Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

Råd omkring konditionstræning + genoptræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bodybuildere og fitness freaks.

For halvandet års tid siden begyndte jeg så småt på bodybuildingen og dens madvaner. Jeg var dengang - ligesom jeg stadig er nu - omkring de 178 cm høj og vejede kun sølle 58 kg. Da jeg endelig besluttede mig for at gøre noget ved det, prøvede jeg så godt som jeg nu kunne, dog uden de store resultater. Først senere hen opdagede jeg madens forunderlige glæder, og jeg begyndte sammen med en ven at spise rigtigt til træningen - dvs. meget, fordi jeg gik efter at få smidt noget masse på. Hvis noget af det var fedt, gjorde det heller ingenting, jeg ville bare ikke ligne en spinkel lille fyr længere.

Træningen gik generelt godt, styrken voksede og det samme gjorde min krop. Dog kom hele min træning til en brat ende for ca. 4 måneder siden, da jeg på en bytur blev sparket ned bagfra og fik en armskade i venstre underarm, som skulle sys og derefter forholdes i ro. Selve udslaget af overfaldet var ikke det værste, jeg så nogenlunde indbydende ud igen efter en måned eller to, men jeg fik et mærkeligt forhold til min gamle træning. Ja faktisk forsvandt det forhold helt. Jeg havde ikke længere lyst til at træne, følte mig konstant svag og sårbar, og selvom jeg sagtens kunne gøre noget ved det, havde jeg egentlig ikke motivationen til det. Efter noget tid kunne man også begynde at se på min krop, at træningen var blevet forsømt. Muskelmassen tog af, hvilket den stadig gør, og fedtet hobede sig op pga. de gamle madvaner slet ikke var blevet ændret.

Dags dato: Jeg vil spørge jer om råd, fordi jeg endelig har besluttet mig for at gøre noget ved min træning. Jeg er slet ikke det man vil kalde fed, men heller ikke ekstremt tynd, altså "normalt" bygget. Dog synes jeg så småt at min mave er begyndt at vokse og at der er begyndt at komme fedt på hofterne eller "bollehåndtagene". Kald mig bare forfængelig, men i mine øjne smadrer sådan noget mit selvværd fuldstændig. Også mine arme og bryst er begyndt at falde. Jeg har forsøgt at spise mindre, men har indset at det ikke er vejen frem. Så jeg har gået og tænkt på et program, hvor jeg vil bygge musklerne op igen som de plejede at være, samtidig med at jeg smider den lillebitte smule overflødige fedt der er. Altså jeg vil træne cardio ved siden af lidt bodybuilding, bare for at få konditionen lidt op og for at få den gamle form tilbage igen, samtidig med at jeg kan føle mig godt tilpas igen. Umuligt eller ej, hvad siger I?

Og før nogen begynder at prædike om at jeg skal læse den og den artikel, så har jeg allerede gjort det. Jeg læste stort set al info om bodybuilding tilbage da jeg først begyndte på træningen. Det jeg leder efter lige nu er bare nogle simple råd, såsom:

- Hvilket mad skal jeg generelt holde mig fra? Fx hvad skal mit kalorieindtag være på, hvis jeg vil bygge muskler samtidig med jeg smider fedt?
- Hvilke øvelser (cardio såvel som vægttræning) burde jeg undgå og burde jeg træne ekstra meget?
- Hvilke ting kunne eventuelt hjælpe på motivationen, hvad har fx hjulpet på jer?

osv. osv.

Al hjælp vil virkelig blive værdsat, da jeg er desperat efter at få den gamle hverdag tilbage. Og til alle jer, der læste alt det her lort og nåede herned til, tusind tak! Nu mangler du bare det sidste skridt og skrive et indlæg! ;)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1. nemmere at svare dig på hvad slags mad du skal holde dig til:
kylling, kalkun, fed fisk, pasta, groft brød, olivenolie, nødder, frugt, grøntsager etc. og vil på trods af din kommentar om artiklerne råde dig til at læse om kost i artikelarkivet
dit ligevægtindtag findes på den besværlige måde at morgenveje dig 2 gange med en uge imellem, sørge for at holde det samme daglige kalorieindtag og så finder en niveau hvor du hverken tager på eller taber dig; eller brug nogle af de formler der er online

2. hold dig til store basisøvelser, desto færre desto bedre vil jeg næsten sige

3. spejlet, vægten, bb videoer, træningskammerater, søde piger i centeret, venner ... men især spejlet :oops:
Brugeravatar

Reputation point: 245

Logbog: Vis logbog

Hmm. Nu siger du jeg skal holde mig til groft brød og pasta. Jeg har læst, at præcis brød og pasta feder utroligt meget, og det er ikke ligefrem det jeg går efter. Yderligere forklaring?

JumpJump! skrev:Hmm. Nu siger du jeg skal holde mig til groft brød og pasta. Jeg har læst, at præcis brød og pasta feder utroligt meget, og det er ikke ligefrem det jeg går efter. Yderligere forklaring?

Så længe du spiser rugbrød og groft pasta (eller tilsvarende) er det lige efter bogen.

Der er ikke noget der feder som sådan, du kan leve af flæskesvær og stadig tabe dig, så længe du ligger i kalorieunderskud.

Det du tænker på med brød/pasta, er nok at der i hvidt brød og "normal" pasta er en del stivelse fra melet (så vidt jeg ved), og derfor skal man holde sig fra det.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Kostplan: Vis kostplan

alt feder i for store mængder så nej ingen yderligere forklaring

læs:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html
Brugeravatar

og husk det er stort set en myte det med at smide fedt og opbygge muskler samtidig.

Alt der hedder fuldkorn og grovt er godt. Men ja som Moody skriver, selv frugt kan gøre dig fed hvis du spiser alt for meget af det
The one and only Patman:)
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (62)
Kostplan: Vis kostplan

Yes, tak for de gode råd indtil videre. Jeg springer på artiklerne snarest muligt.

Det med at muskelopbygning kontra fedtreducering nogenlunde er en myte er jeg udemærket klar over. Men hvis jeg nu begynder at dyrke både cardio og styrketræning i lige store mængder samtidig med at jeg spiser sundt, hvad vil der så ske? Vil jeg ikke både tabe fedtet og opbygge selv den mindste smule muskelmasse?

myte og myte... at køre en lean bulk kræver i hvert fald disciplin og en stram kostplan

optimalt set vil din fedtprocent ikke stige og i takt med din muskelmasse øges fordi din vægt øges forholdsmæssigt mere end din fedtmængde
har selv aldrig fokuseret på cut og har haft fornuftige gains og min fedtprocent er et godt stykke under 10, alligevel vil det nok være mest optimalt med din kropsbygning at køre bulk/cut perioder
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster