Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 865
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 862

Følg bodybuilding.dk på

så skal der cuttes - hjælp

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

så skal der cuttes fra på mandag af, efter 3 ugers pause med BB, grundet læseferie, eksamen (student wuhu!) og roskildefestival..

Ud over kosten er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal cutte, med hensyn til selve træningen.
Jeg har i hvert fald tænkt mig at lave 3-4 gange cardio á 30 min. om ugen (de dage, hvor jeg ikke træner).
Men hvordan træner jeg bedst muligt under cut, som kommer til at tage et stykke tid? Er det 2-split eller fullbody. havde egentlig tænkt mig at træne 3 gange om ugen, og der ville et FB program være bedst, dog bryder jeg mig ikke så meget om FB så ville helst have et 2-split, men hvis det er FB der skal til gør jeg det :P

håber nogle kan hjælpe

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ishøj

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis jeg selv skulle igang med cut, ville jeg kører et simpelt fullbody, da jeg synes det er nemere at få til at passe med cardio. Og så ville jeg køre med nogle tunge vægte, da det skulle hjælpe med at holde på massen.
Man må alt og der er ingenting man skal.

"It's very important to get stronger in all areas of tugging." - Jim Wendler
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Kan ikke forså du vil cutte efter 3ugers pause. Så hellere arbejde med at få det på du har tabt på de 3uger.

Så kan du cutte når du er kommet tilbage styrkemæssigt og din arbejdskapacitet er oppe igen. Jeg vil træne 4-6uger inden cut.
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 230.00

BODYBUILDER skrev:Kan ikke forså du vil cutte efter 3ugers pause. Så hellere arbejde med at få det på du har tabt på de 3uger.

Så kan du cutte når du er kommet tilbage styrkemæssigt og din arbejdskapacitet er oppe igen. Jeg vil træne 4-6uger inden cut.

Hmm er skam mest fordi jeg har lidt fedt her og der som jeg gerne vil af med..

BODYBUILDER skrev:Kan ikke forså du vil cutte efter 3ugers pause. Så hellere arbejde med at få det på du har tabt på de 3uger.

Det er jo sommer, så bliver folk lidt for optaget med at få resultater her og nu... :roll:
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Johnyboi skrev:

Det er jo sommer, så bliver folk lidt for optaget med at få resultater her og nu... :roll:

True... sidste år tabte jeg 7 kg på 2 måneder... men jeg sværger, der røg også muskelmasse.. Spiste nada og løb konstant. Så hvis man er desperat, kan jeg kun anbefale at sætte dit helbred på spil #-o
What would Tyler do?
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Bravo1990 skrev:Hvis jeg selv skulle igang med cut, ville jeg kører et simpelt fullbody, da jeg synes det er nemere at få til at passe med cardio. Og så ville jeg køre med nogle tunge vægte, da det skulle hjælpe med at holde på massen.

Har du så en idé til hvordan det FB program skulle se ud, med øvelser og evt. reps?

okej ...

når du vil cutte, så er din kost det absolut vigtigste!

skru ned for carb/dårligt fedt . gør det trin for trin fordi ellers kan din krop ikke vende sig til det og du vil ikke få gode resulater ud af det.

cardio: helst om morgenen fordi din krop bruger meget mere af fedtdepoterne.(det er for resten ikke intensiviten der udgør hvor meget tu taber dig men distancen.(altså den reelle energiforbrug)
du taber kun fedt, hvis din krop forbruger mere kalorier end tu indtager gennem dit mad.

vigtigt: INGEN ALKOHOL, INGEN SUKKER!! (sødestoffer er ok)

ps: hvis jeg var dig ville jeg købe et lille supplement. fx Animal Pak fra Universal Nutrition.

Hvis du vil cuttet er det meget simpelt find dit ligevægtsindtag, altså det antal kalorier din krop har brug for uden at du taber dig, eller tager på. Det kunne f.eks. være 3500 kcal, så tager du bare 500 kalorier fra altså 3000 kcal, og vupti så er du i kalorieunderskud, men til en grad hvor du taber minimal muskelmasse. under optimale "Cut forhold" skulle du gerne tabe dig et halvt kilo om ugen. Det med at løbe 30 min 3-4 gange om ugen, som du skriver, vil resultere i at du taber alt for meget muskelmasse i forhold det fedt der også vil følge med. Undersøg HIT løbemetoden det skulle eftersigende være god til folk der gerne vil cutte.

