Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1457
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1454

Følg bodybuilding.dk på

Proteinpulver

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle.

Jeg har trænet i lidt over 6 måneder, hvoraf 4 måneder har været "seriøst". Jeg har overvejet at begynde på proteinpulver, da en avanceret kostplan er for besværlig, for mig. Mit mål med min træning er ikke at bliver kæmpe stor, men at bliver mere markeret, dog også lidt større.

Er det en god idé at begynde på proteinpulver, eller er der nogle andre kosttilskud som ville være bedre for mig nu hvor jeg ikke vil være "stor"? :D

Vil også godt høre hvad jeres erfaringer med proteinpulver er :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Min erfaring med proteinpulver er, at det er en let proteinkilde at indtage lige efter endt træning.
Smagsmæssigt er erfaringerne ikke de bedste.
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Vis logbog

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

jeg synes at proteinpulver er rigtig godt at supplere med. Dog mener jeg også at man skal få styr på sin kost før man begiver sig ind i junglen af kosttilskud.

Se det som mad - det svarer til et stykke kylling - lavt fedt og carbs men højt protein.
Det er dog nemmere at have med rundt og billigere og hurtigere optaget

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Med hensyn til at få styr på min kost, går jeg meget op i at få proteinrigt mad, samt ikke at spise fastfood, slik, m.m. Det sker dog engang imellem, men det er langt fra hver dag. Jeg har regnet mig frem til at jeg skal have omkring 130-160 g. protein om dagen, men det er svært at nå derop, så derfor ville et par shakes om dagen ikke være dårligt. :-D

130-160 gram protien er jo ingen ting..

Protien kan være en rigtigt god idé. Men du skal ikke forvente at du tager 10 kg på de næste 2 måneder.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at lave en kost plan og følge den. Og så supplere op med en enkelt el. 2 shakes om dagen.

En kostplan behøver heller ikke være heller ikke at være noget fint og fancy. Kan tast ind hvad du normalt spiser i løbet af en dag. Får du for lidt kcal, så ændre du på dine mænger af mad så det passer.

letzki skrev:130-160 gram protien er jo ingen ting..

Protien kan være en rigtigt god idé. Men du skal ikke forvente at du tager 10 kg på de næste 2 måneder.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at lave en kost plan og følge den. Og så supplere op med en enkelt el. 2 shakes om dagen.

En kostplan behøver heller ikke være heller ikke at være noget fint og fancy. Kan tast ind hvad du normalt spiser i løbet af en dag. Får du for lidt kcal, så ændre du på dine mænger af mad så det passer.

Jeg tror du er lidt forvildet. Mængden af protein han indtager kan jo sagtens være nok i forhold til hans kropsvægt.

Og hvad mener du med: "Protien kan være en rigtigt god idé. Men du skal ikke forvente at du tager 10 kg på de næste 2 måneder."?
Brugeravatar

Reputation point: 5

s0enice skrev:
letzki skrev:130-160 gram protien er jo ingen ting..

Jeg tror du er lidt forvildet. Mængden af protein han indtager kan jo sagtens være nok i forhold til hans kropsvægt.

Og hvad mener du med: "Protien kan være en rigtigt god idé. Men du skal ikke forvente at du tager 10 kg på de næste 2 måneder."?

Ja de 130-160 g protien passer helt sikkert til hans vægt. Han skriver det kan være svært at få 130-160g protien ned. Derfor jeg siger det er ingenting.

Ja, den sidste linje der passer nok heller ikke helt ind, fordi han faktisk skriver at han vil være markeret, og ikke stor. Men det jeg mener er at, mange nybegynder tror at lige så snart med tager protien pulver bliver man stor med det samme. Og protien er jo bare en del af kosten, og man spiser 150g kylling eller tager en shake kommer ud på et.

MagnusL skrev:Hej alle.

Jeg har trænet i lidt over 6 måneder, hvoraf 4 måneder har været "seriøst". Jeg har overvejet at begynde på proteinpulver, da en avanceret kostplan er for besværlig, for mig. Mit mål med min træning er ikke at bliver kæmpe stor, men at bliver mere markeret, dog også lidt større.

Er det en god idé at begynde på proteinpulver, eller er der nogle andre kosttilskud som ville være bedre for mig nu hvor jeg ikke vil være "stor"? :D

Vil også godt høre hvad jeres erfaringer med proteinpulver er :D

Du siger du har trænet ''seriøst'' i 4 måneder? Men du synes en ''avanceret'' kostplan er for besværlig? Og du synes desuden det er svært at få 130-160 gram proteiner ind om dagen? Undskyld mig buddy men det lyder ikke som om du tager det særlig seriøst. Bodybuilding er ikke bare at smutte i centret 3-5 gange i ugen og hive i tunge ting, bodybuilding er såvel en sport der foregår udenfor centret, i meget høj grad endda.

Hvis jeg var dig, ville jeg få styr på min kost, før jeg begyndte på proteinpulver, for din egen skyld, du ender bare med at spilde dine penge uden at få noget ud af det.

Oh hvis du ikke vil være stor? Men mere markeret? - Hvilket ikke giver så meget mening.
- Når folk siger de vil være mere markerede men ikke store, prøver det i virkeligheden at sige at de vil have mere muskelmasse og en lavere fedtprocent.

------ Jeg vil foreslå dig at slå dig løs i artiklerne du kan finde her på siden, både dem der omhandler kost såvel som vægttræning generelt. Læs og bliv klogere.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster