Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 901
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 900

Følg bodybuilding.dk på

Push Up Handles, Pushup Pro?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bb.dk. Jeg har en dårlig håndledsskade som jeg er ved at komme mig over, og vil gerne lave nogle armbøjninger, som en del af genoptræningen. Jeg kan ikke lave dem med flad hånd, og det gør også en smule ondt at gøre det på knoerne. Jeg tænkte på at købe mig et par push up handles eller en push up pro (lidt ala perfect push ups), men ved simpelthen ikke om det er det værd. Jeg har et par kettlebells derhjemme, og ved ikke om det ville fungere blot at lave push ups med dem, i stedet for at investere i et par handles. Det ser ud som om at de vælter lidt nemmere end jeg kunne forestille mig at handles gjorde.

Mit spørgsmål er derfor:
Er der nogen med lignende erfaringer indenfor armbøjninger?
Kan man evt anbefale handles, push ups med håndvægte eller kettlebell eller push up pro, kontra blot at gøre det på knoerne?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Push up håndtag er at foretrække. Kettlebells kan også bruges, men som du siger er de ikke ligeså stabile og skadesrisikoen øges derved.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Chayen skrev:Push up håndtag er at foretrække. Kettlebells kan også bruges, men som du siger er de ikke ligeså stabile og skadesrisikoen øges derved.

Mange tak for svaret Chayen.

Hvis der er nogen der ved noget om Jack Zatorski Push Up Pro eller Perfect Push Ups, og disses påstand om at skulle minimere stresset på håndledet, er de meget velkomne til at svare :)

Jeg ville personligt bare bruge en barbell eller et par håndvægte, stabiliseret mellem to skiver, hvis jeg havde muligheden og udstyret til rådighed.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Jeg har altid set det som en fordel at lave dem på kettlebells, som er ustabile. I starten er det lidt sværere, men efterhånden får du øget stabilitet. Nu kan jeg uden problemer lave scapula-push-ups med foden på en hævet platform med 8 kg kettlebells - dvs. de mindste, som ellers vælter utroligt nemt.

Jeg læste faktisk en skulder-prehab artikel, hvor de netop rådede til at bruge et ustabilt underlag for netop at få øget stabilitet samt styrke serratus anterior.

Det skal siges, at jeg også selv har problemer med venstre håndled og heller ikke kan lave armbøjninger med flad hånd, hvilket var grunden til, at jeg gik over til at bruge kettlebells. Men nu ved jeg jo ikke præcist, hvad din skade består i.
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Pind: Jeg har også stærkt overvejet at bruge håndvægte, prøvede det sågar, men de skrider ret nemt og rykker sig når man prøver. Måske skal jeg bare prøve at stabilsere dem bedre og se om det virker.

EWhite skrev:
Det skal siges, at jeg også selv har problemer med venstre håndled og heller ikke kan lave armbøjninger med flad hånd, hvilket var grunden til, at jeg gik over til at bruge kettlebells. Men nu ved jeg jo ikke præcist, hvad din skade består i.

1000 tak for svaret. Jeg har kronisk seneskedehindebetændelse i den øverste del af håndledet. Jeg tænkte at et par handles ville hjælpe, men kan se at et par pushup pros koster nogenlunde det samme, og overvejede derfor disse i stedet. Hvordan laver du så dine armbøjninger EWhite?

Som udgangspunkt med hænderne under skulderne, da det er det mest stabile tyngdepunkt. Derefter er det vigtigt, at dine håndled er i nogenlunde samme position, når du holder om håndtaget, som når du laver knuckle-push-ups, dvs. ikke være vredet bagud eller indad (hvis du forstår hvad jeg mener). Generelt må du ikke rigtig kunne mærke smerte i håndleddet, hvis det er muligt.
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Har selv et par push up handles jeg købte i bilka til 30 kr. Du kan kigge efter dem i dér evt.?

En anden tanke herfra, hvad med tilvænning til armbøjninger på knoerne, jeg synes også det gjorde ondt i starten da jeg gik til selvforsvar, men vænnede mig til det :)
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00

Tr.Bjørn skrev:Har selv et par push up handles jeg købte i bilka til 30 kr. Du kan kigge efter dem i dér evt.?

En anden tanke herfra, hvad med tilvænning til armbøjninger på knoerne, jeg synes også det gjorde ondt i starten da jeg gik til selvforsvar, men vænnede mig til det :)

Mange tak for det gode tip :) Til 30 kr er det vidst lige til at komme over, så har allerede bestilt et par. Hvordan virker de? Kan pt stadig mærke et vidst stress når jeg tager armbøjninger på knoerne. Jeg har også en historie med kampsport, så prøvede også at tage dem sådan. Har overvejet bare at starte stille og roligt ud, tage lidt reps i starten og evt lave nogle på knæene. Det er første gang jeg kan træne i over 1 år, så det er nok bare fordi jeg er for ivrig.

Jeg har et par Adidas Push Up Bars, som jeg benytter, når jeg ikke har mulighed for at træne med vægte. De skåner mine håndled. Helt sikkert. Og så er de stabile og skridsikre, selv på gulv med klinker.
Vedhæftede filer
image.jpg
Brugeravatar

Reputation point: 695

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online