Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 687
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 684

Følg bodybuilding.dk på

Skuldretræning - isolerede øvelser.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa alle her.

Jeg har ondt i højre skulder og i den tid hvor skaden heler må kan jeg ikke træne isoleret skulder træning desværre.

Jeg kan godt træne military press og dumbbell press men kan kun sænke til lige under ørerne for hvis jeg går længere ned mærker jeg det i skuldren.

Med de to øvelser typisk 5x12 løft kan jeg godt ha en fornuftig skulder træning?

Som jeg forstår det så træner man front og midt delt og den bagerste træner jeg på ryg dagen.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: DK Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tager du begge øvelser, eller kun den ene?

Måske burde du træne noget Rotator manchet? :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

alwin skrev:Måske burde du træne noget Rotator manchet? :)

Gør det.

Og ved oh-press vil jeg ikke mene det er særlig smart at sænke sine dumbbells længere ned end du kan nu. Det er ikke sundt eller godt for noget. Sænk ned til du har en 90graders bøjning i albueledet.

Visible Ghost skrev:
alwin skrev:Måske burde du træne noget Rotator manchet? :)

Gør det.

Og ved oh-press vil jeg ikke mene det er særlig smart at sænke sine dumbbells længere ned end du kan nu. Det er ikke sundt eller godt for noget. Sænk ned til du har en 90graders bøjning i albueledet.

Jeg træner faktisk rotator manchet :)

Nej jeg sænker ned til det punkt hvor jeg ikke mærker smerten, det passer ca ved ørerene eller lige under.

Jeg er ret sikker på at smerten kom ved overbelastning og overtræning samt for meget vægt på for front delt løft, den øvelse gør mest ondt for mig nu så kan derfor ikke gøre den.

Jeg træner begge øvelser ja med mange reps fordi der kun er 2 øvelser hvor jeg normalt ville træne med 4-5 stykker da jeg trænede primær muskel træning kun een gang om ugen, jeg var meget isoleret muskel træning fokuseret dengang :D
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Køre du både military press og dumbbell press i samme pas og så med 5x12? Så har du da en del volumen til dine skuldre :) Hvad slags split træner du?

Det er begge rigtig gode øvelser, så du kan sagtens have en fornuftig skuldertræning med dem.

Kan da sige, at jeg kender flere der har fået avs i skuldrene af Mili end af dumbbell presses.

Visible Ghost skrev:Køre du både military press og dumbbell press i samme pas og så med 5x12? Så har du da en del volumen til dine skuldre :) Hvad slags split træner du?

Det er begge rigtig gode øvelser, så du kan sagtens have en fornuftig skuldertræning med dem.

Kan da sige, at jeg kender flere der har fået avs i skuldrene af Mili end af dumbbell presses.

2 øvelser á 5x12 er nok, hvis ikke for meget :D

Det er helt fint, med de to øvelser, du skal nok passe på med, kiloene. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

alwin skrev:
Visible Ghost skrev:Køre du både military press og dumbbell press i samme pas og så med 5x12? Så har du da en del volumen til dine skuldre :) Hvad slags split træner du?

Ja nemlig :)

Visible Ghost skrev:
alwin skrev:

Ja nemlig :)

Ja måsle 5x12 med 2 øvelser er for meget men syntes aldrig jeg kan mærke doms i skuldren mere.

Lige pt træner jeg "full body" 3 gange om ugen dog med fokus på ryg mandag, ben/bryst/biceps onsdag og triceps/mave fredag men træner letter med de andre muskelgrupper, dette er en test da jeg syntes at der gik for lang tid imellem jeg kunne gå op i det antal kg jeg kan løfte men med dette program kommer jeg igennem hele kroppens muskulatur flere gange om ugen end da jeg trænede 4 split tungt som jeg startede med.

Fandt ud af at i stedet for at altid løfte tungt med 3x8 kan jeg med fordel f.eks i EZ bar biceps sætte 10kg mindre på og løfte 6x12 så kunne jeg mærke det dagen efter så for mig handler det om at variere i stedet for at altid træne det samme :)
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Ruddi skrev:Ja måsle 5x12 med 2 øvelser er for meget men syntes aldrig jeg kan mærke doms i skuldren mere.

DOMS kan hellere ikke bruges som indikator for hypertrofi .
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Bay skrev:
Ruddi skrev:Ja måsle 5x12 med 2 øvelser er for meget men syntes aldrig jeg kan mærke doms i skuldren mere.

DOMS kan hellere ikke bruges som indikator for hypertrofi .

Det er rigtigt jeg ved det godt men det er nok bare fordi jeg stræber efter DOMS så har jeg det godt dagen efter :D
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum