målet med mine træning er, at få en slank, defineret/markeret og let muskuløs krop. Når jeg tidligere har fået råd om træningsprogrammer, har det været fra store fyre, der er dobbelt så brede som mig. Dette er også fint, men det er ikke det, jeg går efter.

Hvis jeg skal nævne nogen, som har den krop, jeg efterspørger, skal man kigge efter personer som Brad Pitt, David Beckham, Robert Buckley m.fl.

Jeg er klar over, at det først og fremmest kræver en meget lav fedtprocent. Men min tvivl går på, om man skal undgå tunge øvelser som squat, dødløft og bænkpres, og istedet træne mere "lette" øvelser.

Håber meget på noget respons, og et link til et program vil være helt optimalt.

- Johnjack

Hej Johnjack.

Det sidste du skal undgå er squat og dødløft. ;) Som du selv er inde på kræver det en lav fedtprocent kombineret med en god slat muskelmasse.

Et fullbody program som trænes tre gange i ugen er imo super til dette i starten af ens karriere:
Dødløft
Squat
Bænk
Chins
Military
Rows
Dips
+iso

Ellers så kig på denne artikel og mange andre i artikel arkivet:

http://bodybuilding.dk/artikler/bodybui ... etkrop.php
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Vis kostplan

Du bør kigge i artikelsektionen, især artiklen der omhandler træningsmyter. Udseendet på dine muskler ændres ikke ved at træne nogle øvelser frem for andre, så hvis du ikke implicerer store basisøvelser som squat, dødløft og bænkpres i dit program, gør du ikke andet end at gøre det sværere for dig selv at opnå din drømmefigur.

Jeg ville råde dig til at starte på HST. Det er et sublimt begynder (såvel som øvet) program til at pakke noget masse på kroppen. Og nej, du bliver ikke stor og bred, som fyrene fra dit center, på kort tid. Og nej, dine muskler bliver ikke slanke og trimmet ved at køre maskinøvelser, fremfor store frivægtsøvelser. Dine musklers udseende er genetisk bestemt. :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00

Tak for svarene, jeg tror, jeg har fået styr på min tvivl. I bund og grund ville jeg bare vide, om jeg skulle fortsætte med de tunge øvelser, og det vil jeg da så gøre. :)

Logbog: Ingen logbog

Johnjack skrev:Tak for svarene, jeg tror, jeg har fået styr på min tvivl. I bund og grund ville jeg bare vide, om jeg skulle fortsætte med de tunge øvelser, og det vil jeg da så gøre. :)

Det er der ingen tvivl om at du skal :wink: Hvis du ikke ønsker at blive decideret stor, stopper du jo bare med at træne (eller skurer godt ned for frekvens/volumen) for at holde den nuværende form ved lige. Men der går nok nogle år :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00