Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1205
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1202

Følg bodybuilding.dk på

søger råd til start af styrketræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg søger lidt råd

facts om mig hvis nødvendigt for jeres svar
Pige
22 år
167 cm
53 kg.
fedtprocent på ca. 19 og muskelmasse på ca. 40 - målt på badevægt fra apotektet.

Jeg har styrketrænet siden sidst i november - hvor jeg har kørt lidt forskelligt, for at lære de forskellige øvelser og teknikken i dem.

mit mål er at få min fedtprocent lidt ned og min muskelmasse op ..

det der med protein indtagelse med at man skal indtage dobbelt så meget protein som ens vægt, er jeg klar over, men hvis man nu begynder med at drikke protein pulver, kan man så ikke gøre det halvt, så kun laver en halv blanding om morgen og en halv blanding efter træning ?

Hvis man samtidig gerne vil løbe, hvordan er det så, er det godt eller skidt at løbe efter træning?

og er det dumt at træne hver dag, hvis man træner fullbody - for at se hurtigere resultater i starten og efter kører ned og kun træne hver anden dag med fullbody ? eller hvad kan man gøre for at få hurtige, synlige, resultater uden at skulle ødelægge sin krop, hvis det kan lade sig gøre

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål, og evt kommer med et split program og et fullbody progam ..
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

læs den her og du vil blive klogere
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

artikler/traeningsprogrammer/traeningsprogrammer/bill-starrs-fundament-program-all-around-masse-styrke.html

Det er godt nok ikke et fullbody program, men det er et godt program at starte ud med.
Og så skal du huske at, du ikke kan tabe fedt og bygge muskler på en og sammen tid, det er enten eller.
Ligge i kalorie underskud og tabe fedt og kører samme program i kalorie underskud, som i overskud, for at holde på den mængde muskel masse du har. Eller ligge i kalorie overskud og bygge muskler, plus en smule fedt det kan man ikke helt undgå, når man er i kalorieskud, som ER nødvendig hvis du vil vokse ordenligt,og hurtigt.
Håber det kunne bruges.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 1.00

det med kalorie over og underskud har jeg styr på ..

Men kan man ikke gå ned i fedtprocent og op i muskelmasse på samme tid? eller er det, det med at løbe du tænker på?
Brugeravatar

Man kan sagtens gå op i muskelmasse og ned i fedt%. Lad os sige "X" vejer 100kg og har en fedt% på 10 = 10kg fedt, så tager han 10kg muskler på. Så vil hans fedt% jo ikke længere være 10, men derimod lavere. Håber du forstår :)
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

Man kan ikke tabe fedt og tage muskler på, på samme tid.. Kun en kort periode for nybegyndere :)
Det er 2 forskellige processer.
Men løb mens du styrketræner, og får nok proteiner.

Geografisk sted: Helsingør

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (4)

Jeannettehass skrev:det med kalorie over og underskud har jeg styr på ..

Men kan man ikke gå ned i fedtprocent og op i muskelmasse på samme tid? eller er det, det med at løbe du tænker på?

hvis du har styr på over og underskrud, ville du ikke stille det spørgsmål :D

Geografisk sted: Helsingør

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (4)

Daviid0z skrev:
Jeannettehass skrev:det med kalorie over og underskud har jeg styr på ..

hvis du har styr på over og underskrud, ville du ikke stille det spørgsmål :D

Jo, i det jeg ikke vidste hvad personen mente?
Brugeravatar

CaliWali skrev:Man kan sagtens gå op i muskelmasse og ned i fedt%. Lad os sige "X" vejer 100kg og har en fedt% på 10 = 10kg fedt, så tager han 10kg muskler på. Så vil hans fedt% jo ikke længere være 10, men derimod lavere. Håber du forstår :)

Det gør jeg, og det var lige præcis det jeg mente :)
Brugeravatar

Jeannettehass skrev:Jeg søger lidt råd

facts om mig hvis nødvendigt for jeres svar
Pige
22 år
167 cm
53 kg.
fedtprocent på ca. 19 og muskelmasse på ca. 40 - målt på badevægt fra apotektet.

Jeg har styrketrænet siden sidst i november - hvor jeg har kørt lidt forskelligt, for at lære de forskellige øvelser og teknikken i dem.

mit mål er at få min fedtprocent lidt ned og min muskelmasse op ..

det der med protein indtagelse med at man skal indtage dobbelt så meget protein som ens vægt, er jeg klar over, men hvis man nu begynder med at drikke protein pulver, kan man så ikke gøre det halvt, så kun laver en halv blanding om morgen og en halv blanding efter træning ?

Hvis man samtidig gerne vil løbe, hvordan er det så, er det godt eller skidt at løbe efter træning?

og er det dumt at træne hver dag, hvis man træner fullbody - for at se hurtigere resultater i starten og efter kører ned og kun træne hver anden dag med fullbody ? eller hvad kan man gøre for at få hurtige, synlige, resultater uden at skulle ødelægge sin krop, hvis det kan lade sig gøre

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål, og evt kommer med et split program og et fullbody progam ..

1. Det er bedst at adskille løb og styrketræning for optimale resultater (i hvert fald nemmere at styre) - men det behøver ikke være en dags adskillelse - f.eks. kunne man løbe om morgenen og træne senere på dagen eller lignende.

2. Protein kan du godt dække ind ved at tage 2*kropsvægt (53kg) - protein pulver er jo bare en erstatning for 'mad'. Så hvis du spiser 100 g protein i 'mad' kunne du tage protein pulver for de sidste 6 g - eller lignende eksempler.

3. Det er ikke dumt at træne hver dag - mærk efter om de krop kan klare det - før evt. en log og hvis du begynder at falde i den vægt du kan løfte har du nok spist for lidt eller trænet for meget - måske ville det være mere hensigtsmæssigt at køre en form for split over tid hvis du alligevel mener du kommer ned i centret 4-7 gange om ugen
De der er stærkere end dig, er dine venner.

Geografisk sted: Århus

Træner her: Harboøre Fitness
Fitness World (Viborgvej)

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding