Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1317
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1314

Følg bodybuilding.dk på

pullover. værd at bruge tid på, eller spild af tid?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

heysan. jeg skal til at begynde på ny cykle igen efter en herlig omgang dekonering. har besluttet at prøve at sammensætte mit program efter at "forme musklerne" istedet for bare at tage de største og klassiske øvelser. vil selvfølgelig ikke lave et helt program baseret på iso, men måske 1-2 compund også en iso. men mit største dilemma er om jeg skal udskifte den normale incline bænkpress med en øvelse som pullover? hva mener i om øvelsen til mit formål?

kal lige skrive mit program, så i evt kan komme med forslag til forbedringer eller indvendinger. :)

bryst/skulder/triceps

1-bænkpress
2-incline dumbell press
3- incline flyers
4-seated dumbell press
5- upright row
6 -dips ( med benene fremme og kroppen ret, så brystet ikke tager over )
7- skullcrunsh
8- seated triceps exentsions
9- lateral raises
10 mave

ben/ryg/biceps

1-sqaut
2-hyberexention
3-leg exention
4- pulldown
5- reverse grib seated row
6- standing barbell curl
7- Barbell Preacher Curl ( men albuerne inde og et widegrib ) lyder måske mærkelig men fungere virkelig godt for mig.
8- hammercurl
9-faecpull

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan ikke forme muskelerne! Vil personligt mene at pullover er spild af tid i hvert fald.

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

ved godt man ikke kan forme musklen, men man kan jo godt ramme den på måder så den udspiller sig anderledes.

udspiller sig anderledes?
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

jeg synes at pullovers er en fed øvelse men det er mere pga jeg bruger den til at slutte af med og der synes jeg den går godt i både mave,bryst og trisser. god allround øvelse der inkorporerer det meste af forsiden.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

traintrain skrev:ved godt man ikke kan forme musklen, men man kan jo godt ramme den på måder så den udspiller sig anderledes.

du kan ike forme en muskel, tage mange/få reps for at den skal blive mere makaeret, længere, eller kortere. Den kan kun være som den nu engang er skabt, men du kan putte mere masse på, men ikke bestemte steder.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

angående pullovers, så går den jo både i bryst og lattissimus dorsi (vingen) så den ville ikke være specielt god i det split du vil bruge.
og så har du for mange armøvelser, armene behøver ikke lige så mange tæsk som større muskler gør.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Illisher: nej ved godt man ikke kan forme musklerne som man vil, men man kan altså godt træne en muskel på flere forskellige måder så den kommer til at se anderledes ud. man kan jo godt ramme en muskel på flere forskellige måder. vil da vove at påstå at bryst muskel ikke kommer til at se ens ud, hvis du f.eks. kun trænede decline bænkpress eller kun incline bænkpress. :)

5teensig. hmm ja det er selvfølgelig rigtigt nok. måske den kun er god i et 3 eller 4 split. mit fortrukkende valg ville også have været decline bænkpress, men bænkene i center kan desværre ikke bruges til dette.

traintrain skrev:Illisher: nej ved godt man ikke kan forme musklerne som man vil, men man kan altså godt træne en muskel på flere forskellige måder så den kommer til at se anderledes ud. man kan jo godt ramme en muskel på flere forskellige måder. vil da vove at påstå at bryst muskel ikke kommer til at se ens ud, hvis du f.eks. kun trænede decline bænkpress eller kun incline bænkpress. :)

5teensig. hmm ja det er selvfølgelig rigtigt nok. måske den kun er god i et 3 eller 4 split. mit fortrukkende valg ville også have været decline bænkpress, men bænkene i center kan desværre ikke bruges til dette.

det rigitgt, det muligt at flytte stresset op og ned på sine pecs.. Men om det giver nogen synlig effekt skal jeg ikke kunne sige. Tror det er minimalt hvad der sker, men skal selv snart igang med at træne decline bænk, så der kan ejg jo selv erfare hvilken forskel det giver.

men det rigtigt nok man kan træne muskler forskelligt. Der er jo også muskler med flere hoveder, hvor dele af muskelen bliver ramt bedre med en øvelse og det andet hoved bedre med en anden øvelse igen :)

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster