Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1279
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Progression ift. PHAT

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle på BB.DK

Jeg har for nylig besluttet mig, for at træne Layne Norton's PHAT program. Det ser både spændende samt anderledes ud, hvilket er en af grundende til valget af dette program.

http://www.simplyshredded.com/mega-feature-layne-norton-training-series-full-powerhypertrophy-routine-updated-2011.html

Jeg har for nyligt også stiftet bekendskab med et punkt, jeg tidligere ikke har taget en så væsentlig højde for. Efter jeg har læst artiklen 'Hemmeligheden bag træningscyklusser' er jeg sikker på at det alligevel er noget jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Der står fremskrevet en række forskellige tilgange til disse progressioner, men det virker stadig lidt for kompliceret at stille op dette op i ovenstående program, for mig ihvertfald.

Her håber jeg at i vil hjælpe mig lidt.

Jeg træner for hypertrofi, altså som 'Bodybuilding' og kun styrke som sekundært.

Jeg håber i vil poste en form for progressionscyklus, så jeg kan komme i gang med programmet snart, når jeg er færdig med mit deload.

På forhånd. Mange gange tak! :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er vel mest på styrkedagene hvor en cyklus ville være relevant. På disse dage kunne du jo prøve dig ad med Brad Gillinhams bænkpres cyklus. Vedhæftet er et regneark til cyklussen som du kan bruge. Military pres og dødløft kan lige så godt blive erstattet med bænkpres, bend over rows eller squat. Personlig har jeg ikke kørt cyklussen til BOR, men kun military og dødløft. I regnearket er der også en 1rm beregner hvis du ikke præcist kender dit max.
Vedhæftede filer
Brad Gillinham cyklus.xlsx
(9.51 KiB) Downloadet 199 gange

Kostplan: Vis kostplan

Hej mange tak for din respons.

Jeg vil dog alligevel være taknemmelig, hvis der var andre på forumet der ville afhjælpe mig lidt med dette. Jeg træner som sagt for hypertrofi, så jeg kunne forestille mig en styrkeprogression ikke umiddelbart ville være den bedste løsning, uden lige at have nærkigget selve filen endnu.

Jeg håber der er nogen der vil tage sig den tid, til at hjælpe mig lidt med mit problem. Mange tak.

Crippy skrev:Hej mange tak for din respons.

Jeg vil dog alligevel være taknemmelig, hvis der var andre på forumet der ville afhjælpe mig lidt med dette. Jeg træner som sagt for hypertrofi, så jeg kunne forestille mig en styrkeprogression ikke umiddelbart ville være den bedste løsning, uden lige at have nærkigget selve filen endnu.

Jeg håber der er nogen der vil tage sig den tid, til at hjælpe mig lidt med mit problem. Mange tak.

Hele PHAT programmet er bygget op omkring at have 2 styrkedage og 3 hyportrofi dage. På styrkedagene dikterer Layne Norton selv 3-5 reps i de store løft. Cyklussen bruger netop 3 og 5 reps. At køre en anden cyklus når Layne Norton dikterer styrke er at modsige programmet.

Kostplan: Vis kostplan

Wellendorph skrev:
Crippy skrev:Hej mange tak for din respons.

Hele PHAT programmet er bygget op omkring at have 2 styrkedage og 3 hyportrofi dage. På styrkedagene dikterer Layne Norton selv 3-5 reps i de store løft. Cyklussen bruger netop 3 og 5 reps. At køre en anden cyklus når Layne Norton dikterer styrke er at modsige programmet.

Dette er på ingen måde berettet, så må du have fået et forkert indblik i min mening. Selvfølgelig vil en styrkecyklus være at foretrække når dette står i fokus, men jeg tænker samtidig på hvordan progressionscyklussion skal foregå i hypertrofi-delen. Så det var skam ikke for at modargumentere din tidligere udtalelse. Det var for at høre om hvordan hypertrofi-delen kunne foregå.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster