Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1009
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1006

Følg bodybuilding.dk på

så er det tid til en cliche!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er en fyr på 23, der har trænet i 3 år i alt. jeg har holdt pause sidste år, men begyndte så lidt igen i efteråret. jeg har tabt en del masse gennem min pause, og gainet lidt fedt. men nu er jeg så gået igang mere seriøst igen. har cuttet her på det sidste... for at komme lige til sagen, og det her er totalt cliche, men jeg vil gerne have en form som ligner den christian bale har i american psycho. mit sprøgsmål er ganske enkelt om jeg skal cutte mere, eller begynde bulke lidt, for at jeg ikke taber alt det masse jeg har tilbage. for at få lidt fakta på bordet kan jeg sige jeg er 180 høj, på ca 75 kg. jeg har ikke fået målt min fedtprocent fornylig, men jeg vil skyde på at den er omkring 10-11 (det vil jeg helt sikkert lige få målt ved lejlighed)

cut eller bulk? mit mål i mente.
Vedhæftede filer
IMG_0344.JPG

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

bulk :)
"Believe you can succeed and you will" - David Schwartz
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Fitness World Aalborg

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

SinK skrev:bulk :)

du må gerne begrunde det :)

Vil du øge muskelmassen, skal du bulke. Vil du blive tyndere og muligvis slappere, skal du cutte.

Længere er den ikke.

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Qmega skrev:Vil du øge muskelmassen, skal du bulke. Vil du blive tyndere og muligvis slappere, skal du cutte.

Længere er den ikke.

Spørgsmålet var mere specifikt om jeg i min situation, og med mine mål burde gøre det ene eller det andet som det ser ud for mig nu.

Astono skrev:
Qmega skrev:Vil du øge muskelmassen, skal du bulke. Vil du blive tyndere og muligvis slappere, skal du cutte.

Længere er den ikke.

Spørgsmålet var mere specifikt om jeg i min situation, og med mine mål burde gøre det ene eller det andet som det ser ud for mig nu.

Du skal ikke lade andre vurdere det, du skal gøre hvad du føler for. Mener du, at du er for tyk, så cutter du. Hvis du mener du vil øge massen, så bulker du.

Styrkeliste

Hvorfor faen vil du cutte ned?
Bare få pakket noget kød på, og så cut ned når du lyster, det vil være bedste IMO.

Men gør hvad du har lyst til, det din krop.

Det er faktisk kun roids som får dig til at ligne christian bale!!!
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

Bodyscrub and 1000 rep crunches!

Next!
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Nu skal jeg sige det så etisk korrekt som jeg kan...
Hvis du har de stats og den krop i en alder af 23 år og med 3 år træningserfaring, så tvivler jeg på du har styr på de helt grundlæggende ting- omkring kost og træning..
Brugeravatar

Astono skrev:
SinK skrev:bulk :)

du må gerne begrunde det :)

fordi så bliver du hurtigere stærkere og større.. så kan du cutte igen når du synes du får for meget fedt
"Believe you can succeed and you will" - David Schwartz
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Fitness World Aalborg

Bambay skrev:Nu skal jeg sige det så etisk korrekt som jeg kan...
Hvis du har de stats og den krop i en alder af 23 år og med 3 år træningserfaring, så tvivler jeg på du har styr på de helt grundlæggende ting- omkring kost og træning..

det vil jeg faktisk ikke mene. jeg vil mene at jeg har haft en pause på 1 år, hvor jeg spiste som jeg ville og gjorde som jeg havde lyst. jeg er blot i en situation nu hvor jeg ikke ved hvad der er det bedste at gøre i situationen. jeg ved sku godt hvad jeg skal æde og hvordan jeg skal træne.

det er som om folk ikke fatter det. som min krop ser ud, hvad bør jeg så gøre. blive større før jeg cutter, eller hvad.

Hvis dit mål er at ligne Christian Bale i American Psycho, så begynd at cutte.
Brugeravatar

Astono skrev:
Bambay skrev:Nu skal jeg sige det så etisk korrekt som jeg kan...
det er som om folk ikke fatter det. som min krop ser ud, hvad bør jeg så gøre. blive større før jeg cutter, eller hvad.

I mine øjne skal du igang med en god omgang bulk.. Der er jo intet at cutte af? :o

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

jeg har da trods alt noget fedt på kroppen vil jeg mene.

Qmega skrev:
Astono skrev:

Længere er den ikke.

Du skal ikke lade andre vurdere det, du skal gøre hvad du føler for. Mener du, at du er for tyk, så cutter du. Hvis du mener du vil øge massen, så bulker du.

Bedre kunne det vist ikke siges :)
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Astono skrev:det er som om folk ikke fatter det. som min krop ser ud, hvad bør jeg så gøre. blive større før jeg cutter, eller hvad.

Undskyld tonen på forhånd.

Det lyder tilsyneladende heller ikke til, at du har fattet vores svar. Der er ingen skrevne regler for, hvornår man skal cutte eller bulke.

Bulk nu, og cut ned til den ønskede fedtprocent.

Styrkeliste

Magic-MJ-Music skrev:
Qmega skrev:
Astono skrev:

Længere er den ikke.

Bedre kunne det vist ikke siges :)

jeg vil egentlig helst øge massen, og cutte ned for at blive mere lean når jeg synes jeg ligner en der har større muskler. jeg ville i bund og grund bare høre hvad folk mente var det bedste der hvor jeg står. jeg er jo på ingen måde specielt stor lige nu. forstår du?

Så kom da igang med at bulke så du kan få noget kød på den krop.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Qmega skrev:
Astono skrev:det er som om folk ikke fatter det. som min krop ser ud, hvad bør jeg så gøre. blive større før jeg cutter, eller hvad.

Undskyld tonen på forhånd.

Det lyder tilsyneladende heller ikke til, at du har fattet vores svar. Der er ingen skrevne regler for, hvornår man skal cutte eller bulke.

Bulk nu, og cut ned til den ønskede fedtprocent.

Hehe. det er iorden. jeg kom bare for at få et svar, og blev lidt træt af at der ike kom noget konkret, men du har vel ret i at der ikke er noget konkret. problemet er vel i bund og grund at man vil have det hele på en gang. jeg vil rigtig gerne have en vis masse og samtidig en lav fedtprocent. jeg tror jeg begynder bulke, og så cutter senere. det er måske også nemmere at se hvordan og hvorledes det hele ser ud, når jeg får mere masse.

Sådan som jeg har forstået er TS ikke ud på at få vejledninger til træning eller kost osv.

Han vil bare gerne have andres mening, om hvorvidt hans form afspejler Bale's, og i det tilfælde at det ikke gør (hvilket er mest sandsynligt her), hvad han da burde gøre for at opnå hans form. CUT eller BULK. Det har ikke noget med styrke etc. at gøre, det er udelukkende fysikken.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige her. Kan du ikke smide et par pics af Bale op, i hans bedste form.. så vi har noget at sammenligne med :) ?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

M - B skrev:Sådan som jeg har forstået er TS ikke ud på at få vejledninger til træning eller kost osv.

Han vil bare gerne have andres mening, om hvorvidt hans form afspejler Bale's, og i det tilfælde at det ikke gør (hvilket er mest sandsynligt her), hvad han da burde gøre for at opnå hans form. CUT eller BULK. Det har ikke noget med styrke etc. at gøre, det er udelukkende fysikken.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige her. Kan du ikke smide et par pics af Bale op, i hans bedste form.. så vi har noget at sammenligne med :) ?

Det er fuldstændig korrekt. det hele faktisk. og nej, jeg har ikke fysik som bale i american psycho! så ville jeg slet ikke spørge :) men her er et par billeder.
Vedhæftede filer
christian-bale-american-psycho.jpg
bateman.jpg

Astono skrev:
M - B skrev:Sådan som jeg har forstået er TS ikke ud på at få vejledninger til træning eller kost osv.

Det er fuldstændig korrekt. det hele faktisk. og nej, jeg har ikke fysik som bale i american psycho! så ville jeg slet ikke spørge :) men her er et par billeder.

Godt :)
- I min optik er han jo vildt hakket, så du kan allerede nu sige til dig selv, at hvis du vil nå et brøkdel af hans form, skal du i hvert fald ned på en fedt % omkr. 6-7.
Din vægt er vel rimelig på plads.. der er i hvert fald ikke "langt vej" (=vi snakker mindre end 10 kg)

Jeg vil anbefale dig, at du bulker op til 80-82 kg, og ender på en fedt % på MAX 12-13 (!)
Så kan du cutte ned til 75-77 kg, også have et fedt % på ~ 8.
Så kan du så tage et lean bulk op til 80 kg også cutte ned til 77-78 kg også prøv at ramme et fedt % på 6-7.

Der er laangt vej, og jeg er ikke ekspert inden for området, det er mere retningslinjer, eller "hvad jeg synes" .. ikke tag mig alt for bogstaveligt på de tal.

Du skal bare huske, at når du får formen ( ;)) ) så kræver det vildt meget at vedligeholdet det..!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

M - B skrev:
Astono skrev:

Godt :)
- I min optik er han jo vildt hakket, så du kan allerede nu sige til dig selv, at hvis du vil nå et brøkdel af hans form, skal du i hvert fald ned på en fedt % omkr. 6-7.
Din vægt er vel rimelig på plads.. der er i hvert fald ikke "langt vej" (=vi snakker mindre end 10 kg)

Jeg vil anbefale dig, at du bulker op til 80-82 kg, og ender på en fedt % på MAX 12-13 (!)
Så kan du cutte ned til 75-77 kg, også have et fedt % på ~ 8.
Så kan du så tage et lean bulk op til 80 kg også cutte ned til 77-78 kg også prøv at ramme et fedt % på 6-7.

Der er laangt vej, og jeg er ikke ekspert inden for området, det er mere retningslinjer, eller "hvad jeg synes" .. ikke tag mig alt for bogstaveligt på de tal.

Du skal bare huske, at når du får formen ( ;)) ) så kræver det vildt meget at vedligeholdet det..!

Okay. Min fedtprocent er helt sikkert ikke over 11, så jeg burde kunne holde den under. Og ja, han er super ripped, og det var også derfor jeg egentlig ville høre hvad folk synes man burde gøre først.
men jeg tror jeg prøver bulke op først og så, som du siger, cutte ned når jeg når et par og firs, og så kan jeg se hvor jeg står derefter. men først bulke lidt, og så tage det hen ad vejen.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster