Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 865
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 862

Følg bodybuilding.dk på

Rammer failure så hurtigt

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Synes jeg har erfaret, i den korte tid jeg har trænet, at det er meget individuelt fra person til person hvor hurtigt man rammer failure.
Jeg kan måske på femte rep føle at jeg sagtens ville kunne få en god del reps mere ud,
men så er 6 rep hårdere end jeg havde regnet med, og i 7 rep ligger jeg og grinder lidt.
Derimod ser nogle andre ud til at have meget mere at give af i slutningen af deres sæt.
Det ser ud til at de virkelig kæmper, og der hvor jeg tror de ikke kan mere så laver de et par reps til.
Jeg rammer åbenbart failure meget tidligt, og selvom jeg presser mig alt hvad jeg kan,
så kan jeg bare ikke få flere reps ud når de 2-3 sidste reps har været ret langsomme.

Skal siges at jeg ikke træner helt til failure, men 1-2 reps fra.
Men har det nogen betydning? Får jeg mindre ud af min træning fordi jeg kommer tæt på failure
relativt hurtigt?

Og hvad er det egentligt der gør, at nogle folk bare kan blive ved med at hive reps ud af ærmet,
mens en som mig pludselig kan blive overrasket over hvor hård den næste rep egentlig er, og kun lige
kan udføre den efterfølgende rep?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hexi skrev:Synes jeg har erfaret, i den korte tid jeg har trænet, at det er meget individuelt fra person til person hvor hurtigt man rammer failure.
Jeg kan måske på femte rep føle at jeg sagtens ville kunne få en god del reps mere ud,
men så er 6 rep hårdere end jeg havde regnet med, og i 7 rep ligger jeg og grinder lidt.
Derimod ser nogle andre ud til at have meget mere at give af i slutningen af deres sæt.
Det ser ud til at de virkelig kæmper, og der hvor jeg tror de ikke kan mere så laver de et par reps til.
Jeg rammer åbenbart failure meget tidligt, og selvom jeg presser mig alt hvad jeg kan,
så kan jeg bare ikke få flere reps ud når de 2-3 sidste reps har været ret langsomme.

Skal siges at jeg ikke træner helt til failure, men 1-2 reps fra.
Men har det nogen betydning? Får jeg mindre ud af min træning fordi jeg kommer tæt på failure
relativt hurtigt?

Og hvad er det egentligt der gør, at nogle folk bare kan blive ved med at hive reps ud af ærmet,
mens en som mig pludselig kan blive overrasket over hvor hård den næste rep egentlig er, og kun lige
kan udføre den efterfølgende rep?

Det eneste problem jeg sådan set kan se er vel at du bare skal ned i kg
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

Kostplan: Vis kostplan

Umiddelbart lyder det da godt, hvis jeg ikk husker forkert vedrørende en test af hvilke muskelfibre man render rundt med, men det kan være jeg hussker forkert.

Svaret er ellers at så må du lidt ned i kg =)

Reputation point: 60

jeg har det på samme måde, jeg kan præstere, at tage en hel del kg. med 5 gentagelser, men bare det at tage 3 mere bliver jeg nødt til at mindske belastningen merkant.

der bliver forslået at du bør mindske belastningen, jeg forslår du mindsker din rep-range, så du på en måde udnytter at du er god til at udføre øvelserne korte og kraftfuldt.

jeg har både trænet med en rep-range omkring 8-12 og en på 4-6 og jeg synes helt klart jeg har fået de bedste gains med den lave rep-range, både masse og styrkemæssigt.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Reputation point: 0

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster