Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1438
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1436

Følg bodybuilding.dk på

Rejser og pulver

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Godmorgen folkens,

Jeg står og skal på en 2 måneders rejse til Vietnam, Cambodia og Thailand med backpack. Da jeg af andre har hørt at maden dernede ikke altid er så proteinrig, som jeg gerne så den, har jeg overvejet om det er muligt at tage proteinpulver med. Problemet er ikke om den kan være i rygsækken, for det kan den, men derimod forstillingen om en evt. situation med en skrigende, hysterisk vietnamesisk lufthavnscrew. Specifikt tænker jeg på disse landes noget voldsomme domme hvad angår smugling osv. For herhjemme ville der vel bare blive taget en prøve at pulveret og så finder de ud af det ikke var noget, men dernede kunne situationen formegentlig godt blive lidt hektisk med forskellige sprog.

En helt anden ting! Proteinpulver har det vel generelt ikke alt for godt i varme og fugtige miljøer, så vil det overhovedet overleve dernede?

På forhånd tak
NSN

Reputation point: 0

Geografisk sted: Fyn

Træner her: OBBC

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

NSN skrev:Godmorgen folkens,

Jeg står og skal på en 2 måneders rejse til Vietnam, Cambodia og Thailand med backpack. Da jeg af andre har hørt at maden dernede ikke altid er så proteinrig, som jeg gerne så den, har jeg overvejet om det er muligt at tage proteinpulver med. Problemet er ikke om den kan være i rygsækken, for det kan den, men derimod forstillingen om en evt. situation med en skrigende, hysterisk vietnamesisk lufthavnscrew. Specifikt tænker jeg på disse landes noget voldsomme domme hvad angår smugling osv. For herhjemme ville der vel bare blive taget en prøve at pulveret og så finder de ud af det ikke var noget, men dernede kunne situationen formegentlig godt blive lidt hektisk med forskellige sprog.

En helt anden ting! Proteinpulver har det vel generelt ikke alt for godt i varme og fugtige miljøer, så vil det overhovedet overleve dernede?

På forhånd tak
NSN

jeg kan måske anbefale nogle proteinbarer som du kan tage med på rejsen?

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Ingen logbog

Det må blive min anden udvej, men vil godt lige høre lidt kommentarer på det andet først :)

Nogen der her til aften har noget at tilføje?

Har selv haft proteinpulver med i fly osv. dog kun til lanzerote. Der var det slet ikke noget problem, tog det bare i nogle poser. Skulle undre mig reglerne er anderledes der, men sikker kan man aldrig være.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 85.00

Haha har selv tænkt samme tanke med poser osv., men så igen.. Pulver i poser, måske den ikke er god at forklare hvis man bliver tjekket.
Min bekymring ligger mere i at der i de lande hernede har meget hårde domme hvad angår sådan noget. Selvom jeg ikke har noget med det ulovlige at gøre, så ville en evt. gennemsøgning vel ikke være rar når man ved det bare er protein ](*,)

Jamen tror efterhånden de fleste lufthavne i verdenen, har de samme resningslinjer, dvs. stort set. Alt andet skulle ihvertfald undre mig, nu har jeg ikke besøgt alle, men de steder jeg har været har der altid været helt samme forhold.
Så går udfra du sagtens kan komme det i en pose. Og noget andet jeg vil anbefale dig er at kigge i den "koge-bog" der er her inde på sitet. Den vil helt sikkert hjælpe dig dernede, du kan sikkert skaffe det meste af det, og så lave dine egne protein-bars osv. Men ellers ville jeg bare nyde turen, der er sku ting der er vigtigere end træningen.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 85.00

I stedet for selv at fylde pulveret på poser så ville jeg købe de 2 kgs protein poser man kan få og så tage dem med. Ser knapt så skummelt ud med sådan en pose med deklaration på end en pose man selv har fyldt hjemmefra.

Det var måske en mulighed, men så kan man vel lige så godt tage en bøtte med?
Det er vel lige reklameret og de fylder vel nogenlunde lige meget?

Jeg havde en stor tupperware bøtte med til Cypern i sommers med prots. Ingen problemer der.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Jeg havde et par kg proteinpulver med til Tenerife sidste år i min store kuffert.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Jeg har set tilpas mange dokumentarer om restssystemer og fængsler på de kanter til jeg i hvert fald ville lade alt, der kan vække mistanke ligge hjemme :P

Kostplan: Ingen kostplan

Personligt ville jeg aldrig tage noget som helst i pulver form til nogen lande i asien
da jeg var i Singapore og Bali stod der bagpå den seddel hvor vi skulle skrive en deklaration
om hvad vi havde vi med som var derfra eller noget de skulle gøres opmærksomme på, der stod
"Drug trafficing will be punished by death". så personligt ville jeg ikke tage chancen på
nogen måder !

Altså det er jo præcis advarsler som disse der gør mig lidt tvivlsom..
Der er ingen nåde i de lande for ting som det der, men det er sku da også ærgeligt at man skal indskrænke sin egen frihed i frygt for a blive stoppet.. Specielt fordi det jo slet ikke er noget ulovligt.. Mon ikke de forstår mit sprog hvis man smider trøjen og siger "Bodybuilder" og pejer på pulvert? :strong:

Som en anden har forslået skal du nok have noget med som har en varerdeklaration på sig.
så det jo lidt lettere at forklare, men altså personligt ville jeg ikke tage chancen :)
men du kan da undersøge om man kan købe noget prot pulver hos en god forhandler dernede ?

Det var selvfølgelig også en mulighed..
Det må der vel være mulighed for. Hanoi burde vel være storby nok til at have træningscentre med mulighed for at købe det.. Bliver sku meget i tvivl om jeg tør tage en bøtte med.. Den er jo godt reklameret og duften af pulvert burde vel også sige lidt?

præcis, de har nok et sted hvor det er muligt at købe det,
tja man ved aldrig med de nøjsere, de tror sikkert der er blandet ditten
og datten i også får man en tur i spjællet i 10 år før de får checket sagerne,
ville ligge søvnløs hvis jeg sagde til dig at det var helt ufarligt og det
kunne du trygt gøre, også ser man i nyhederne næste dag at en dansker bliver henrettet
i morgen i Vietnam :P

Kosttilskud betegnes vel som en fødevare?
Det er ikke alle lande du må tage fødevarer med til jo. Det skal også tjekkes inden din rejse hvertfald (:

Træner her: Sønderborg Fitness

Så må bøtten nok hellere blive hjemme og så må jeg skaffe mig noget asiatisk pulver med noget slag i :) Så kan det måske være jeg kommer hjem med gains, haha :D

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster