Jeg er 23 og rimelig spinkel af bygning, 65kg, 174cm. Jeg kunne godt tænke mig at blive lidt mere robust og få mere energi i løbet af dagen, jeg synes ofte at jeg bliver træt hen af eftermiddagen, og tænker at det kan laves om, ved at ændre lidt på min kost. Så jeg er ikke ude efter at cutte, træne 5 dage om ugen osv. osv. Til daglig cykler jeg mtb, surfer og klatrer.
Lige nu spiser jeg nogenlunde hvad jeg har lyst til. Jeg tænker stadig over hvad jeg propper ind, jeg vil selv sige at jeg lever relativt sundt, jeg prøver at få 600g frugt og grønt om dagen, drikker omkring 2L vand/dag, og undgår så vidt muligt alt for mange kulhydrater (spaghetti, brød osv.) Men der kan sgu også én gang om ugen, eller noget, f.eks. ryge en pose chips til en film. (op på kulhydrater)
Når, men vil i mene hvis jeg begynder at indtage en shake efter træning (mtb, surf eller klatring) At det vil hjælpe? At min krop vil restituere hurtigere? Jeg skal selvfølgelig også huske at få sovet. Jeg sover ca. 7-8 timer pr. nat, gennemsnit. Eller har i andre gode råd til at få min krop til at blive mindre daskede i løbet af dagen. Det skal nok tilføjes at jeg drikker 1-3 kopper kaffe om dagen.

Er det evt. bare mit kalorie forbrug som jeg skal have skudt i vejret?
Håber at nogle af jer kan give nogle fif, og spørg endelig hvis i er helt lost og jeg ikke har fået forklaret mig selv godt nok.