Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1323
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1320

Følg bodybuilding.dk på

Snyder varedeklarationen?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har 2 poser mandler.

Nr 1 indeholder:
25g protein
30g kulhydrat
40g fedt

Nr 2 indeholder:
25g protein
4.5g kulhydrat
52g fedt

Jeg forstår bare ikke hvordan der kan være sådan en forskel på mandler hvis det er sandt.

Jeg er begyndt ALTID at købe de samme vare fordi jeg for noget tid siden fandt ud af, at der kan være meget stor forskel på hvad der er i.
F.eks. kan der være forskel på 2 alm. poser pasta, fra 2 forskellige udbydere. Hvor der måske i den ene pasta er mere kulhydrat og mindre protein.

Jeg kan godt forstå at der er forskel i fordelingen hvis man sammenligner fuldkornspasta med alm. pasta. Men ikke hvis det er nøjagtig samme vare.
Hvordan kan der være 22g protein i Super brugsens kyllingebryst og kun 19g i faktas.

Nogen der har en forklaring på disse forskelle?
Kan man regne med næringsindholdene?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg syntes begge to de lyder lidt off, men der er ihvertfald ikke kun 4.5g kulhydrat i mandler.

Tit er der fordi det er forabejdet på en eller anden måde. Nødder er tit behandlet med maltodextrin for at give en bedre mundfornemmelse og derfor ryger kulhydratmængden op. Kig på indholdsfortegnelsen for den slags små fælder

Andre gange er der puttet vand i på den ene eller anden måde. Mere vand betyder at de andre makronutrienter går ned. Ellers kan det være en forskel i plantesorten eller dyreracen.

Ting som pasta kan jo variere meget vidt afhængig af hvilken type hvedemel, om den er frisk eller tørret, mængden af æg osv osv.

Igen, kig på indholdsfortegnelsen.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Smeden skrev:Jeg syntes begge to de lyder lidt off, men der er ihvertfald ikke kun 4.5g kulhydrat i mandler.

Tit er der fordi det er forabejdet på en eller anden måde. Nødder er tit behandlet med maltodextrin for at give en bedre mundfornemmelse og derfor ryger kulhydratmængden op. Kig på indholdsfortegnelsen for den slags små fælder

Andre gange er der puttet vand i på den ene eller anden måde. Mere vand betyder at de andre makronutrienter går ned. Ellers kan det være en forskel i plantesorten eller dyreracen.

Ting som pasta kan jo variere meget vidt afhængig af hvilken type hvedemel, om den er frisk eller tørret, mængden af æg osv osv.

Igen, kig på indholdsfortegnelsen.

Mange tak for forklaringen :D
Lige sådan en jeg havde brug for. Vil kigge på indholdsfortegnelsen.

De mandler med kun 4.5g kulh er fra Coop. Synes også det er lidt underligt de skriver der er så lidt.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster