Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1047
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1044

Følg bodybuilding.dk på

Sheiko's trænings program

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB!

Har lige læst artiklen omkring Sheiko's træningsprogram, som jeg godt kunne tænke mig at begynde på.
Jeg er 17 år, har trænet styrketræning(bodybuilding, træner for massen) 1 år nu, hvor af kun 6 måneder har været forholdsvis seriøst, mht. kost, progression i træningen osv, først her de sidste måneder er jeg begyndt at gå rigtigt meget op i det, og jeg spise rigtigt, jeg har her de sidste par måneder læst hvad der nok vil svare til 500 sider omkring træning og kroppen på diverse blogs, og forumer som dette. Så jeg føler at har har styr på det meste. Jeg er ca 185 cm høj. gået fra en vægt på 65 kg til 80 kg på det år jeg har trænet, regner med at vægt stigningen fordeler sig rimeligt godt på fedt, væske og muskler dvs. at jeg har gainet 5 kg af hver.. Har dog ikke fået foretaget en fedtmåling. Jeg spiser ikke kreatin, men tager en weightgainer shake efter hver træning, og spiser 5-6 gange i løbet af dagen.
Jeg er først begyndt på squat og dødløft her for et par uger siden, da jeg ikke mente jeg behøvede at træne ben, da jeg har spillet fodbold i 9 år. Men har dog indset nu at det er vigtigt med de "3 store" for at få bygget nogle store muskler.

Jeg er lige begyndt på et 2-spilt program, hvor jeg følger det her program nogenlunde som der står, har selv et par øvelser som jeg har skiftet ud:http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/traeningsprogrammer/bliv-strk-i-bnkpres-p-7-uger.html
Har før trænet fb 3 gange om ugen, hvor jeg så til sidste endte med at få seneskedebetændelse i underarmen fordi scenerne ikke kunne nå at restituere.

Min plan er så at prøve med Sheiko's træningsprogram, når jeg er færdig med ovenstående program, skal siges at min teknik til squat og dødløft er lort! dels. pga jeg lige er startet på dem og dels fordi jeg er meget stiv i benene, så har svært ved at komme helt ned, så jeg vil lægge meget vægt på at lære disse øvelser korrekt i de 7 uger.

Spørgsmålet går så på om det er realistisk for mig at at starte på Sheikos trænings program (det for nybegyndere), eller som jeg simpelthen for lidt erfaring rent trænings-mæssigt til at det ville være forsvarligt. Jeg træner i fw, så af hvad jeg kan læse her, kan jeg ikke få ret meget rådgivning som jeg kan bruge til noget der.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Drop sheiko indtil din teknik er god. de 3 store er vel ca. 80% af programmet så ville være dumt at bruge tid på det og få en skade eller lign.
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan