Hvad synes i og har i erfaret jer skulle være bedst af disse to træningsmåder:
Jeg kører pt et 2-split program og i de første to uger skal jeg køre 2*10.
Jeg havde så valgt at lave en progression hver gang jeg var inde at træne på ca. 2,5 kg. i de fleste øvelser. Det lyder af meget, men jeg har valgt at lægge kgene lidt under, hvad jeg normalt kan tage og så laver jeg en progression derfra og ender over det jeg max kunne tage i en given øvelse.
Men problemet er bare, at det går hen og bliver for tungt, ikke fysisk, men i teorien, hvis jeg går 2,5 kg. op hver evig eneste gang, for jeg når altså op på en 20 kg. i biceps 2*10 og da de her 2 uger skulle være to af de mere "lette uger", da der kommer 3-4 og 5-6 uge(3*8-5*5), så ser jeg mig nødsaget til at køre lidt mindre, for så ender jeg altså med en 26 kg. i 5*5 og jeg gider ikke at køre så tungt.
Så mit spørgsmål efter en meget lang historie går på: Er det bedre at lave progression i 2 uger, frem for at køre den samme vægt i 2 uger?
I teorien ville der jo ikke være noget i vejen for at køre den samme vægt, som man lige kunne tage 2*10 af, da det kun drejer sig om 2 uger og så de næste 2 uger bliver det en anden vægt pr. øvelse.
På forhånd, tak