Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 984
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

Søger en Kostplan

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, som i kan læse, så søger jeg en kostplan. Jeg er meget på bar bund i denne sag, da det hele virker som en stor jungle. Nogle skriver, man skal spise 3 gange, andre 6 gange dagligt, og nogle siger endda, at det er komplet ligegyldigt..

så mit spørgsmål er: hvor mange gange skal man spise om dagen? eller har det overhovedet nogen betydning?

men men men, jeg søger som sagt en kostplan, og da jeg ikke helt ved, hvor mange gange man skal spise eller hvad man skal spise i løbet af dagen, så ville jeg sætte en ufattelig stor pris på, hvis der var en af jer, der ville være så søde, at sammensætte en ordenlig kostplan til mig.

Det skal lige siges, at jeg er 17 år gammel, vejer 77 kg og er omtrent 183 cm høj.
Aner ikke, om det har nogen betydning, men skriver det nu alligevel.

Nu hvor jeg var lige ved at glemme det, så har jeg faktisk endnu et spørgsmål:
Skal man drikke proteinshakes de dage man ikke træner, eller kun de dage man træner???

Jeg siger MANGE TAK på forhånd, og ser utrolig meget frem til at få et par gode og lærerige svar. :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg tror at du skal være meget, MEGET heldig for at der er en, som kvit og frit har lyst til at sammensætte en kostplan til dig.

Du kan i stedet sætte dig ind i basal ernæring ved bl.a. at læse disse artikler:
artikler/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html
http://news.bodylab.dk/artikler/145-kos ... ketraening
artikler/bodybuilding/bulking.html
artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html

- Suppler selv med yderligere.

Hvis du ikke gider læse ovenstående, selvom jeg klart anbefaler, at du gør det, kan du regne dit ligevægtsindtag ud (via. beregneren nedenfor) og se om du kan finde en fornuftig sammenskuret kostplan, der matcher dine behov.

Ligevægtsberegner:
http://slettet af admin.dk/ligevaegtsindtag-beregner/

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Spis 5-6 måltider om dagen, hvis ikke flere. Fx kan du spise klokken 7, 10, 13, 16, 19 og 22.

Sådan gør jeg (du kan evt. se min kostplan et sted i min profil), hvor det sidste måltid bare er en halv liter mælk med proteinpulver.

Det er en god ide at drikke proteinshakes på hviledagene - det kan selvfølgelig erstattes af andet proteinrigt hvis det er muligt. I det hele taget skal du holde kostplanen alle dage, for det er ikke kun på træningsdagene, at din krop bliver påvirket af kosten.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: Fitness World Valby

Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 92.50
- Dødløft: 105.00

At spise 3 gange eller 6 gange om dagen gør ikke den store forskel - Dog kan det hjælpe imod at snacke imellem måltiderne hvis man har 6 måltider om dagen i stedet for de 3

Hvis du ikke får de proteiner du skal have gennem normal kost på dine ikke træningsdage vil det være godt at supplere med disse, for at ramme det ønskede protein-niveau

Prøv at læs de artikler a34 har lagt ind til dig, og evt. andre i artikelarkivet, og ud fra dette lav din egen kostplan. Det er mest fordi, at os andre ikke har nogen idé om hvad du kan lide, hvornår du kan spise, hvor meget tid du har til at lave maden, hvad du har råd til etc.
Men når du engang har lavet din egen kostplan, så kan du jo altid smide den herind, hvor vi så kan komme med lidt kritik på den :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

jeg går på en efterskole, så jeg kan ikke helt selv bestemme, hvad middagen byder på.. men det er som regel sund mad, vi spiser.
her er en liste. kom gerne med kritik!!

7.45: havregryn + plus et glas juice.
10.00: proteinshaker + banan.
12.30: Middagsmad – forskelligt.
15.00: Styrketræning – herefter Proteinshaker.
18.15: x-antal Rugbrødsmad m. Pålæg.
22.30: proteinshaker

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Kuhlmann skrev:jeg går på en efterskole, så jeg kan ikke helt selv bestemme, hvad middagen byder på.. men det er som regel sund mad, vi spiser.
her er en liste. kom gerne med kritik!!

7.45: havregryn + plus et glas juice.
10.00: proteinshaker + banan.
12.30: Middagsmad – forskelligt.
15.00: Styrketræning – herefter Proteinshaker.
18.15: x-antal Rugbrødsmad m. Pålæg.
22.30: proteinshaker

Noget som "Havregryn" er jo et vidt begreb.. Er det 50 gram, 200 gram, eller hvor ligger det?

Man kan ikke se det helt store ud fra hvad du har postet her, og det vil derfor være nemmere, hvis du bare en eller anden dag prøvede at veje maden, for at se hvor meget der ca. er, og så smide det ind i kostplanfunktionen her på siden (for at give et bedre overblik over det hele)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster