Necro skrev:Hej med jer,
Jeg begyndte så småt at træne sidste år - i år vil jeg træne lidt mere intensivt, og vil derfor høre jer om jeg gør det rigtigt.
Som udganspunkt, træner jeg for at tabe mig, og derefter blive markeret - jeg er i forvejen en bredskulderet mand.
Jeg træner ca. 4-5 gange om ugen, og det består af 20-30 mins cario i form af løb eller på spining cykel, derefter går jeg over og bruger diverse styrke maskiner i 30-40 min (Fitness maskiner fra Inotec) - jeg er endnu ikke gået over til vægte endnu, pånær de 10 kg vægte jeg har derhjemme.
Min kost består 90% af Paleo, derudover køre jeg 5:2 diæt 2 gange om ugen, hvor jeg faster ca. 20 timer - dog spiser jeg frokost på jobbet med en masse grønt.
Jeg har overvejet at hyre en personlig træner i en time hos Fresh fitness hvor jeg træner - har i nogen erfaring med dette ?
Mit sidste spørgsmål går på, om jeg burde tage pulver af nogen art ? ville det gavne mig ? nu hvor jeg mest af alt bare ønsker at tabe mig til at starte med ? Hvis ja, kan i anbefale mig noget ?
Jeg er 29 år gammel, 182 Høj, og vejer ca. 92 kg.
På forhånd tak

Sejt forum i øvrigt.
Først og fremmest, fedt at du er begyndt at træne

. Synes det er fint at du kombinerer cardio og styrketrænning, men jeg synes at der er nogle ting som der skal ændres. Først og fremmest, drop maskinerne så vidt som muligt, du får meget mere ud af at bruge frhåndvægt, siden at du ikke er så vant til at træne, så ville jeg prøve at finde et fullbody-workout program, da du ville få MEGET mere ud af det, end du gør nu ved brug af maskiner. Den anden ting er, at fresh fitness er "lidt" discount fitness, de har ikke så gode redskaber(i min mening, og alle jeg kender -_-, jeg siger det endda pænt nu), så meld dig ind i et ordentlig center såsom fitness world eller fitnessdk.
Hvis du gerne vil finde nogle øvelser at lave, så få dem til at lave et trænningsprogram til dig, ved ikke hvad det koster andre steder, men jeg træner i fitness world og jeg mener at det er gratis eller koster 110kr. eller deromkring.
Derudover så drop paleo, det er noget fis >.<, hader når folk nævner paleo, gå istedet for efter at spise sundt og varieret, med masser af frugt og grønt. Derudover, så stop alt det der faste fis, hvis du vil opbygge muskler, så har din muskler brug for nogle kulhydrater og noget protein, og hvis du faster og kun spiser en smule grønt, så får de LANGTFRA nok energi, så stop det fis.
Så overordnet set:
"Spis sundt og varieret, anskaf dig et fullbody-workout program og drop maskinerne så vidt som muligt, meld dig ind i et center med ordentligt udstyr"