Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1255
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1252

Følg bodybuilding.dk på

Rest

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey alle BB'er.

Jeg har en problemstilling, jeg håber i kan hjælpe mig med at løse.

Jeg træner typsik 6 gange om ugen, en træningsuge for mig ser generelt således ud:

man: chest/back ( mest lat orienteret ) + 4-5 sæt reverse flyers ( light calves )

Tir: leg / core - abs

ons: skulder / ( light tri ) / calves

Tor: back ( fokus på "row" øvelser ) rhom, trapz ) / biceps

Fre: Chest / tri

Lør: Leg / calves / core - abs.

Mine fokus områder er, større bryst, dybere ryg og større ben ( især calves )

Træner med forholdsvist høj intensitet.dvs >2 min pause mellem sæt og typisk 20 sæt per muskelgruppe. Hvertfald i de store muskler ( chest, back, og legs ) Jeg er ikke i tvivl om min træning i lokalet er den rigtige, formår at opnå stimuli ved hver eneste træning, med masser af variation og god kendskab til hypertrofi.
!!! Her kommer mit problem - ifølge teorien er en muskel 72 timer om at restituere, såfremt at kost og søvn er iorden - hvilket jeg er overbevist om at den er i mit tilfælde. Endvidere benytter jeg mig ikke rigtigt af aktiv restitution, såsom koldt varmt vands bad, cooldown etc. Når jeg så ser på mange bodybuilders programmer på diverse sites, fremgår det igen og igen at de for det meste eksempeltvist kun træner bryst én gang i ugen. Hvilket jeg ikke forstår, da som jeg ser det formegentligt godt kan trænes mere? Endvidere da man må gå udfra at mange af disse gutter er på roids, hvilket øger restitutionen, giver det endnu mindre mening for mig.
Mit problem er måske at jeg laver overkill, men jeg elsker virkelig bare at nedbryde min krop.. så meget som muligt! Kører vel det man kan kalde for superkompensation, derfor kører jeg også detrainingsperioder.

Summer sumarum boys, vil jeg med fordel kunne ændre min træningsmængde og give kroppen mere ro, og evt kun smadre de enkelte muskelgrupper igennem once a week - eller hvad siger i. Det er sikkert et lidt abstrakt spørgsmål, da der er mange ting der spiller ind. Men lad os da få en lille diskusion igang ! :)

God weekend til alle

/Simply

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Så længe du laver deload når det er nødvendigt, så er der ingen grund til at lave om på noget når det virker og du synes det er sjovt/godt den måde du gør det på.
At lave et højere split vil næppe give dig mirakuløst bedre resultater. Min holdning til det er nok nærmere tværtimod.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog