Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1286
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1284

Følg bodybuilding.dk på

Smerter i lænden - skade?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.dk brugere

Jeg har i længere tid gået og døjet med en tilbagevendende irritation i lænden (3-4 måneder), som har givet store gener under træning. Da smerterne for første gang begyndte at vise sig, holdte jeg igen med at dødløfte, da jeg tænkte at jeg måske havde overbelastet lænden. Det blev bedre, og jeg kunne fortsat udføre de andre øvelser uden gener.

De sidste 2 måneder er smerterne dog vendt tilbage, og er kun blevet værre siden. Idag kan jeg hverken dødløfte, squatte eller lave barbell rows/dumbbel rows - altså øvelser hvor nederste del af ryggen aktiveres eller ryggen bøjes forover. Smerterne kan beskrives som en irritation i venstre side af lænden, som også forhindrer mig i at kunne løbe optimalt, og sommetider også når jeg bare går.

Jeg håbede at det var noget som ville forsvinde med tiden, hvis man passede på med at overbelaste med for meget kilo, men da det viste sig at ikke være tilfældet, har jeg nu endelig fået taget mig sammen til at opsøge en læge. Jeg ville blot høre om der er andre, der kan nikke genkende til min situation, og i så fald har lyst til at dele sine erfaringer :)
0 RiR
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Og når jo, av det gør ondt at hoste eller nyse lige for tiden :D
0 RiR
Brugeravatar

Jeg har også fået noget lign for nogle dage siden, dog i meget mildere grad.
Ikke en smerte, men en irritation i lænden. Skete da jeg lavede DB shoulder press.

For noget tid siden havde jeg en skade i skulderen, hvilket betød jeg ik kunne lave bænkpres.
Droppede bænk fuldstændig, og lavede genoptræningsøvelser. Nu er det helt væk.

Min plan nu er at droppe alle øvelser der aktiverer lænden, og bare fokusere på en masse genoptræningsøvelser, hvile, og general skadesforebygning.

Tænker du implentere genoptræningsøvelser, og langsomt arbejde dig op
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Har du overvejet måske at holde en pause på måske et par uger, for at se om det kunne hjælpe, hvor du overhovedet ikke trænede ?

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Har du APT? - Anterior pelvic tilt :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Groundbreaking. skrev:Jeg har også fået noget lign for nogle dage siden, dog i meget mildere grad.
Ikke en smerte, men en irritation i lænden. Skete da jeg lavede DB shoulder press.

For noget tid siden havde jeg en skade i skulderen, hvilket betød jeg ik kunne lave bænkpres.

Min plan nu er at droppe alle øvelser der aktiverer lænden, og bare fokusere på en masse genoptræningsøvelser, hvile, og general skadesforebygning.

Jeg vil nu droppe alle øvelser, som aktiverer lænden, og som jeg har svært ved at udføre. Har du evt. et par gode øvelser til at stille og roligt få genoptrænet lænden? :)
0 RiR
Brugeravatar

Det lyder som om du har svag muskulatur og/eller dårlig kontakt til dine abdominals og glutes. Det ender ud i at din lænd overtager alt stresset. Pallof press, crunches og planke til maveregion. Glutebridge varianter og seated clams til baller. Med det sagt, så er det umuligt at sige over internet, hvad der lige præcist er årsagen til dine smerter.

Reputation point: 45

PabloA skrev:
Groundbreaking. skrev:Jeg har også fået noget lign for nogle dage siden, dog i meget mildere grad.

Jeg vil nu droppe alle øvelser, som aktiverer lænden, og som jeg har svært ved at udføre. Har du evt. et par gode øvelser til at stille og roligt få genoptrænet lænden? :)

Problemet er hvis du, som en anden også skriver, har anterior pelvic tilt. Så er det faktisk ikke din lænd der skal trænes. Den skal strækkes, sammen med dine hip flexors. Din mave/core derimod, samt dine glutes, skal til gengæld trænes som en gal græker. Og det skal selvfølgelig gøres uden at aktivere din lænd og hip flexors (I hvert fald alt for meget).
Så det som Snackman siger er faktisk rigtig gode bud.

Du kan evt. se denne video. Den er faktisk skide god, og jeg selv har nu kørt de øvelser han siger i ca. 2 måneder, og jeg synes bestemt jeg har det meget bedre. Både med min holdning og også lændsmerter. 100% "kureret" bliver jeg nok næppe, men synes helt bestemt det er et forsøg værd, hvis du kan nikke genkende til noget af det han siger deri.

https://www.youtube.com/watch?v=BEn61BL4Nwk

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster