Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1087
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1084

Følg bodybuilding.dk på

Ryg syrer hurtigt til

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Jeg har lagt mærke til i et stykke tid nu (Par år), at min ryg, når jeg bare laver dagligdagsting, hurtigt syrer til. Jeg er meget svajrygget, og har egentlig ikke verdens bedste holdning, så derfor prøver jeg så tit som jeg ligger mærke til det, at rette mig op når jeg fx går og sidder ned. Det resulterer i, at der ikke går særlig lang tid, før jeg begynder at blive træt i ryggen, og så forfalder jeg til ikke at rette mig så meget op. Fx hvis jeg bare er ude at kigge i forretninger, ja, så går der ikke lang tid før jeg lige skal ned at sidde. Egentlig ret irriterende, men ofte bider jeg det bare i mig.

Jeg tænker så, at det må der kunne gøres noget ved. Så hvilke øvelser er gode til netop dette ? Normalt træner jeg dødløft, rows og pull-ups når det gælder ryggen. Men det har jeg gjort i mange år efterhånden (Dog varieret det en smule), men det har tydeligvis ikke hjulpet på min "udholdenhed" i ryggen. Så ja, hvad dælen kan der gøres ?`

På forhånd tak.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det kan være mange årsager til at man er svajrygget. Er udelukkelse af patologiske årsager blevet gjort?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

I fraværet af en patologisk årsag så som overdrevet kurvature af rygsøjlen, så skyldes det med stor sandsynlighed at du ikke træner din bagkæde - og i særdeleshed lænden - optimalt, hverken ud fra en styrke/hypertrofioptik eller ud fra sundhed.

Det har jeg blogget lidt om, men det korte af det lange er øvelser med forskelligt bevægeudslag - og de RETTE øvelser! - og forskellige rep-ranges og loadingparametre. Det er et egentligt program man skal skrive for at "forklare" det. Ét er dog sikkert: Dødløfttræningen alene er ikke nok!

Det er et almindeligt problem, selv blandt ganske stærke og ellers "veltrænede" folk.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Pind skrev:Det kan være mange årsager til at man er svajrygget. Er udelukkelse af patologiske årsager blevet gjort?

Altså, jeg har været svajrygget siden jeg var lille. At jeg så spillede meget computer som teenager, det har nok heller ikke hjulpet på det tænker jeg.

@Sandyfrink
Ja, jeg læste faktisk dit indlæg, og vel egentlig også lidt det der fik mig til at tænke mere over det her de sidste par uger. Så det du siger er, at det nok kræver et helt træningsspecifikt program at "fixe" det, og evt. også den dårlige holdning ? Og i såfald, hvem skal man så snakke med ?

Styrkeliste

Derunderon skrev:
Pind skrev:Det kan være mange årsager til at man er svajrygget. Er udelukkelse af patologiske årsager blevet gjort?

Altså, jeg har været svajrygget siden jeg var lille. At jeg så spillede meget computer som teenager, det har nok heller ikke hjulpet på det tænker jeg.

Dvs. nej. Start med at få det udelukket først, så bagefter kan du kigge på det Sandy skriver. Den anden vej rundt giver ikke mening, og kan gøre dig mere skade end gavn.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Kostplan: Vis kostplan

^^
Så et smut til kiropraktor er et godt bud ?

Styrkeliste

Ja, det ville det.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste