Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 818
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 816

Følg bodybuilding.dk på

Rotationsøvelser

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej i kloge hoveder,

Jeg håber i kan være behjælpelig med et par spørgsmål.
Træner ifl. et 2 split program, Ryg biceps & mave mandag og torsdag, bryst, skulder, triceps og ben tirsdag og fredag.
Jeg er blevet anbefalet disse rotationsøvelser(http://www.youtube.com/watch?v=cgrixtJDuh4) da jeg har lidt problemer med min skulder.
Min tid er desværre lidt begrænset, og har svært ved at finde plads til øvelserne mandag, tirsdag, torsdag el. fredag.
Jeg tænkte på om det var skidt hvis jeg lavede disse øvelser onsdag(og søndag), men jeg er interesseret i at høre om det ville være skidt onsdag da jeg jo har trænet skulder dagen før om tirsdagen?

På forhånd tak

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Som der også står i videoen, så tager det kun 5 minutter at implementere øvelserne. At sige der ikke er tid til dem er ikke andet end en dårlig undskyldning. Specielt hvis du i forvejen har problemer med skulderen.

Det er ikke meningen du skal løfte vildt tungt i øvelserne, så brug dem som en del af din opvarmning på bryst og skulder dagene, eller som afslutning på træningspasset.

Læs evt. mere her: artikler/diverse/rotatormanchettraening.php
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Så det du siger er at jeg ikke skal holde pauser mellem mine sæt her eller hvad?
For jeg synes da umiddelbart et sæt 30 sekunder, 3 stk, gange fire øvelser er 6 minutter, med et minuts pause snakker vi minimum yderligere 8 minutter, dvs. et kvarters tid..
Den tid har jeg ikke,`min hverdag makker, jeg kender nok selv bedst rammerne(der er en bus der skal nåes hjem hvis det er vigtigt med detaljer, jeg træner efter arbejde og det er ikke i samme by som jeg bor.. busserne går ikke så ofte hvis det blir sent så det er kritisk at jeg ikke tager det kvarter mere end jeg allerede gør) så derfor.. mit spørgsmål står stadig, er der nogen der har reelt brugbart svar til mit spørgsmål?

På forhånd tak

Du kan lave alle øvelserne i et supersæt, dvs ingen pauser imellem sættene.

Jeg laver selv 3øvelser til rotater hver gang jeg har en bryst dag, og det tager ikke lang tid.

Gå ned i vægt, det er ikke meningen at du skal have meget vægt på, men derimod mindre vægt så du kan få det stimuleret og opbygget noget styrke, så du kan foretage andre løft uden smerte.
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

munkhof skrev:Så det du siger er at jeg ikke skal holde pauser mellem mine sæt her eller hvad?
For jeg synes da umiddelbart et sæt 30 sekunder, 3 stk, gange fire øvelser er 6 minutter, med et minuts pause snakker vi minimum yderligere 8 minutter, dvs. et kvarters tid..
Den tid har jeg ikke,`min hverdag makker, jeg kender nok selv bedst rammerne(der er en bus der skal nåes hjem hvis det er vigtigt med detaljer, jeg træner efter arbejde og det er ikke i samme by som jeg bor.. busserne går ikke så ofte hvis det blir sent så det er kritisk at jeg ikke tager det kvarter mere end jeg allerede gør) så derfor.. mit spørgsmål står stadig, er der nogen der har reelt brugbart svar til mit spørgsmål?

På forhånd tak

I stedet for at opføre dig som en fornærmet lille pige, så synes jeg du bør læse hvad jeg skriver.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:
munkhof skrev:Så det du siger er at jeg ikke skal holde pauser mellem mine sæt her eller hvad?

På forhånd tak

I stedet for at opføre dig som en fornærmet lille pige, så synes jeg du bør læse hvad jeg skriver.

Suk, jeg vælger i stedet at ignorere begge dine indlæg da de begge har været spild af min tid og jeg beklager at din også har været det.

Men lidt svar skal du ha.
Der er stadig tids problemer også selvom de er en del af opvarmningen, jeg bruger kun 10 minutter på crosstraineren som opvarmning og der er ikke tid til at lave de øvelser som yderligere opvarmning - så er det sagt, igen...

Måske er det du prøver at sige at jeg hellere bør droppe nogle af mine alm. skulderøvelser til fordel for dette, kunne det være sådan du burde forstås? I så fald udtrykker du dig meget meget dårligt, men stadig tak for forsøget.

Jeg er også stadig interesseret i at høre din mening om det jeg rent faktisk spurgte om i mit indlæg:
Om det er ville skidt at lave rotationsøvelserne på dagen efter min 'bryst, skulder, triceps'-dag?
"så synes jeg du bør læse hvad jeg skriver" (synes det var sjovt fordi du faktisk ikke har svaret på det jeg spurgte om - overhovedet)

Ps. Jeg beklager hvis jeg virker noget fortørnet, men du må forstå at de alternativer som du lister er nogen jeg naturligvis allerede selv har overvejet og kasseret. Og så går mit indlæg desuden slet ikke ud på at få gode ideer til alternativer husk lige det? Måske der lå tanker bag.... Mit indlæg indeholder et spørgsmål, som du ikke besvare eller forsøger at udtrykke din mening om - i min verden 'spiller du smart', uden at hjælpe eller forsøge - specielt her anden gang.
Sidst rettet af munkhof 13. feb 2012, 18:07, rettet i alt 2 gange.

thaden skrev:Du kan lave alle øvelserne i et supersæt, dvs ingen pauser imellem sættene.

Jeg laver selv 3øvelser til rotater hver gang jeg har en bryst dag, og det tager ikke lang tid.

Gå ned i vægt, det er ikke meningen at du skal have meget vægt på, men derimod mindre vægt så du kan få det stimuleret og opbygget noget styrke, så du kan foretage andre løft uden smerte.

Tak for input, jeg køre allerede med laveste vægt(dvs ingen vægt sat på tårnet) og det er faktisk hårdt nok for skulderen så mon ikke der er noget at komme efter.
Mht til Superset, god ide, men jeg har desværre begge mine dage presset til det yderste, alle mine sæt er superset, alle træningsdage(ja ok undtagen dødløft, der kan jeg bare ikke).
Så må jeg høre din mening om at lave rotationsøverlser dagen efter en 'skulder/bryst/triceps'-dag?

På forhånd tak

Nu har du ikke nævnt hvor mange øvelser og sæt at du tager på din bryst skulder dag, så det er lidt svært at sige.

Men en skade, det er ret alvorligt, så det er vel essentielt at du træner det, istedet for at købe for eksempel iso øvelser. Altså, der er jo intet i vejen for at du kører øvelserne når du vil, der er jo også folk som kører fullbody programmer, hvor de laver alle øvelser på samme dag. Det som dog er vigtigere at huske, er at du får den restitution som er nødvendig.

Så svaret må være, lav dem når du har tid.

Dog ville jeg tage en øvelse mindre på bryst/skulder dagen, og så tage dem i et supersæt. Og hvis du træner supersæt i alle andre øvelser i forvejen, så er du en meget presset mand, og måske burde overveje en anden metode til din træning :) - Hjemmetræning, træning om morgenen, et eller andet.
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

munkhof skrev:Måske er det du prøver at sige at jeg hellere bør droppe nogle af mine alm. skulderøvelser til fordel for dette, kunne det være sådan du burde forstås? I så fald udtrykker du dig meget meget dårligt, men stadig tak for forsøget.

Nej, det var slet ikke det jeg forsøgte at sige.

Mange der ikke er bekendt med træning af rotatormanchetten smider fejlagtigt for meget vægt på. Derfor forslog jeg det som enten opvarmning eller finisher da det tager markant mindre tid frem for hvis man forestillede sig at man skulle køre dem som reelle worksets, som ikke er meningen.

munkhof skrev:Jeg er også stadig interesseret i at høre din mening om det jeg rent faktisk spurgte om i mit indlæg:
Om det er ville skidt at lave rotationsøvelserne på dagen efter min 'bryst, skulder, triceps'-dag?
"så synes jeg du bør læse hvad jeg skriver" (synes det var sjovt fordi du faktisk ikke har svaret på det jeg spurgte om - overhovedet)

Personligt ville jeg ikke gøre det - Det ville vel egentligt også tage længere tid da du så skal ned i centeret den dag også?

Umiddelbart ville jeg gøre som thaden forslår og lave dem når du har tid eller omstrukturerer programmet du køre nu så det passer ind.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste