Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

blitz skrev:2-split: 2 øvelser er i de fleste tilfælde nok hvis du holder dig til basisøvelserne og nogen gode ISO-øvelser.
Til ryggen vil jeg fortrække 3 øvelser: Dødløft, Bent over Row og Pullups
Ryggen er den del mere avanceret end i forhold til fx brystet, som bare består af Pectoralis Major, Sternal og Clavicular.
Bare hold dig på et workload på 30 sæt.
HST:
I HST er jo ikke bygget på at du øger en hel del i vægtene(hvis du godt vil øge lidt mere, end hvad det normale HST siger, så kan du sætte en uge til Excentrisk).
HST handler om at løfte nogen vægte, som kroppen har løftet før.
Musklerne reager godt på at blive presset til noget som den ikke er vant til.
Hvis man heletiden køre lige på og hårdt, kan det føre til overtræning.
Så får at de lette vægte skal kunne stimuler dine muskler tager man nogen dages pause indtil kroppen er helt dekonditioneret.
Jeg er ikke helt sikker, men de kører jo 2 sæt så man er 100% sikker på at man er helt restitueret.
Det er noget med at fx dødløft tager lidt længere tid at restituer sig fra end fx squat.
Så derfor har de kun 2 sæt, så man kan kører alle øvelser hver gang og blive restitueret til næste gang.
Ellers sys jeg du skal kigge lidt på denne artikel:
http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=37
Der står noget om Progressiv loading/Dekonditionering.
Hvis jeg lige er startet med at træne, så vil jeg ca. vente et år med at køre med en løbende progression.
Så stiger man bare når man har overskud til det, for man kan stige meget mere end de 2,5% her i starten.

blitz skrev:Jeg vil bare vente med at køre med en løbende progression, da man har mulighed for at øge en del mere.

Bjørnen skrev:blitz skrev:Jeg vil bare vente med at køre med en løbende progression, da man har mulighed for at øge en del mere.
Hmm, kan du ikke forklare det på en anden måde?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster