Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

pumpfmaster skrev:Jeg spillede dum til den prøve og sagde jeg havde problemer med andre bestemte over mig.. Jeg blev sendt hjem og skulle ikke ind

Larsjensen skrev:pumpfmaster skrev:Jeg spillede dum til den prøve og sagde jeg havde problemer med andre bestemte over mig.. Jeg blev sendt hjem og skulle ikke ind
Jeg var tilgengæld ikke så smart. Jeg klarede det hele til ug, da jeg aldrig ville tro jeg trak det nr. Ingen måder man kan komme ud af det på eller?

Sildokaj skrev:Larsjensen skrev:pumpfmaster skrev:Jeg spillede dum til den prøve og sagde jeg havde problemer med andre bestemte over mig.. Jeg blev sendt hjem og skulle ikke ind
Jeg var tilgengæld ikke så smart. Jeg klarede det hele til ug, da jeg aldrig ville tro jeg trak det nr. Ingen måder man kan komme ud af det på eller?
Der kan jo altid opstå problemer efterfølgende. Tag op til en psykiater og beklag dig over et eller andet, de skulle være ret gavmilde med diagnoser.

Jenkins skrev:Du bliver ikke indkaldt. Alle kaserner bliver proppet med frivillige.

Simonjensen skrev:Jeg mener, at jeg fik af vide til Forsvarets Dag som session hedder i dag,at der de sidste to år IKKE havde været nogle som blev tvunget ind som værnepligtig på grund af, at de havde så utroligt mange frivillige. Så der er vist intet at være bange for, du ;)

NGS skrev:Da jeg var værnepligtig i 2013/2014 var der 3 der var tvunget ind. Holdet over mig var der 2, og holdet under mig var der 4.

Larsjensen skrev:NGS skrev:Da jeg var værnepligtig i 2013/2014 var der 3 der var tvunget ind. Holdet over mig var der 2, og holdet under mig var der 4.
med andre ord - Chancerne er minimale, næsten usynlige?

NGS skrev:Larsjensen skrev:NGS skrev:Da jeg var værnepligtig i 2013/2014 var der 3 der var tvunget ind. Holdet over mig var der 2, og holdet under mig var der 4.
Man skal aldrig sige aldrig. Ham på mit hold var til session som 18-årig og blev 25 mens han var derinde. Så "det skal være inden et år efter session. Når året er gået får man brev om, at man ikke længere kan indkaldes" giver ikke mening i min vens tilfælde

Larsjensen skrev:NGS skrev:Larsjensen skrev:NGS skrev:Da jeg var værnepligtig i 2013/2014 var der 3 der var tvunget ind. Holdet over mig var der 2, og holdet under mig var der 4.
Man skal aldrig sige aldrig. Ham på mit hold var til session som 18-årig og blev 25 mens han var derinde. Så "det skal være inden et år efter session. Når året er gået får man brev om, at man ikke længere kan indkaldes" giver ikke mening i min vens tilfælde
Betyder det at jeg har klaret mig godt til prøverne og ingen ting fejler, at der er større chancer for at jeg kommer ind. Eller er egnet egnet?

NGS skrev:Larsjensen skrev:NGS skrev:Larsjensen skrev:NGS skrev:Da jeg var værnepligtig i 2013/2014 var der 3 der var tvunget ind. Holdet over mig var der 2, og holdet under mig var der 4.
Betyder det at jeg har klaret mig godt til prøverne og ingen ting fejler, at der er større chancer for at jeg kommer ind. Eller er egnet egnet?
Det må du virkelig ikke spørge mig om. Forstår ikke deres system.
Fx min ven her blev spurgt om hvilke ønsker han havde til tjenestestedet. Han ville bare have det overstået hurtigt, så han fik 9 måneder. Logic? Nah.

Larsjensen skrev:NGS skrev:Larsjensen skrev:NGS skrev:Larsjensen skrev:NGS skrev:Da jeg var værnepligtig i 2013/2014 var der 3 der var tvunget ind. Holdet over mig var der 2, og holdet under mig var der 4.
Fx min ven her blev spurgt om hvilke ønsker han havde til tjenestestedet. Han ville bare have det overstået hurtigt, så han fik 9 måneder. Logic? Nah.
Havde også den opfattelse af dem, at de ikke rigtig fortalte hvad det bedste ville være for en.
Men jeg fik slet ikke lov til at fortælle hvor kort tid og sådan noget? Kan være jeg skal ringe og få styr på det.
?

NGS skrev:Larsjensen skrev:NGS skrev:Larsjensen skrev:NGS skrev:Larsjensen skrev:NGS skrev:Da jeg var værnepligtig i 2013/2014 var der 3 der var tvunget ind. Holdet over mig var der 2, og holdet under mig var der 4.
Havde også den opfattelse af dem, at de ikke rigtig fortalte hvad det bedste ville være for en.
Men jeg fik slet ikke lov til at fortælle hvor kort tid og sådan noget? Kan være jeg skal ringe og få styr på det.
Ring eller få aftalt et møde.
Hvis jeg må spørge, hvad er grunden til du ikke vil aftjene værnepligt?

jesperjakobsen skrev:At du har klarede prøverne godt, øger ikke chancen for at blive valgt. Jeg fik afvide for cirka et halvt år siden, da jeg var til det, at 0-4000 er måske numre og 4000+ er frinumre. Der er ikke længere nogle numre, som for eksempel 1-1000 hvor men helt sikkert skal, men altså kun måske numre. De fortalte også at de året før, kun havde haft behov for at indkalde cirka de første 120. Et tal der år efter år, bliver mindre.
Du bør altså ikke gå og være nervøs, med mindre du selv ønsker at komme ind. Chancen er minimal

NGS skrev:Larsjensen skrev:NGS skrev:Da jeg var værnepligtig i 2013/2014 var der 3 der var tvunget ind. Holdet over mig var der 2, og holdet under mig var der 4.

Larsjensen skrev:Hej.
Det lyder sig sådan at jeg desværre ikke trak frinummer. Jeg trak nummer 3200 ca. Jeg ønsker på ingen måde at tjene mine værnepligt, hvis jeg kan slippe. Er der nogen der har styr på hvad chancerne er for jeg skal med dette tal nu til dags?

Jensen91 skrev:For lige at svare på lidt forskelligt i tråden, der er ingen "tvangs" numre længre, kun "måske" numre som det nævnes, flere af dem der påstår de er tvunget ind, har først meldt sig frivilligt og senere fortrudt, der fanger bordet dog og så føler de sig tvunget, dette sker ofte hvis folk har fx 2 år til de skal ind og går i gang med noget andet i mellemtiden.
Den der med at få det hurtigt overstået på 9 mdr, det lyder ikke helt forkert, i lang tid har der været så kort ventetid til livgarden, at det har været den hurtigste vej til en HBU, trods det at det tager 8 mdr, altså dobbelt tid. Så de to har nok snakket forbi hinanden.

Aagi-e skrev:NGS skrev:Larsjensen skrev:NGS skrev:Da jeg var værnepligtig i 2013/2014 var der 3 der var tvunget ind. Holdet over mig var der 2, og holdet under mig var der 4.
Har han været under uddannelse?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster