Styrketrænede for nogle år tilbage, men droppede det da jeg flyttede hjemmefra. Har siden da dyrket en masse kampsport hvad jeg stadig gør. Blev så fornylig bidt af den bidske jern-køter, og den har smittet mig med barbell-rabies! Så tilbage til styrkecenteret!
Mål:
Målet med træningen er primært at få noget styrke - jeg satser på eksplosiv udførelse af øvelserne så jeg kan overføre det til kampsport. Lidt masse hist og her vil ikke være skidt heller, men det er sekundært.
Programmet:
3 gange fullbody om ugen; basisøvelser kørt tungt med få repetitioner. Ingen små isolationsøvelser (smider måske noget læg ind på et senere tidspunkt).
Mandag
Deadlift @ 5x5
Assisted Pull-up @ 4x6
BB BOR / DB BOR @ 4x6
DB Benchpress @ 4x6
BB Military Press @ 4x6
Kneeling Cable Crunch @ 3x10
SS
Back Extension @ 3x10
45 Degree Sidebend / Dip @ 3x10
Onsdag
Power Clean / Jumping Squat @ 5x5
Assisted Chin-up @ 4x6
Yates Row @ 4x6
BB Benchpress @ 3x20
DB Military Press @ 4x6
Sit-up @ 1x10
Twisting Bicycle Crunch @ 1x15
Straight Bicycle Crunch @ 1x15
Vertical Leg Hip-push @ 1x15 Er ikke sikker på hvad den hedder.
Plank @ 3x1 min.
Fredag
Full Squat / Front Squat @ 5x5
Assisted Pull-up / Pull-down @ 5x5
Cable Straight Back Seated Row / BB BOR @ 5x5
DB Benchpress @ 5x5
BB Military Press @ 5x5
Twisting Bicycle Crunch @ 3x15
SS
Back Extension @ 3x20
4 Circles of Hell @ 3x40
Døjerier:
Min skulder, min lænd og af og til mine knæ. Knæene er ikke så stort et problem, men døjer med dem ind imellem. Min venstre skulder har altid haft problemer - jeg mærker intet i DB Bænkpres, men har ikke kunnet køre bænkpres med stang nogensinde. Vil forsøge at træne det op, dog.
Min lænd opfører sig som man ville forvente efter for mange squats med forfærdelig teknik. Tror jeg kørte på i et par måneder med tunge vægte før der kom instruktør og fik sat mig på plads! Det har så gjort at jeg er meget påpasselig i de tunge løft, og at jeg har tænkt mig at træne core som en vanvittig.
PRs:
Squat - 125 kg
Deadlift - 125 kg
BB Benchpress - 75 kg

Det var vist det. Party on