Jeg har forholdsvis styr på kost og HST, som jeg vil benytte mig af, men angående træningen er det teoretisk, jeg har lidt viden. Derfor har jeg lidt spørgsmål:
Hvis vi siger, at jeg bl.a. skal køre disse øvelser:
Squat
Bænkpres
French-press
DB Curl
DB Incline BP
Jeg kommer til at have 2 lange stænger til rådighed samt 2 sæt med håndvægte, 120+kg i vægtskiver, så jeg har da lidt forskellige muligheder mht. kg på stængerne, uden at skulle rende og sætte på og fjerne.
1) Hvis vi siger, at jeg starter ud med bænkpres, kører 1 sæt af 6-8 reps, kan jeg så uden problemer gå direkte til 1 sæt curl af 6-8 reps for derefter at gå tilbage til bænk igen? Altså skifte imellem de to, eller bør jeg holde 1 mins pause, curl, 1 mins pause og så bænk igen?
2) Er der nogle af øvelserne [url=herfra]http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/hst-hypertrophy-specific-training.html[/url], som bestemt ikke er gode at tage efter hinanden? Dvs. ingen øvelser imellem. (Jeg kommer ikke til at bruge alle øvelserne derinde fra, og der vil blive byttet ud osv., men mange af dem er der).
3) Hvordan gør I generelt, når I træner mht. øvelserne? Hvilken rækkefølge kører I dem i osv.?
Jeg er udemærket klar over, at vi alle er forskellige, men jeg vil gerne have noget at gå ud fra, og derfra gøre mine egne erfaringer. Jeg mener, at jeg vil få det bedste grundlag på den måde - og jeg vil jo gerne have en god start