Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1580
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1578

Følg bodybuilding.dk på

Sårheling på ryggen

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej folkens.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om hvorvidt, jeg bør tage en pause fra træningen, når jeg skal have fjernet et modersmærke på ryggen?

Jeg tænker, at hvis jeg træner 5 gange ugentligt, så risikerer jeg at såret går op, og at arret derfor bliver grimt.

Hvad siger fagfolket?

Mvh,
Manson

Reputation point: 20

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Spørg din kirurg/læge, men det tror jeg umiddelbart sagtens at du kan, så længe den ikke er på størrelse med en hånd eller sådan noget.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Logbog: Vis logbog

Afhængigt af størrelse og hvor radikalt der bliver gået til værks, vil jeg mene der kan være mening i at holde en pause til en lille uge efter stingene er fjernet.

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Stenalt skrev:Afhængigt af størrelse og hvor radikalt der bliver gået til værks, vil jeg mene der kan være mening i at holde en pause til en lille uge efter stingene er fjernet.

Det skal siges, at det er et gammelt ar, jeg skal have fjernet, fordi det ikke helede ordentligt.
Jeg skal altså først tage pausen fra træningen, når stingene er fjernet? Du mener, at en uge er nok? Så vidt jeg ved er huden 3-4 uger om at fornye sig.

Det er bare meget vigtigt for mig, at dette ar IKKE bliver grimt!

Arret er cirka på størrelse med en stor tommelfingernegl
Sidst rettet af Manson 15. apr 2015, 19:59, rettet i alt 1 gang.

Fyrkat skrev:Spørg din kirurg/læge, men det tror jeg umiddelbart sagtens at du kan, så længe den ikke er på størrelse med en hånd eller sådan noget.

Ja, det er selvfølgelig en god ide at snakke med dermatologen om det. Jeg ville bare gerne høre jeres mening herom. Jeg ved, at der findes læger herinde på dette site, nemlig.

Manson skrev:
Stenalt skrev:Afhængigt af størrelse og hvor radikalt der bliver gået til værks, vil jeg mene der kan være mening i at holde en pause til en lille uge efter stingene er fjernet.

Det skal siges, at det er et gammelt ar, jeg skal have fjernet, fordi det ikke helede ordentligt.
Jeg skal altså først tage pausen fra træningen, når stingene er fjernet? Du mener, at en uge er nok? Så vidt jeg ved er huden 3-4 uger om at fornye sig.

Du skal holde pause fra der bliver skåret i dig til en uge efter stingene er fjernet. Dette vil i praksis blive omkring 17-21 dage.

Reputation point: 65

Stenalt skrev:
Manson skrev:

Du skal holde pause fra der bliver skåret i dig til en uge efter stingene er fjernet. Dette vil i praksis blive omkring 17-21 dage.

Av, det var sgu lang tid!!! :(
Hvor meget vil det gå udover min træning? :(

Manson skrev:
Stenalt skrev:
Manson skrev:

Av, det var sgu lang tid!!! :(
Hvor meget vil det gå udover min træning? :(

Svaret må være 17-21 dages potentielle gains, som du går glip af. Og er nogle døde af det? Næppe.

Hold en pause, spis ordentligt (grønt og mange farver (ikke bland-selv-slik)) og - VIGTIGST AF ALT - pas dine sengetider. Er der små apperater der lyser, så sluk dem, da det er essentielt for optimal restitution og at lave nok melatonin.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Jeg tænker hovedsageligt på vedligeholde af muskelmasse/styrke , da jeg snart påbegynder mit næste cut.
Alt vedrørende kost, søvn og restitution har jeg styr på tak
:)

Jeg er altså mest i tvivl om hvor meget styrke og muskelmasse, jeg skal forvente at miste i denne periode. Og om jeg på nogen måde kan vedligeholde min træning, selvom jeg er er blevet "skåret i".

// god dag til jer.

Manson skrev:Jeg tænker hovedsageligt på vedligeholde af muskelmasse/styrke , da jeg snart påbegynder mit næste cut.
Alt vedrørende kost, søvn og restitution har jeg styr på tak
:)

Jeg er altså mest i tvivl om hvor meget styrke og muskelmasse, jeg skal forvente at miste i denne periode. Og om jeg på nogen måde kan vedligeholde min træning, selvom jeg er er blevet "skåret i".

// god dag til jer.

Hvis du holder dig i et lille kcal overskud burde det minimere atrofi. Men omfanget er næsten umuligt at gisne om. Jo større du er, altså jo mere "overflødig" muskelmasse du bærer, jo hurtigere vil det forsvinde. Men nu er 3 uger ikke super lang tid og jeg gætter på at det hovedsageligt kun vil være dig selv der kan se ændringer. Du kan jo, for sjov, måle dig før og efter forløbet og så tjekke, efter du er begyndt at træne igen, om du er vendt tilbage til fordums storhedstid :)

Reputation point: 10

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster