Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1085
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1082

Følg bodybuilding.dk på

Smerte i lysken ved squat og lign. bentræning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg har den sidste uge mærket en fandens smerte når jeg udfører squat, lunges osv. Primært mest i de 3 første reps af hvert set. Men i går må jeg sige fornuften alligevel fandt sin vej frem, og jeg kan mærke, at jeg skal holde pause fra bentræning.
Jeg har også fået af vide, at jeg skal stoppe al form for cardio - hvilket gruer mig inderligt! ](*,)

Men nu har jeg læst at man må cykle? :-k I går lavede jeg også 1 times stairmaster efter, hvor jeg intet mærker? Men det snyder måske?
Desuden tænker jeg om svømning - uden brug af benene, ved at smide en plade under - kunne være en mulighed?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har samme problem. Det er specielt slemt ved benpres. Og ved squat er det først når jeg kommer helt i bund. Altså, er det jo nærmere mit hoved kommer ned imod mine knæ. Når jeg varmer mine lyske op (bl.a. ved at lave denne, hvor jeg, efter som står på billeder, drejer jeg mit ben ud imod siden, og tilbage til denne position igen: http://www.sensational-yoga-poses.com/i ... lifted.jpg ) det laver jeg hurtigt, for at varme lyskenen op. Når jeg gør det med venstre, klikker min lyske hver eneste gang. Det gør ikke direkte ondt, men er mindre ubehageligt.
Jo mere jeg varmer mine lyske op, jo mindre mærker jeg til mine lyskeproblemer under træning. Prøv med mere opvarmning.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Thez skrev:Har samme problem. Det er specielt slemt ved benpres. Og ved squat er det først når jeg kommer helt i bund. Altså, er det jo nærmere mit hoved kommer ned imod mine knæ. Når jeg varmer mine lyske op (bl.a. ved at lave denne, hvor jeg, efter som står på billeder, drejer jeg mit ben ud imod siden, og tilbage til denne position igen: http://www.sensational-yoga-poses.com/i ... lifted.jpg ) det laver jeg hurtigt, for at varme lyskenen op. Når jeg gør det med venstre, klikker min lyske hver eneste gang. Det gør ikke direkte ondt, men er mindre ubehageligt.
Jo mere jeg varmer mine lyske op, jo mindre mærker jeg til mine lyskeproblemer under træning. Prøv med mere opvarmning.

Kanon Thez.. Tusind tak!

Reputation point: 0

En solid opvarmning af kroppen generelt. kig på maxer.dk for at finde eksempler på opvarmningsrutiner til både over og underkrop. tilpas dem efter dine behov, hvis du kan og har behovet.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg havde en periode lidt pres med venstre knæ, som ikke blev lige så varmt som det højre. Min remedy blev squats uden vægt og uden stang som første opvarmningsøvelse (du ved, med armene fremad). Kombinationen af, at simulere hele bevægelsen og mindst mulig modstand var det, der skulle til. Nu gør jeg det altid.
Det har haft den added benefit, at jeg er blevet mere smidig :)
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster