Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Pros and Cons

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey bb

Har ikke for meget tid til at træne for tiden, og spekulerer derfor på at omjustere mit 3-split program, som jeg kører nu, til at træne én muskelgruppe hver dag. selvfølgelig med den intention om at jeg sparer en masse tid fordi jeg da ikke regner med at skulle træne noget der nærmer sig over en time.

hvad siger i der har forstand på det? ville det at træne én muskelgruppe hver dag, ikke være ligeså effiktivt som et 3-split 3-4 gange om ugen?

Pros and Cons, pls:)
HH-88

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du er vant til at køre et 3-splt 3-4 gange om ugen ville jeg istedet vende den om og øge frekvensen. Kør en omgang kort fullbody hver dag eventuelt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

krang skrev:Hvis du er vant til at køre et 3-splt 3-4 gange om ugen ville jeg istedet vende den om og øge frekvensen. Kør en omgang kort fullbody hver dag eventuelt.

Fullbody hver dag? så får jeg jo aldrig kørt nogle af mine muskler ned..
HH-88

Styrkeliste

supertěžká skrev:
krang skrev:Hvis du er vant til at køre et 3-splt 3-4 gange om ugen ville jeg istedet vende den om og øge frekvensen. Kør en omgang kort fullbody hver dag eventuelt.

Jeg tror Krang mente hveranden dag :) - Jeg hopper i øvrigt på samme vogn. Hvis du ikke har ligeså meget tid til træning som før, hop på et FB 3-4 gange ugentligt.

Én muskelgruppe per dag er sq en anelse infrekvent.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:
supertěžká skrev:

Jeg tror Krang mente hveranden dag :) - Jeg hopper i øvrigt på samme vogn. Hvis du ikke har ligeså meget tid til træning som før, hop på et FB 3-4 gange ugentligt.

Fullbody hveranden dag, som skal tage ca. 45 min.. det er vel heller ikke helt optimalt?!.. så når jeg kun lige én rep til bi- og triceps, én rep bænk, én-to mavebøjninger og noget hutigt til ryggen, og så endelig ét løft til squat :P Det skal gøres så hurtgt at det næsten bliver cardio :P

imod at gå ned i centeret hver dag og fokusere på én muskelgruppe og så køre den helt ned..

Pros and Cons ved at gå fra 3-split til én muskelgruppe hver dag :wink:
HH-88

Styrkeliste

kør sdh med 5 (evt. kun 4) træninger ugentligt, så skal du sku nok blive kørt ned.
Brugeravatar

Reputation point: 245

supertěžká skrev:
flamingopikken skrev:
supertěžká skrev:

Fullbody hveranden dag, som skal tage ca. 45 min.. det er vel heller ikke helt optimalt?!.. så når jeg kun lige én rep til bi- og triceps, én rep bænk, én-to mavebøjninger og noget hutigt til ryggen, og så endelig ét løft til squat :P Det skal gøres så hurtgt at det næsten bliver cardio :P

imod at gå ned i centeret hver dag og fokusere på én muskelgruppe og så køre den helt ned..

Pros and Cons ved at gå fra 3-split til én muskelgruppe hver dag :wink:

Sådan som jeg ser det:

Pros:

Cons: Alt for infrekvent. I øvrigt, når man har splittet sit program så voldsomt op, skal hver muskelgruppe have rimeligt med tæv, hvorfor jeg tror 45 minutter også ville være for lidt at træne fx ben, i et så voldsomt split. (Jo større split, jo flere øvelser/volumen per muskelgruppe)

Derimod ville et FB være bedre, også selvom du kun har 45 min at træne i. Hvis jeg var dig, ville jeg lade mig inspirere af Stripped Down Hypertrophy (SDH).
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Dog vil SDH ikke være nogen længerevarig løsning da der kun strækker sig over 3-6 uger og med den høje frekvens kunne jeg forestile mig nogle gode skader hvis det er noget du kører i en længere periode selv med dekons imellem hver cyklus.. eller er jeg helt galt på den?
Drømmer om scenen en dag, dog er jeg sikker på at nå det..
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Styrkeliste
- Squat: 190.00
- Dødløft: 230.00

Galleri: Vis galleri (1)

A.Strøberg skrev:Dog vil SDH ikke være nogen længerevarig løsning da der kun strækker sig over 3-6 uger og med den høje frekvens kunne jeg forestile mig nogle gode skader hvis det er noget du kører i en længere periode selv med dekons imellem hver cyklus.. eller er jeg helt galt på den?

med kun 4 ugentlige træninger er en markant del af potentialet for skader, styrkeplateau og udbrændthed væk.

i mine øjne er 4 korte fb træninger langt mere potent end at 3splitte det, når man kun har 45 min til rådighed.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster