Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 796
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 794

Følg bodybuilding.dk på

"projekt 100kg"

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej allesammen, første gang jeg er på sitet, så takker fordi i kikker med :)

Ærligt talt, så er jeg 19 år og vejer 125kg (mest fedt), Men det skal dog lige påpeges at jeg træner regelmæssigt i helse og mine arme er rimeligt markeret.

men for at komme til det:

Jeg har et ønske om at tabe 25kg.
der er dog et problem. Jeg er afhængig af sukker, sodavand og 2-3 gange slik om ugen.

Jeg ønsker at tabe mig selfølgelig for at få en bedere krop og for at være tilfreds med mig selv, men primært er det helbreds mæssigt at jeg ønsker at tabe de 25kg.

Kostplan: (denne gælder stort set for mandag - tirsdag med få ændringer)

Morgen:

En form for hvidt brød eller solgrynd/cornflakes
(et glas mælk / kakao
Formiddag:

3 skriver groft rugbrød med typisk en form for kød pålæg, typisk kylling samt 2 æbler (vand eller typisk sodavand)

eftermiddag:

2-4 skiver groft rugbrød / toastbrød med pålæg igen. (det er så sket mange gange at dette måltid er blevet skiftet ud med en pose M&M's og en cola)

aftensmad:

Sund aftensmad, ca 200g grøntsager, en form for kød + typisk katofler eller ris

(det er sjældent at vi får junk food som sådan)

efter aftensmad:

Det hænder at jeg føler mig sulten inden jeg skal i seng, så der kan godt ryge 2 skiver rugbrød ned igen. enten det eller også har vi fået en form for dessert.

Efter træning:
Protein bar, efterfulgt af en kreatin shake (kreatin er netop påbegyndt)
____

Mit spørgsmål er:

Jeg ønsker at komme ud og løbe fedtet af mig så at sige, men jeg går død efter 2-300 meter og har en trang til at holde en pause, kan kreatin hjælpe på min udenholdenhed?

ved godt at min kostplan ikke er god, men er "afhængig" så at sige af sukker.
nogen der har nogle fif til at komme ud af det?

Jeg har været inde og kikke på kosten A-Å (eller hvad den nu hedder) og den er nyttig ja, men mangler motionen og kan ikke rigtigt "kick starte" mig selv.

Endnu engang vil jeg lige sige tak til alle læsere og de der vil hjælpe mig med motionen for at tabe 25kg.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Istedet for at klynke og komme med undskyldninger om at du har et problem med dis og dat.
Bedste råd jeg kan give dig er at droppe dine undskyldinger, som du bruger over for os, men mest over for dig selv!

Hvis du har læst kosten fra A-Z, som du har skrevet. Ved du hvad der skal gøres!

Vejen til 100 kg starter ikke om 2 dage, den starter LIGE NU!

En anden god ide er at du tager 3 billeder; forfra, bagfra og fra siden. Derefter hænger du dem op et sted du ser HVER dag! Dette burde være god motivation.

Træner her: Anger Mangement

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

god ide med billederne, og er skam os godt klar over at det er noget lort den måde jeg har behandlet min krop på, og det er ikke for at undskylde over for jer eller for mig selv, det er såmænd bare at for at komme rigtigt igang med det.

men kan du svare på om kreatinen også hjælper udenholdenheden når man løber?

tak

Med din vægt synes jeg ikke løb er specielt hensigstmæssigt. Powerwalk eller svøm i stedet for, skåner dine knæ noget mere og hvis du har problemer med at løbe i længere tid skal du selvfølgelig ikke starte ud med det. Kreatin vil ikke hjælpe synderligt på din udholdenhed, da det kun bliver brugt i ATP systemet under anaerob træning og normal kardiovaskulær træning som løb primært fungerer under aerobe forhold.

