Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mikkel Vibj skrev:Jeg er i den situation, at jeg har cuttet ned og gennem en periode lagt i kcalunderskud.
Nu vil jeg gerne igang med at tilføje noget muskelmasse til skelettet.
Mit spørgsmål er så, hvordan jeg kommer fra kcalunderskud til overskud.
Ved at spise mere ja, det ved jeg selvfølgelig godt.
Men hvor hurtigt må jeg tillægge de extra kalorier?
Er det fint nok at tilføje 100 kcal extra om dagen?
Så er jeg på mit planlagte overskud efter ca en uge.

Mikkel Vibj skrev:Hvis det ikke var fordi jeg havde læst nogle artikler, der fraråder at gå i kcaloverskud i løbet af én dag, så havde jeg også bare gjort det.
Men jeg har altså læst de her artikler, og meget kort fortalt står der, at man skal optrappe sine kcal langsomt efter en periode hvor man har lagt i underskud. At lave et skift for hurtigt skulle få kroppen til at lagre mere fedt, fordi den slet ikke er vandt til at få så mange kcal.
Jeg synes det giver mening.. hvad med jer?

Mikkel Vibj skrev:Jeg smed 500 kcal oven i mit indtag på én gang som i foreslog, og siden har jeg desværre taget meget fedt på især rundt om maven. Så det er jo lidt øv. Men må vel bare fortsætte med at bulke.
Selvom jeg nu mest har lyst til at cutte igen

*JJ* skrev:Mikkel Vibj skrev:Jeg smed 500 kcal oven i mit indtag på én gang som i foreslog, og siden har jeg desværre taget meget fedt på især rundt om maven. Så det er jo lidt øv. Men må vel bare fortsætte med at bulke.
Det du har omkring maven skal du ikke være bange for. En del kan være "ekstra" væske som er blevet bundet. Hvis man indtager en del carbs, så binder (ihvert fald hos mig) man en del væske.
Jeg har før haft en fedtprocent på 7, hvorefter jeg gik igang med bulk. Jeg følte mig oppustet og ja, også fed omkring´maven.
Efter et stykke tid normaliserer min væskebalance sig, og har det fint nu. Så måske du bare er i samme situation?
Håber dette kan hjælpe lidt.

Mikkel Vibj skrev:*JJ* skrev:Mikkel Vibj skrev:Jeg smed 500 kcal oven i mit indtag på én gang som i foreslog, og siden har jeg desværre taget meget fedt på især rundt om maven. Så det er jo lidt øv. Men må vel bare fortsætte med at bulke.
Det du har omkring maven skal du ikke være bange for. En del kan være "ekstra" væske som er blevet bundet. Hvis man indtager en del carbs, så binder (ihvert fald hos mig) man en del væske.
Jeg har før haft en fedtprocent på 7, hvorefter jeg gik igang med bulk. Jeg følte mig oppustet og ja, også fed omkring´maven.
Efter et stykke tid normaliserer min væskebalance sig, og har det fint nu. Så måske du bare er i samme situation?
Håber dette kan hjælpe lidt.
Håber da mit er det samme så. Er jo også begyndt at indtage flere kulhydrater i forbindelse med kcaloverskudet. Men i løbet af meget få dage, begyndte jeg bare at føle mig fed, og især omkring maven.
Men tror jeg fortsætter med bulk, og ser om det ikke bliver bedre![]()
Tak for svaret

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster