ResQ skrev:nu vi får lidt kost ind over hvordan får i "tid" til at spise 6-7 gang på et døgn..? tænker bare jeg er falck redder og køre 12 timers vagter og er ikke altid hjemme til spisetiderne hvis i forstår plus jeg arbejder 2 dag vagter i træk og derefter en nattevagt også 3 dage fri. har lidt svært ved og se hvor så mange måltider kan fungere til dagligt, evt. andet man kan gøre drikke?
Du må sætte dig og lave en tidsplan over din dag og dine vagter.
Kører i meget rundt eller sidder i mest på centralen og afventer opkald?
Når i kører rundt og "patruljerer" (eller hvad det nu hedder

), så kan du f.eks. have en lille køletaske med i bilen, med yoghurt, shakes, frugt, æg osv.
Ellers kan du have ting med som ikke kræver køl. Peanutbutter, rosiner, mandler (eller andre nødder) mv.
Hvis du er presset med tiden, så hav energitætte ting med eller ting som hurtigt kan spises.
Jeg blender nogle gange mælk, lidt græsk yoghurt, proteinpulver (bodylabs jordbær), lidt havregryn og noget tidselolie (smager ikke af noget særligt, modsat f.eks. oliven olie der er meget kraftigt i smagen), og så hælder jeg det på en ½ liters vandflaske. At bælde sådan en kan nemt give dig en god gang kcal og proteiner og nogle gode carbs + fedt.