Lav en kostplan der gør at du taber dig selv hvis du ikke laver motion. Spis stort set det samme hver dag så du har styr på dit kalorieindtag. Måske skal du bruge en lidt længere periode for langsomt at afvænne dig sukkeret, men sørg for at være clean hurtigt da den forstyrrer din insulinfølsomhed og gør det sværere for dig at øge eller bevare muskelmassen og vil gøre det nemmere at lagre fedt. Derudover vil man ofte ikke kunne nå at forbrænde den energi sukkeret tilfører.
Ang. sukkerafhængighed har jeg også selv været det lidt, ved dog ikke om det har været helt lige så slemt som med dig. Jeg begyndte at købe pistacienødder og sidde og fråde dem i stedet når jeg havde trang til et eller andet godt. Ofte er det den psykiske og ikke den fysiske afhængighed du skal slippe af med. Forsøg lige så stille at trappe slikket, sodavanden og det hvide brød ud eller prøv en "kold tyrker" med nødder eller andre sundere snacks. Sørg også for at du ALDRIG bare spiser en pose slik eller drikker sodavand fordi du er sulten. Du gør det fordi du er doven og/eller mangler overskud, men du bliver nød til at gøre det til en vane. Hvis i har for vane at få dessert, så begynd at stryge den.

Efter træning mangler du lige nogle hurtigt optagelige kulhydrater, men du skal IKKE have dem fra almindeligt hvidt sukker da det kun vil styrke din afhængighed. Spis noget frugt eller drik evt. noget juice.

Mvh. TJ

når slik lyst melder sig så æd agurk, der kan du bare gå til den der er næsten ingen næring i. Skru op for cardio træningen og bid tænderne sammen når pause lysten melder sig. Se om du ikk kan få en træningsmakker som kan trække dig igang.

Overvej at tage en kold tyrker 3 uger og så er afhængigheden næsten væk.

Jeg har røget meget før, nu er jeg stoppet med at ryge når jeg er på arbejde, det var der heller ikk meget ved i starten men efter ca 3 uger var afhængigheden næsten væk.

Og så få styr på hvad du spiser. Det er nøglen.

Held og lykke med projektet.
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Langelands Body & Motionsklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00

Seth skrev:når slik lyst melder sig så æd agurk, der kan du bare gå til den der er næsten ingen næring i. Skru op for cardio træningen og bid tænderne sammen når pause lysten melder sig. Se om du ikk kan få en træningsmakker som kan trække dig igang.

Overvej at tage en kold tyrker 3 uger og så er afhængigheden næsten væk.

Jeg har røget meget før, nu er jeg stoppet med at ryge når jeg er på arbejde, det var der heller ikk meget ved i starten men efter ca 3 uger var afhængigheden næsten væk.

Og så få styr på hvad du spiser. Det er nøglen.

Held og lykke med projektet.

I second that! 3 uger så var trangen også væk hos mig!

Tusind tak for jeres indlæg, de har været til en stor hjælp, og vil helt klart følge op på jeres råd om agurker og nødder. det lyder slet ikke som nogen tosset ide.

Nu håber jeg bare at kunne smide 10-15kg inden sommerferien.

Mvh den ulykkelige :)

den ulykkeligeq skrev:Tusind tak for jeres indlæg, de har været til en stor hjælp, og vil helt klart følge op på jeres råd om agurker og nødder. det lyder slet ikke som nogen tosset ide.

Nu håber jeg bare at kunne smide 10-15kg inden sommerferien.

Mvh den ulykkelige :)

Få dig en logbog og hold os ugentlig opdateret på dit yderligere vægttab :)

Træner her: Anger Mangement

Kostplan: Vis kostplan

Det kan du sagtens, bid tænderne sammen lav nogle delmål og fokuser på dit mål.
Brugeravatar

Styrkeliste

Haha, jeg skal nok lave en logbog :)

Ja gør det så svinger vi pisken over dig :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Super gode råd du har fået indtil videre, så jeg kan ikke gøre meget andet end at tilslutte mig de andre!

Hvis du får mega cravings, kan det være du ligger i for stort kalorieunderskud, så undgå at sulte dig selv sønder og sammen :wink: Så vil din forbrænding i øvrigt regulere sig og blive lavere og lavere.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00