mattiz skrev:okej ...

skru ned for carb/dårligt fedt . gør det trin for trin fordi ellers kan din krop ikke vende sig til det og du vil ikke få gode resulater ud af det.

cardio: helst om morgenen fordi din krop bruger meget mere af fedtdepoterne.(det er for resten ikke intensiviten der udgør hvor meget tu taber dig men distancen.(altså den reelle energiforbrug)
du taber kun fedt, hvis din krop forbruger mere kalorier end tu indtager gennem dit mad.

ps: hvis jeg var dig ville jeg købe et lille supplement. fx Animal Pak fra Universal Nutrition.

der er da ingen idé i at træne før morgenmad da din krop istedet for at bruge kulhydrat som brændstof vil begynde at nedbryde protein for at få det nødvendige energi.

Det med at intensisteten ikke har noget at gøre med hvor mange kalorier du bruger under løb er noget fis. Jo højere intensitet, jo højere forbrug. Sammenlig det med en bil der er estimeret til at køre 90 km/t. når du køre hurtigere sprøjtes der hurtigere brændstof ind, og der bliver derfor brugt mere energi pr. km. Desuden er der også en større efterforbrænding når du har været ude på en højintensiv træningstur hvor du har været oppe omkring de 90% af Vo2Max :)

mattiz skrev:okej ...

der er da ingen idé i at træne før morgenmad da din krop istedet for at bruge kulhydrat som brændstof vil begynde at nedbryde protein for at få det nødvendige energi.

Det med at intensisteten ikke har noget at gøre med hvor mange kalorier du bruger under løb er noget fis. Jo højere intensitet, jo højere forbrug. Sammenlig det med en bil der er estimeret til at køre 90 km/t. når du køre hurtigere sprøjtes der hurtigere brændstof ind, og der bliver derfor brugt mere energi pr. km. Desuden er der også en større efterforbrænding når du har været ude på en højintensiv træningstur hvor du har været oppe omkring de 90% af Vo2Max :)

ok.. må indrømme at jeg virkelig ikke har brugt nok tid på et svar der siger dig mere... jeg snakker om cardio om morgenen, ikke styrke!! din krop suger mere fedt ud af depoterne hvis du løber om morgenen fordi du netop ikke har indtaget noget endnu.
det med intensiviteten, prøv og check flex sidste udgave der stod der at det er afgørende hvor langt du løber men ikke hvor hurtigt... din puls er højere end normalt anyways så du forbrænder kcal.... det mener jeg bare... mit dansk er nok heller ikke alt for godt så måske det er derfor man misforstår mig?:P

mattiz skrev:mattiz skrev:okej ...

ok.. må indrømme at jeg virkelig ikke har brugt nok tid på et svar der siger dig mere... jeg snakker om cardio om morgenen, ikke styrke!! din krop suger mere fedt ud af depoterne hvis du løber om morgenen fordi du netop ikke har indtaget noget endnu.
det med intensiviteten, prøv og check flex sidste udgave der stod der at det er afgørende hvor langt du løber men ikke hvor hurtigt... din puls er højere end normalt anyways så du forbrænder kcal.... det mener jeg bare... mit dansk er nok heller ikke alt for godt så måske det er derfor man misforstår mig?:P

Nej, jeg forstår dig skam godt :)

Men det er ikke nogen god idé at løbe før morgenmad da kroppen nedbryder protein, og ikke fedt :) Jeg ved skam godt at du mener cardio og ikke styrketræning :)
Men jo mere du presser pulsen op, jo flere kalotier forbrænder du ;)

Prøv at tage et kik på det her :)

Taget fra Bulking artiklen på BB.dk: En af de mest almindelige måder folk tror man kan ”snyde” stofskiftet er ved at dyrke morgenmotion, altså kredsløbstræning på tom mave om morgenen. Ideen er at fordi glycogendepoterne er tomme og man altså ikke kan bruge sukker og derfor må man jo bruge fedt. Problemet er bare at hvis blodsukkeret falder tilstrækkeligt meget (og det gør det næsten helt sikkert under disse omstændigheder) så begynder man at nedbryde protein for at nydanne sukker. Der er intet der tyder på at man kan påvirke kropssammensætningen favorabelt ved at forsøge at ”bruge fedt” nogle tidspunkter og ”bygge muskler” på andre uafhængigt af effekten af motion og energistatus (overskud/underskud)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster