Mange tak

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Alex789 skrev:Du kan sagtens optage mere end 30g.
Du behøver ikke 4 shakes om dagen.
Højt protein er kun dårligt for leveren hvis du allerede har en dårlig lever. (Selvfølgelig er 600+gram om dagen for meget for den, men så meget for du nok ikke alligevel.)

RasmusKS skrev:Hvad vil det optimale så være angående mængde protein?Træner Mandag-Tirsdag-Torsdag-Fredag

Pind skrev:Det er ikke skadeligt og der er ikke nogen guideline for hvor mange gang du skal "tage det" om dagen lige så vel som du heller ikke skal "tage" hakket oksekød et bestemt antal gange om dagen.
Proteinpulver er en ganske alm. kilde til protein som fisk, fjerkræ, æg og mejeriprodukter mv.

Pind skrev:Nej, det er der ikke.
Du skal have en vis mængde protein dagligt. Ca. 2.5g per kg kropsvægt.
Proteinpulveret skal ses som en kilde der kan hjælpe dig til at nå det såfremt du ikke bliver dækket ind med alm. mad.

RasmusKS skrev:Pind skrev:Nej, det er der ikke.
Proteinpulveret skal ses som en kilde der kan hjælpe dig til at nå det såfremt du ikke bliver dækket ind med alm. mad.
Så hvis vi siger at jeg vejer 80 kilo, så skal jeg have 200 gram protein, og hvis jeg ikk når det med mine ordinære måltider, så kan jeg tage en shake?

Recept skrev:RasmusKS skrev:Pind skrev:Nej, det er der ikke.
Så hvis vi siger at jeg vejer 80 kilo, så skal jeg have 200 gram protein, og hvis jeg ikk når det med mine ordinære måltider, så kan jeg tage en shake?
Det lyder som en fornuftig pulverapproach. Anbefalingen går normalt på ~2g/kg herinde (og nogle anbefaler endda mindre), men en helgardering med 2.5g tager du næppe skade af. Anyways, det er flueknepperi.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster