Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 951
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 948

Følg bodybuilding.dk på

Skal det gøre ondt, før det gør godt?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB :)

Nu skal I høre:
Jeg er for en måneds tid siden flyttet hjemmefra, og er i denne forbindelse ligeledes gået fra at styrketræne hjemme til at træne i et center (hvilket jeg har glædet mig meget til). I denne forbindelse har jeg læst mange artikler herinde, om hvordan et full-body program skal konstrueres, og jeg er rigtig tilfreds indtil videre. Når jeg vågner dagen efter et træningspas har jeg det som om jeg har fået tæv, hvilket jo på sin vis er rigtig rart. Der er bare ingen der har slået mig omkring maven åbenbart!

Mit problem er som følger; jeg er nu begyndt at træne maven med vægt, som jeg har læst man bør. Da jeg trænede hjemme lavede jeg 3x30 mavebøjninger uden vægt, nu laver jeg 3x20 med 5 kg. Førhen var jeg ofte øm i maveregionen dagen efter, men nu mærker jeg intet. Jeg vil tro at jeg gør det rigtigt, men jeg er ærlig talt blevet i tvivl, eftersom jeg ikke bliver øm. Da jeg kun har trænet på denne måde i 2 uger har jeg svært ved at bedømme effekten af træningen på den led, så derfor beder jeg jer om hjælp; skal jeg vende tilbage til min gamle træningsform eller holde fast i den nye?

På forhånd tak

PS: Jeg benytter mig af denne øvelse http://www.exrx.net/WeightExercises/Rec ... runch.html, selvom jeg nu godt nok ligger på gulvet.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det du føler dagen efter kaldes Delayed Onset Muscle Soreness, det kommer oftest hvis man udsætter kroppen for noget den ikke har prøvet før, eksempelt hvis starter at træne eller ændre sin trænings stil radikalt, det forsvinder for de fleste efter lidt. Du behøves ikke at have DOMS for at få noget ud af din træning.
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

TheOutlaw skrev:Hej BB :)

Nu skal I høre:
Jeg er for en måneds tid siden flyttet hjemmefra, og er i denne forbindelse ligeledes gået fra at styrketræne hjemme til at træne i et center (hvilket jeg har glædet mig meget til). I denne forbindelse har jeg læst mange artikler herinde, om hvordan et full-body program skal konstrueres, og jeg er rigtig tilfreds indtil videre. Når jeg vågner dagen efter et træningspas har jeg det som om jeg har fået tæv, hvilket jo på sin vis er rigtig rart. Der er bare ingen der har slået mig omkring maven åbenbart!

Mit problem er som følger; jeg er nu begyndt at træne maven med vægt, som jeg har læst man bør. Da jeg trænede hjemme lavede jeg 3x30 mavebøjninger uden vægt, nu laver jeg 3x20 med 5 kg. Førhen var jeg ofte øm i maveregionen dagen efter, men nu mærker jeg intet. Jeg vil tro at jeg gør det rigtigt, men jeg er ærlig talt blevet i tvivl, eftersom jeg ikke bliver øm. Da jeg kun har trænet på denne måde i 2 uger har jeg svært ved at bedømme effekten af træningen på den led, så derfor beder jeg jer om hjælp; skal jeg vende tilbage til min gamle træningsform eller holde fast i den nye?

På forhånd tak

PS: Jeg benytter mig af denne øvelse http://www.exrx.net/WeightExercises/Rec ... runch.html, selvom jeg nu godt nok ligger på gulvet.

Doms har intet med hypertrophy at gøre, din mave har sikkert bare vænnet sig til at blive trænet og derfor gør den ikke ondt som før henne.
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Okay, så må det vel være fordi min mave er vant til træningen, der minder meget om den jeg har lavet hidtil, mens den træning jeg udfører for resten af kroppen er helt ny. Tak for opklaringen, og for de hurtige svar :)

Logbog: Ingen logbog

Ligesom med alt andet, er det også meget forskelligt fra person til person, hvor slemme DOMS man får, og hvor hurtigt de går over (Læs: Hvor hurtigt du vænner dig til øvelsen)
Nogle vil nærmest altid få DOMS, mens andre aldrig rigtig fåår det. Jeg selv får MEGET sjældent DOMS. Jeg har dog haft det de sidste 4 dage, fordi jeg skiftede fra at køre singler i DL til at køre 12 rep-sæts. Det kan siges at være en radikal ændring.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding